• CypherX

CSN -A-kassa

Hallå!

Jag har en fundering. Jag har i dagsläget a kassa och allt rullar på som det ska. Nu ska jag börja studera nästa vecka och jag väntar på besked från CSN om min ansökan. Har ansökt fullt lån för heltidsstudier. Tror absolut det inte är några problem att få det, ska studera på komvux.

Det lite knepiga jag undrar över är hur det funkar med A kassan?

Vad händer om jag ringer och säger ?Jag ska börja studera nästa vecka. Men jag har ännu inte fått CSN beviljat? Kan dom sluta då att betala ut pengar i och med att jag ansökt till CSN och då i samband med studier inte anser jag är arbetssökande längre?

Vet någon hur det funkar?

Mvh

C

• Svar på tråden CSN -A-kassa
  • CypherX

Fast du missförstår ju det jag skrev. Jag har inte en tanke på att ha a kassa samtidigt som jag studerar. Vilket jag skrev.

Läs igen:

?Vad händer om jag ringer och säger ?Jag ska börja studera nästa vecka. Men jag har ännu inte fått CSN beviljat? Kan dom sluta då att betala ut pengar i och med att jag ansökt till CSN och då i samband med studier inte anser jag är arbetssökande längre? ?

Det har alltså inget att göra med om att jag ska studera samtidigt som jag ska få a kassa. Jag vill bara ha a kassan tills jag får CSN.

• CypherX

Tack för era svar! Då blev det mer tydligt!

Anonym bea: haha det stämmer bra men jag gör det digitalt via deras sida bara vilket är super smidigt :)

Anonym pluggis: All right då förstår jag!

Så de är inga problem att ha a kassa tills jag får CSN då?

• CypherX
    Anonym (F) skrev 2021-08-01 18:28:19 följande:

GarHar jag missförstått ts helt?

Självklart händer inget om ts söker a-kassa till 1a augusti och sedan csn från 2a augusti.

Jag tolkar det som att ts vill ha ut pengar till dess att csn faktiskt beviljas och avser lägga a-kassan på dagar hen studerar fram tills att csn beviljats?