Anonym (Jenni) skrev 2021-07-28 16:39:53 följande:
Absolut.
Sedan finns det ju situationer som man inte själv valt som gör att man måste leva på bidrag, tex lämnad som mammaledig eller sjukskriven utan sgi och annat, så tycker ju inte att det är så att bidrag=opålitlig person. Finns ju många som jobbar som också sviker tänker jag. Jag hade ju mer litat på en vän än främling, en person jag inte litar på hade jag ju inte sett som vän från början. Men som sagt, alla är olika och på olika platser i livet.
/Jenni som också levt på soc ett tag i livet men trots det hade ambitioner och har numera ett bra jobb och liv.
Såhär tänker jag: Hyr du ut till någon du känner oavsett utbildning m.m. så kan det vara mycket svårt att sätta gränser, skriva nödvändiga kontrakt osv. Det är lätt här att bli manipulerad och svårt att "slänga ut".
Hyr du ut till en skötsam främling så är det lätt att skriva kontrakt, kräva ID- handling, ha en invetarielista, avtal om att lägenhet ej kan övertas.
Jag misstror dig inte aft du är skötsam men skulle aldrig hyra till en vän, finns risk att bli ovänner.