CSN -A-kassa
Jag fick beviljat A-kassa för mina studier i 24 månader (sjuksköterska) . Då behöver man ju inte ta CSN för hela tiden av studierna, men de är ju upp till var och en.
Jag fick beviljat A-kassa för mina studier i 24 månader (sjuksköterska) . Då behöver man ju inte ta CSN för hela tiden av studierna, men de är ju upp till var och en.
Då skall man också ansöka och få detta godkänt vilket inte är självklart
Kan man verkligen få det för KomVux?
Ja absolut bra tips (som redan nämnt i tråden)
Ingick detta i din plan hos arbetsförmedlingen? För att studera 2 år med a-kassa verkar inte mögligt utifrån det jag läser
Du studerade alltså deltid? Då blir det lite annorlunda mot det jag syftar till att jag läst gäller
Men din handläggare på arbetsförmedlingen har alltså skrivit in i din plan att utbildningen är ett led i att skapa möjligheter för arbete?
Jag antar att du också fick aktivitetsersättning iaf en del av denna tid efter som man inte får a-kassa i två år?
Menar du att du får pengar direkt från a-kassan i två år? Det låter väldigt märkligt? Eftersom a-kassan dagar tar slut långt innan dess.
Med tanke på att du skriver gällande yrke som leder till jobb på det sättet så tänker jag att det är svårt att få detta för komvux (även om det naturligtvis alltid är värt att testa)
Sen när gäller detta? Man har bara fått beviljat 12 månader.
Hur fungerar det på sommaren?
Tack för svar!
Hur kan det bli mindre? Inga krav på att leta sommarjobb?