• Anonym (Anders)

    Tjejen vill mest att vi ska umgås med hennes ex?

    Har en flickvän sedan några månader. Vi blev ett par alldeles i början på året, det växte fram i januari februari. Strax innan alla hjärtans dag var vi ett par i alla fall. Det var lite trevande i början eftersom vi kände varandra lite innan. Inte att vi kände varandra jättenära och bra men ändå lite.

    Några grejer känns lite konstiga efter ett halvår tillsammans.

    Det dröjde nästan tre månader innan hon ville ha sex? Hon tar inte jätteofta initiativ till att vi ska sova tillsammans. Har vi varit ute en kväll och fikat eller ätit nåt tycker hon oftast att vi ska åka hem till var sitt boende.

    Hon verkar vilja undvika att vi sover ihop?

    Det enda hon vill göra när vi ses är att åka till hennes föräldrar och hänga med dom typ. Okej lite överdrivet kanske, såklart inte hela tiden då men gärna en ledig helg att vi åker ut till hennes föräldrars landställe och bara är där hela helgen. Vill jag nån gång inte följa med tycker hon att jag är tråkig?

    Hon vill NÄSTAN aldrig göra nåt bara vi två.

    Hon har ett ex som hon va tillsammans med en kortare tid för några år sedan som hon alltid vill att vi ska hänga med om han hör av sig. Jag har inte nåt emot det i sig och jag känner det här exet också lite sedan innan, men när han hör av sig är det som att hon alltid har tid. Men bara umgås hon och jag nja då är det inte alls samma iver. Hon verkar ha mycket roligare med honom?

  • Svar på tråden Tjejen vill mest att vi ska umgås med hennes ex?
  • Anonym (Anders)

    I juni hängde vi en dag me det här exet och hans flickvän.. Det var inte planerat från början direkt, men de hörde av sig en eftermiddag en lördag och frågade om vi ville ses som hastigast. Bara lite spontant.

    Grejen är den att jag och tjejen hade knappt träffats på flera flera dar, och inte sovit ihop på ännu längre tid. Kanske upp mot en tio dar eller nåt. Jag hade verkligen sett fram emot en ledig dag med tjejen. Äntligen! Vi drog in till stan spontant och käkade glass och hade det bra. Gjorde lite grejer vi båda tyckte va kul och så ringer den här snubben. De ville som sagt ses lite snabbt bara och jag tänkte väl javisst okej, fine. Vi kan väl ta en fika med dom, det är lugnt.

    Efter ett par timmar tillsammans med det här exet och hans tjej blir vi medbjudna hem till dom för att grilla och vi grillar och dricker några öl. Det var rätt så trevligt om jag ska va ärlig. Kvällen blev sen och det var dags att dra hem. Han erbjuder oss att sova över i ett gästrum. Jag tackar nej.. Då börjar han övertala oss att stanna och det känns som att tjejen min vill det men jag står på mig och det känns som att tjejen är sur på vägen hem. Vi borstar tänderna och säger godnatt och vi somnar på var sin sida av sängen utan ens en kram?

    Gjorde jag fel som inte ville sova över där?

  • TotteE

    Alltså det måste ju va nån slags balans. Klart du får acceptera att hänge med till päronen en helg i ett normalt fungerande förhållande, men att du väljer att inte göra det nån gång ska ju inte heller va nåt märkligt och konstigt.

  • Anonym (Anders)
    TotteE skrev 2021-08-01 23:08:24 följande:

    Alltså det måste ju va nån slags balans. Klart du får acceptera att hänge med till päronen en helg i ett normalt fungerande förhållande, men att du väljer att inte göra det nån gång ska ju inte heller va nåt märkligt och konstigt.


    Precis så tänker jag också angående det.
  • Anonym (-)

    Hur kommer det sig att hon fortfarande umgås med exet? Var de nära vänner eller nåt innan de blev ihop?

  • Anonym (Anders)
    TotteE skrev 2021-08-01 23:17:12 följande:

    Låter ju som att hon har roligare ihop med exet?


    Ja det stör mig lite. Men jag kan ute sätta finger på det. Snubben har ju en egen flickvän och hon är med hela tiden också, om min tjej känner henne sedan gammalt.
  • Anonym (Anders)
    Anonym (-) skrev 2021-08-01 23:24:54 följande:

    Hur kommer det sig att hon fortfarande umgås med exet? Var de nära vänner eller nåt innan de blev ihop?


