Inlägg från: Prickigt |Visa alla inlägg
  • Prickigt

BF April 2022

Halloj!

Gravid för första gången, är nu i vecka 6+1 enligt libero-appen, BF 3 April.

Testade 3 dagar innan mens och fick ett starkt positivt, har dock inte testat sen dess.

Symptom: kissig mest hela tiden, är även uppe varje natt och kissar. Ömma bröst, kan knappt gå på promenad.. och emellanåt molande värk i livmodern som känns ibland känns skrämmande likt min vanliga superkraftiga mensvärk.

Spännande tid vi har framför oss tjejer! Känns helt galet att lilla jag är gravid! Glömmer det allt som oftast under dagen sen ibland bara slår det mig att just det, jag är ju gravid ju! Planerade inte direkt att bli gravid, var mest ba aa ska vi testa? Ja visst, varför inte? Och sen blev jag gravid nästa ligg typ.. så allt har gått väldigt fort och jag har inte riktigt hängt med. Har även varit rökare som druckit baljor med kaffe varje dag så man kan ju lugnt säg att det har varit en omställning ????.

Sorry för långt inlägg, men har inte pratat med någon, förutom sambon då, om detta och han kan ju inte riktigt förstå mig till 100%.

• Prickigt

BF-lista:

1/4 - tigerbaby, 32 år, tredje barnet

1/4 - Bunakn, 30 år, andra barnet

2/4 Dalhia, 38 år, andra barnet

3/4 Prickigt, 26 år, första barnet

4/4 - hoppas!!, 27 år, första barnet

6/4 - Sels11, 30 år, tredje barnet

6/4 - Solros2022, 35 år, tredje barnet

6/4 - Mother of Miracles, 34 år, femte barnet. (Tre på jorden och ett i himlen. Räknar självklart in min ängel.)

8/4 - Pellobello, 35 år, tredje barnet

10/4 Tmh, 31 år, tredje barnet

10/4 Syren93, 27 år, första barnet

11/4 Hälsomamman, 25, tredje barnet

12/4 MBTM, 29 år, andra barnet

12/4 - Asparaghus, 36 år, tredje barnet

12/4 mandy93, 28 år, andra barnet

14/4 - Lalalaaa, 35 år, tredje barnet

15/4 -QueenS, 31 år, andra barnet

15/4 - Jordgubbstanten, 32 år, andra barnet

17/4 - Olivia1010, 26 år, första barnet

18/4 - anna tuva, 37 år, tredje barnet

19/4 - muffins88, 33 år, andra barnet

22/4 - Sandtrollet, 37år, tredje barnet

• Prickigt
    Prickigt skrev 2021-08-10 23:15:04 följande:

Symptom: kissig mest hela tiden, är även uppe varje natt och kissar. Ömma bröst, kan knappt gå på promenad.. och emellanåt molande värk i livmodern som känns ibland känns skrämmande likt min vanliga superkraftiga mensvärk.

Glömde mina två jobbigaste symptom.. det första är att magen är sååå seg, men läste att det är vanligt?

Sen det andra är det absolut jobbigaste- jag är SÅ trött. Typ så trött att jag är redo att sova middag direkt efter frukost. Sover middag varje dag, vissa dagar har det blivit två gånger.. Just nu funkar det, jag har semester denna veckan ut, men sen då? Kan inte gå runt så här trött på jobbet, hjärnan är ju som en stor tjock dimma. Har svårt att hålla fokus och tappar orden hela tiden, är så trött så jag blir yr typ. Någon som har haft det så här? Hur länge är man så här extremt trött?
  • Prickigt
    mape92 skrev 2021-09-06 11:34:09 följande:

Är det några som hänger kvar i den här gruppen eller har alla dragit vidare till FB? 

Jag är kvar!

Glömmer dock bort tråden ibland så går in och läser väldigt sporadiskt..

Jag ska på inskrivning den 17/9 och kommer då vara i vecka 12 (11+4). Bor i Blekinge och här får inte sambon inte följa med... känns lite sådär när det är första barnet och sambon har redan svårt att relatera till allt som händer mig just nu..
  • Prickigt

Jag mår väl oförskämt bra, har varit himla trött men dom senaste veckorna har jag piggat på mig tillräckligt för att inte behöva sova middag varje dag iallafall.. men jag sover himla dåligt på nätterna, vaknar många gånger, kissar minst en gång varje natt osv..

Är dock väldigt öm i brösten och får nästan hålla i dom när jag ska gå ner för en trappa, haha.

Älskade kaffe innan men nu får jag knappt ner det. Har även lite svårt för vissa lukter.

• Prickigt
    Tiffany skrev 2021-09-09 14:20:10 följande:

vilka här kommer vaccinera er mot covid19 under graviditet om ni inte gjort det innan :) 

Jag är redan fullvaccinerad :)

Har ni andra berättat för några? Min samsbos syster kommer hem i helgen så vi tänker att vi nog vill berätta för sambons familj då.. Har inte berättat för någon än
  • Prickigt
    Ztarshine skrev 2021-10-12 17:36:13 följande:

Hej alla!

Vi fick igår veta att vi väntar TVILLINGAR så antagligen kommer BF ändras en del (anses som dubbelriskgraviditet pga mitt hjärta) och läkaren sa igår att de nog kommer vilja få ut bebisarna en månad tidigare förutsatt att de växer som de ska men tills vidare håller jag mig kvar här i apriltråden ?? Hoppas ni alla mår bra!

Hej!

Åh vad roligt med tvillingar!!

Är själv lite nervös över att det skulle vara tvillingar då jag har benägenhet för det. Har RUL om några veckor så vi får väl se då, haha.

Jag mår bra, piggare nu för tiden- äntligen!!

Känns som att det börjar synas på mig, är ju i vecka 16(15+1) så det borde det ju göra.. men jag känner mig såå uppblåst, tung och osmidig redan så undrar hur kommer jag känna mig sen?
Svar på tråden BF April 2022