Inlägg från: Anonym (Va) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Va)

CSN -A-kassa

CypherX skrev 2021-08-01 17:52:26 följande:

Fast du missförstår ju det jag skrev. Jag har inte en tanke på att ha a kassa samtidigt som jag studerar. Vilket jag skrev.

Läs igen:

?Vad händer om jag ringer och säger ?Jag ska börja studera nästa vecka. Men jag har ännu inte fått CSN beviljat? Kan dom sluta då att betala ut pengar i och med att jag ansökt till CSN och då i samband med studier inte anser jag är arbetssökande längre? ?

Det har alltså inget att göra med om att jag ska studera samtidigt som jag ska få a kassa. Jag vill bara ha a kassan tills jag får CSN.

Är du inskriven på högskolan så får du inte a-kassa. Spelar ingen roll om du får CSN eller inte.
  • Anonym (Va)
    CypherX skrev 2021-08-01 18:35:51 följande:

Det stämmer. Jag vill ha a kassan tills jag får CSN. Vad den andra personen pratar om gäller inte överhuvudtaget då jag inte vill ha kassa samtidigt som jag studerar! Jag vill bara ha A kassan fram tills jag får CSN utbetalt. Hur kan jag då bli återbetalningsskyldig?

Om du börjar skolan tex 30/8 så kan du ansöka om akassa fram till 29/8 oavsett när eller om du får CSN.
  • Anonym (Va)
    CypherX skrev 2021-08-01 18:53:15 följande:

Va? Högskola?

Vart ska du studera då?
Svar på tråden CSN -A-kassa