    Hon hävdar att de bara är kompisar och de har även gått i samma klass några år. De känner varandra sedan innan så att säga. De var också bara ett par en kort tid och verkar ha gått isär i samförstånd vad jag förstår.
  • Anonym (Anders)

    Jag blir inte heller klok exakt på vad det är för en snubbe och vilken relation de har.

  • TotteE

    Svårt för oss att svara på vilken relation hon har till sitt ex. De verkar ju va kompisar?

  • Anonym (Anders)
    TotteE skrev 2021-08-01 23:41:38 följande:

    Svårt för oss att svara på vilken relation hon har till sitt ex. De verkar ju va kompisar?


    Ja och jag kan ta att de är kompisar det är inte jordens undergång för mig egentligen men som jag skrev i början är hela förhållandet lite underligt tycker jag. Kan bara inte sätta fingret exakt på det.
  • Anonym (Undrande)

    Hej Anders !

    Du får väl fråga henne rakt ut.

    Vad vill du ? Ha en relation till mig som fungerar för då får vi titta på hur det ser ut . För jag mår inte bra som det är just nu.

    Att du inte vill umgås med mig själv, ha närhet av mig. Det är ett nytt förhållande & hade det vart jag hade jag ju velat vara nära den personen som mest då, när man är nykär !

    Antagligen är hon inte jätte kär . Utan mer vill ha någon att hänga med . Förlåt . Men känns inte som det är något 100 procentigt ifrån henens sida .

  • Anonym (Anders)

    Nej jag vet det känns inte som att man är prio 1.

  • Anonym (Anders)
    Anonym (Undrande) skrev 2021-08-02 09:01:45 följande:

    Hej Anders !

    Du får väl fråga henne rakt ut.

    Vad vill du ? Ha en relation till mig som fungerar för då får vi titta på hur det ser ut . För jag mår inte bra som det är just nu.

    Att du inte vill umgås med mig själv, ha närhet av mig. Det är ett nytt förhållande & hade det vart jag hade jag ju velat vara nära den personen som mest då, när man är nykär !

    Antagligen är hon inte jätte kär . Utan mer vill ha någon att hänga med . Förlåt . Men känns inte som det är något 100 procentigt ifrån henens sida .


    .....fast samtidigt pratar hon väldigt mycket om framtiden och så. Om förhållandet på längre sikt. Därför har jag svårt att tyda situationen.
  • Anonym (-)
    Anonym (Anders) skrev 2021-08-02 17:59:10 följande:

    .....fast samtidigt pratar hon väldigt mycket om framtiden och så. Om förhållandet på längre sikt. Därför har jag svårt att tyda situationen.


    Verkar som att hon inte vet riktigt vad hon vill, dvs som tjejer i allmänhet..

    Jag brukar skilja på vad tjejer SÄGER och vad de GÖR, de här två sakerna kan ibland vara helt frikopplade från varann.
  • TotteE
    Anonym (-) skrev 2021-08-02 18:10:12 följande:

    Verkar som att hon inte vet riktigt vad hon vill, dvs som tjejer i allmänhet..

    Jag brukar skilja på vad tjejer SÄGER och vad de GÖR, de här två sakerna kan ibland vara helt frikopplade från varann.


    Kan ju va också att den här tjejen får uppmärksamhet från sitt ex, och samtidigt har sitt trygga förhållande på samma gång. Hon äter kakan och har den kvar. Många tjejer knarkar ju uppmärksamhet. Men jag vet inte. Är ingen expert.
  • Anonym (Anders)
    TotteE skrev 2021-08-02 18:18:38 följande:

    Kan ju va också att den här tjejen får uppmärksamhet från sitt ex, och samtidigt har sitt trygga förhållande på samma gång. Hon äter kakan och har den kvar. Många tjejer knarkar ju uppmärksamhet. Men jag vet inte. Är ingen expert.


    Ja kanske?

    Vi var väldigt nykära i varandra när vi blev ihop men som att så fort vi blev ett par så tog hon mig för givet. Ungefär..
Svar på tråden Tjejen vill mest att vi ska umgås med hennes ex?