Inlägg från: Anonym (Anton) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anton)

Sätta gränser för vuxet barn?

Enda vettiga sättet att markera i så fall är att tacka nej.

Går du dit så skulle jag se det lite som att du accepterar att syskon A håller familjesammankomst utan att syskon B är inbjudet.
    Däremot att säga att nej, under omständigheterna som råder nu när kusinerna inte kan träffas och där en person i släkten (syskon B) inte får delta - är inte ok för oss. Vi kommer inte. Det är inte att välja sida med B. Det är att tala om att man inte beter sig på det här sättet.

Så skulle jag resonera.

• Anonym (Anton)
    Anonym (Enkelt) skrev 2021-08-02 17:10:08 följande:

Man går till familjesammankomsten och försöker ha trevligt. Det där är en sak mellan de två, ni ska inte ta ställning eller på andra sätt lägga er i deras konflikt, genom att t ex vägra umgås med ena barnet. Det gäller precis samma som om det vore två bekanta eller liknande.

På ett sätt ja. Jag skulle kunnat tänka mig det om det vore andra omständigheter. Om båda var bjudna (både A och B) fast valde att hålla sig på sin kant men ändå deltog. De behöver inte umgås men jag som inte har något otalt med nån kan prata med alla.

Men i det här fallet när ena parten helt utesluter den andra så vill inte jag bevärdiga detta med mitt deltagande. Så gör man inte!
Svar på tråden Sätta gränser för vuxet barn?