Jag skäms över min kropp!
Hejsan! Det är en skit jobbig sits att vara i, det vet jag om. Jag har själv liknande erfarenheter, och ofta bara varit något enstaka kilo ifrån att vara svag i kroppen, och ibland till och med där.
Till och från har jag också varit osäker kring min vikt, jag är rädd för vad folk tror om mig när de ser mig, tror de jag är en av dem som med flit inte sköter om min kropp och faktiskt vill se ut såhär? Tror de jag har någon jävla kontroll över min vikt?
Folk har alltid haft svårt att förstå just detta, att precis som att vissa är överviktiga utan att kunna göra något som ger märkbar förändring. Så gäller samma sak för underviktiga, allting fungerar inte alltid som det ska. Vissas kroppar är smala, utan att man själv har något att säga kring det.
Jag kan bara säga, kämpa på! Gå runt med din kropp med självförtroende, för hur du ser på dig själv och hur du hanterar din undervikt är en sak du definitivt kan förbättra redan idag! Även om du inte kan förändra din undervikt, i alla fall inte på direkten, så förtjänar vi alla att skaffa oss självförtroende till vårat utseende.
Någon dag kommer du säkert att vara vid ditt mål, stanna motiverad.