Inlägg från: mape92 |Visa alla inlägg
  • mape92

BF April 2022

BF-lista:

1/4 - tigerbaby, 32 år, tredje barnet

1/4 - Bunakn, 30 år, andra barnet

2/4 Dalhia, 38 år, andra barnet

3/4 Prickigt, 26 år, första barnet

4/4 - hoppas!!, 27 år, första barnet

6/4 - Sels11, 30 år, tredje barnet

6/4 - Solros2022, 35 år, tredje barnet

6/4 - Mother of Miracles, 34 år, femte barnet. (Tre på jorden och ett i himlen. Räknar självklart in min ängel.)

8/4 - Pellobello, 35 år, tredje barnet

10/4 Tmh, 31 år, tredje barnet

10/4 Syren93, 27 år, första barnet

11/4 Hälsomamman, 25, tredje barnet

12/4 MBTM, 29 år, andra barnet

12/4 - Asparaghus, 36 år, tredje barnet

12/4 mandy93, 28 år, andra barnet

14/4 - Lalalaaa, 35 år, tredje barnet

14/4 - Anonym4042, 33 år, andra barnet

15/4 - Jordgubbstanten, 32 år, andra barnet

16/4- mape0509, 29 år, andra barnet

17/4 - Olivia1010, 26 år, första barnet

18/4 - anna tuva, 37 år, tredje barnet

19/4 - muffins88, 33 år, andra barnet

• mape92
    muffins88 skrev 2021-08-17 10:12:45 följande:

Hur går det för alla? Hur har ni det med symtom?

Jag går in i v 6 imorgon och känner inte av så jättemycket. Lite förändrad aptit, lite tröttare än vanligt men sover också ev lite sämre, diffus molvärk ett par korta stunder per dag, ibland lite krypningar i benen om kvällarna.

Laddar för att ringa till barnmorskan denna veckan, men har liksom en känsla av att inte vilja jinxa det. Samtidigt som det kommer göra det mer verkligt.

Jag är också i v.6 och ringde bm igår för att rådfråga om vaccin osv eftersom jag har en tid nu på torsdag för dos 2. Jag upplever att jag har en del symtom, trött som tusan, sover dåligt. och har också molvärk och typ dragande i ljumskarna. Kan också bli lite illamående till och från. Tror att jag började bli illamående i v7 med sonen som höll i sig till ca v19. Nu tar jag nån folsyra som det också var nån b-vitamin i samt järn och zink. Min bm trodde att det kunde hjälpa mot illamående så jag hoppas det. 

Ska bli så spännande att följas åt och diskutera allt med er :) Känner mig stundtals helt upprymd och funderar på hur man ska berätta för alla, ska man ta reda på könet osv. Hur känner ni andra? Hur tänker ni? :) 
  • mape92
    Anonym (Oklara_tankar) skrev 2021-08-17 22:05:32 följande:

Hejsan.

Plussade I förrgår. Om allt går vägen blir detta mitt andra barn. Är enligt beräkning i v 4+2.

Denna bebisen var inte riktigt planerad. Ska precis gå tillbaka till jobbet efter fl. Men jag vill så gärna att det ska gå bra!

Har med en andra vaccindos inplanerad på torsdag. Är det någon mer som blivit gravid mellan två doser? Vad har ni fått för råd?

Jag vill så gärna bli färdigvaccinerad med då jag har högt bmi.

Jag är nog lite chockad över att det blev ett plus.

Jag skulle också tagit min andra dos imorgon torsdag och min bm sa att de avråder alla gravida att vaccinera sig över huvud taget innan man gjort 12 fullgångna veckor. Samma liksom med vanliga influensavaccinet. så jag har avbokat min dos och kommer att ta den tidigast i v.13. 
  • mape92
    fannylinnea skrev 2021-08-23 21:27:03 följande:

Hej allihopa och grattis till ers graviditeter!

Jag går in i vecka 7 i morgon (6+0) och hoppar gärna in i den här gruppen. Enligt appen preggers har jag bf 18/4 :) Är såå glad och tacksam för den här graviditeten, men också livrädd att den ska försvinna. Har 3 tidiga missfall i bagaget, ett av dom var ett MA. Skräcken för ännu ett MA är enorm...

En fundering. Ni som är ungefär lika långt gången som mig, vad har ni för symtom? Jag mådde sååå illa från början men för drygt en vecka sedan försvann illamåendet helt o hållet. Jag har fortfarande svullna och ömma bröst samt molvärk.

Kram på er! /L

Hej och välkommen hit! Gud va jobbigt med så många missfall och MA bakom sig. Hur mår du nu kring det? Förstår verkligen oron och rädslan kring att det ska hända igen. Kommer du få göra vul? Tänker att eftersom du haft så mycket med dig i bagaget så borde man göra nån slags åtgärd. Oron är ju inte bra för varken dig eller barnet. 

Jag är ungefär lika gången som du, 6+2 och har samma symtom som du. Kan må lite illa till och från speciellt vid tryck mot magen. I min förra graviditet så mådde jag illa något hemskt från typ v7- v 18/19. Då kände man sig verkligen gravid vilket på ett sätt var skönt. I förra graviditeten fick jag även göra vul då jag började blöda lite i typ v8. vilket visade sig vara ett blodkärl (eller cellförändring) som brast. Men ingenting som var farligt. Det kändes typ skönt med vul för då visste man ju att man inte inbillat sig. Men nu börjar man ju fundera för att man mår så bra haha. 

Har du barn sedan tidigare?
  • mape92

Ni som varit gravida tidigare; 

Hur skiljer er era tidigare graviditeter från denna? 

