• Anonym (less.)

    gravtest och andras åsikter!

    Vad är det med er människor som hela tiden ber personer att sluta testa med gravtester t ex? 

    Jag är gravid och har flera missfall samt MA bakom mig, jag brukar börja ta gravtest på bim -3 och vill gärna se att det är t ex stiger för att det är roligt, spännande och man  har såna förhoppningar men så fort man nämner det någonstans eller för ens vänner får man nästan en utskällning över att man
    1 testar tidigt,
    2 .. fortsätter att testa även om man fått ett plus? 
    MEN man kanske vill se om det t ex sjunker i styrka o kan förbereda sig på de värsa istället för att återigen bli superbesviken för att man trott allt gått så bra.. 
    o sen att alla får olika styrkor på test vid olika tillfällen är en sak men varför ska andra lägga sig i om just detta? 


     


    vad är problemet om VI som testar en del , vill testa? hur kan det störa andra människor så otroligt mycket? Jag blir inte klok på detta, att nästan få en utskällning istället för att kunna diskutera gravtest o få höra vad dem tror osv .. nä fy bubblan vad oförstående en del människor är.. 

    samma som att få höra
    - slappna bara av o tänk på annat så kommer graviditeten av sig själv

    ok men hur lätt är det om man bara vill bli gravid och kämpat i flera år med och utan behandling o fått massa mf? spyr på dessa människor.. skärp er ! 


    Låt folk bestämma själva o sluta bry er hur mkt pengar folk lägger ut på test eller hur mkt man testar, det är ej erat problem. 

  • Svar på tråden gravtest och andras åsikter!
  • Anonym (X)

    Pratar du om det du gör inbjuder du till att de yttrar en åsikt.

  • Anonym (Lina)

    Instämmer. Jag har haft 2 missfall jag har kunnat förutspå med hjälp av tester. När jag sett att testen har blivit svagare har jag kunnat förbereda mig för vad som kommer istället för att få en chock.

    Det kostar inte mycket med billiga stickor heller, jag tycker det är värt det.

  • Anonym (Eva)

    Testa på du, jag tror det är mer så att människor som inte sitter i din sits ser det som att du har fått ett positivt gravtest = du är gravid. Grattis till dig! De har inte så mkt att säga/tycka om att ditt hcg fortsätter stiga, det ses väl som normalt.. De vet inte om du kommer få missfall imorgon och vill inte säga till dig att de kanske tror det. Obekvämt samtalsämne.

    Vissa saker som man inte är så insatt i är inte heller så intressanta att diskutera vidare och en graviditet är svår att sia om.

    Om jag hade en vän som var gravid och ville diskutera sina graviditetstest för 3e gången på 3 veckor skulle jag inte ha nåt mer att säga. Skulle hon däremot berätta att hon fått missfall lyssnar jag och bryr mig, men fler tester i en graviditet som löper på... Nja. Intressantare då att prata om bebisnamn eller tankar på mammalivet.

    Du kanske ska fundera på Vilka du pratar med, Och hur ofta du känner behov av att diskutera dina tester. Prata mer med din partner och mindre med andra kontakter? Du märker ju vilka som reagerar illa.

    Skriv upp dina tester/styrka i en bok och bläddra i ist för att älta om det med andra som inte verkar så intresserade.

  • Anonym (less.)

    ja jag har redan uteslutit 2 stycken att prata gravtest med, man vill ju gärna dela glädjen över att det t ex stiger osv med tiden... men det är som du säger att man ska utesluta de som reagerar illa o det har jag gjort, känns mycket skönare nu :D 

Svar på tråden gravtest och andras åsikter!