Inlägg från: elmadumle |Visa alla inlägg
  • elmadumle

CSN -A-kassa

Anonym (K) skrev 2021-08-04 20:29:40 följande:
    Jag fick mitt beviljat från och med Januari 2021.
    Vilken akassa beviljar studier på heltid med bibehållen akassa, utan krav på att söka arbete på heltid? hittar bara att man kan få studera 50% med akassa och samtidigt söka jobb, avbryta studierna om man får arbete. Låter märkligt.
  • elmadumle
    Anonym (K) skrev 2021-08-03 10:53:50 följande:

Jag fick beviljat A-kassa för mina studier i 24 månader (sjuksköterska) . Då behöver man ju inte ta CSN för hela tiden av studierna, men de är ju upp till var och en.

Du måste vara unik på något sätt, ingen annan får det beviljat utan får ta csn bidrag och lån. 
  • elmadumle
    Anonym (F) skrev 2021-08-05 20:18:38 följande:
    Ja det är väldigt märkligt. Finns inget som tyder på att detta skulle vara möjligt att få. Framförallt inte med ersättning direkt från a-kassan och inte aktivitetsstöd.
    Jag har studerat halvtid med bibehållen akassa för ett antal år sedan, men var tvungen att söka jobb som vanligt och direkt avbryta studierna för jobb, kallelse till af, kurser osv, men aldrig hört någon genom åren som kunnat få akassa i två år, heltid utan krav att söka arbete. Ersättningsdagarna är väl fortfarande 360 dagar? sedan måste man jobba ihop ett nytt villkor för att få nya akassedagar.
Svar på tråden CSN -A-kassa