Ni som har fler än två barn: 

När syntes magen i de senare graviditeterna? 

Är lite nyfiken :P 

• mape92
    Emmalbs88 skrev 2021-08-24 21:12:45 följande:

Är det någon som skulle vara intresserad av att starta en hemlig fb-grupp?

Har en fb grupp med dottern och vi har följts åt i 6,5 år nu genom graviditet, förlossningar, och livet. Många har även träffats och haft playdates med barnen.

Hade gärna startat upp en om någon var intresserad.

Ja det hade varit superroligt. bara den är hemlig. :) 
  • mape92
    fannylinnea skrev 2021-08-26 12:43:18 följande:
    Hej!

Jag är så himla orolig över att det inte ska gå vägen den här gången heller :/ Den gången jag fick MA slutade jag att må illa. Så jag är orolig nu eftersom mitt illamående har försvunnit. Den där extrema tröttheten har också försvunnit. Jag har ett vul inbokat 13/9... Då har jag precis gått in i v 10. Men gud, det känns hemskt att vänta så länge.

Vi har inga barn sedan tidigare.

Hur mår du nu? Ska du göra tidigt vul?
    Kan ju inte kännas skönt att vänta så länge. Man vill ju helst vänta så länge som möjligt. Men om du har samma erfarenhet nu som tidigare MA så förstår jag att du är orolig. Men hoppas bara att du har turen att slippa må illa men samtidigt är det ju lite skönt eftersom det ändå bekräftar att bebisen är i magen. 

Nej det ska jag inte men ska göra KUB. Ska ta blodproverna när jag är på inskrivningen och hälsosamtalet 16/9. Så jag får vänta tills dess med att se hur det ser ut i magen. Känns lite jobbigt men försöker att inte tänka på det så mycket. 
  • mape92
    Syren93 skrev 2021-09-02 15:22:03 följande:

Var idag på tidigt ultraljud, borde varit i vecka 8+5, men enligt vad barnmorskan kunde mäta var fostret endast i 5+3 och inga hjärtslag.. Alltså ett missed abortion. Ska in till gynakuten på måndag där dom kan göra VUL för att säkerställa.. Detta blir mitt andra missfall i rad. Känns otroligt sorgligt och hopplöst.

Jag önskar er andra all lycka till!

Men fy va hemskt, känner verkligen med er och hoppas att ni snart har ett plus igen. 
  • mape92

Är det några som hänger kvar i den här gruppen eller har alla dragit vidare till FB? 

• mape92
    Citronsorbet87 skrev 2021-09-06 11:56:52 följande:

Jag är kvar, jag har inte FB och ska på inskrivning imorgon. Så spännande!

Spännande! Jag har inte min föränn 16/9 :) 
  • mape92

Hos oss får inte heller partnern följa med. Min sambo var med på inskrivningen, kub, RUL och första besöket i v 24 eller så. Han tycker inte att det var speciellt noga att följa med på dem. Han kände sig mest i vägen när de skulle ta prover osv och prata om min kropp. Hälsosamtalet när de informerade om kost tyckte han dock var bra. Han blev lite av en matpolis. 

I min förra graviditet blödde jag också två gånger, en gång i v8 och en gång i v20. Men de sa att det bara var nått blodkärl på tappen och inget farligt. Man blev ju såklart svinrädd. 

• mape92
    Anonym (Hälsomamman) skrev 2021-09-07 10:09:36 följande:

Jag går också in här, dock sporadiskt då jag också glömmer bort titt som tätt ????

Jag är med i FB gruppen, men hade önskat en mindre hemlig grupp istället på max, typ 50-100 Pers. Vet någon om det finns? Annars skapar jag gärna en grupp (på FB) om intresset finns. Den som finns är nästan uppe i 500 Pers nu, vilket jag själv tycker blir för opersonligt och man vågar inte dela med sig på samma sätt.

Jag är också gärna med i en mindre grupp, typ 50 pers! och hemlig, har inte berättat för våra familjer än. 
  • mape92
    Anonym (Hälsomamman) skrev 2021-09-08 20:00:56 följande:

Det gick ju inte att skicka till mig eftersom jag är anonym.

någon som vet om Man kan byta namn här på familjeliv? Känner att mitt riktiga alias är lite för avslöjande. Annars kan ni skriva här i inlägget så skickar jag en länk till er med inbjudan till gruppen.

Maple92, det gick inte att skicka meddelande till dig här

Testa gärna igen är du snäll. Heter Mape92 och inte Maple92 :) 
  • mape92
    Tiffany skrev 2021-09-09 14:20:10 följande:

vilka här kommer vaccinera er mot covid19 under graviditet om ni inte gjort det innan :) 

Jag kommer att ta min andra spruta efter v.12 efter rekommendation av min barnmorska. 
  • mape92
    ET86 skrev 2021-10-10 15:10:17 följande:

Kikar in här och kollar om gruppen fortfarande är aktiv och om det finns nå plats i den privata gruppen fortfarande, har skickat ett meddelande.

Var iväg på ett TUL i onsdags och det såg bra ut, sen finns ju oron där mer eller mindre ändå.

Det finns plats i vår fb grupp. vi är inte alls många. skriv PM så fixar vi det : )
  • mape92
    ET86 skrev 2021-10-11 14:04:02 följande:
    Har skickat pm till dig här.
    har skickat dig en länk till gruppen :) 
  • mape92

Hej alla! Förlåt för att jag inte svarat alla men har inte varit inne något. Gruppen är nu tyvärr fylld till den maxgräns som vi bestämt. Hoppas ni hittar någon annan grupp att vara med i :) 

Svar på tråden BF April 2022