• Sthlms tjej

Han köper sin son

Jag har sedan ett år levt med en man som har en son på 8 år varannan vecka.

Jag har två större tonåringar varannan vecka!

Nu pratar vi om att flytta ihop men det måste byggas ut först för vi får inte plats!

Idag bor mina barn på en 120 cm fäll soffa i källaren och hans son har eget rum intill hans sovrum.

Jag har mer eller mindre flyttat in men känner att det är tungt för barnen att stå ut med att inte ha något eget.

Nu till det stora problemet!

Hans son får all uppmärksamhet! När pappan kommer hem så är det Heeeej gubben! Och efter nån minut så är det Hej ni andra!

Hans son ska nattas i sovrummet och oftast har han svårt att somna så jag får sitta i köket och glo på tv för att sysselsätta mig fram tills jag måste sova och då får min kille ställas inför valet att flytta på sonen eller så får jag snällt gå i lägga mig i barnrummet?

Jag har lyft det här men jag ser ingen bättring!

Min kille är öppen med att han köper sonen med gåvor och lovar det mesta för att just köpa honom men han kollar inte av med mig alls innan?

Medan mina barn får se på så får han allt och tack o lov är ju mina barn stora men dom har börjat ruttna på situationen?

Sonen på 8 år tar all uppmärksamhet större delen av den tid vi har tillsammans alla 5 och sedan går dom två in till sig och kör nattningen och sen va den kvällen över?

Jag vill ju vara med honom för barnfria veckorna är magiska men när hans son kommer så är vi andra luft?.

Va fasen ska jag göra!
  • Svar på tråden Han köper sin son
  • fjanten

Jag förstår inte varför ni är hos honom när han har barnet? Kan ni inte ses när ni är barnfria istället? Och ni kanske kan umgås som familjer någon dag när ni båda har era barn, men inte med övernattning o.s.v. utan mer middag+sällskapsspel/liknande och sedan åker besökarna hem till sig. Egen ekonomi, eget boende, och ni uppfostrar era egna barn som ni vill.

• Anonym (Exfru)
    Sthlms tjej skrev 2021-08-03 10:55:48 följande:

Vi har ingen delad ekonomi men bor mer eller mindre ihop förutom att mina barn inte får plats!

De får dela på en bäddsoffa i hans dotters rum, dottern har inte bott där på 2 år då hon pluggar utomlands och inte har kontakt alls med sin pappa men han är för känslomässig och rädd för att hon en dag ska komma hem o se att andra tagit hennes rum! Så mina barn får dela på en bäddsoffa och bo i papperskassar och hans son som har eget rum barikerar min säng varje kväll?

Jag vet inte hur jag ska nå ut till honom att han måste bestämma sig?

Vi vill ju va tillsammans men hans fokus på sonen äter upp oss?

Han gör allt för honom för att köpa honom gentemot mamman bara för att jävlas och sonen utnyttjar läget totalt!

Presenter varje pappa vecka, mutor om han är snäll?

Han vill även börja kriga om egen vårdnad då mamman är totalt omogen att fostra ett barn till bra värderingar?

Det känns som att jag krigar mot en 8 åring och det ifrågasätter mig själv om ni förstår?

Såna män som krigar med sina barns mammor är ingenting att ha.
  • Anonym (Fia)

Varför har ni flyttat ihop när dina barn inte får plats?

• Anonym (J)

Det är ditt ansvar att prioritera dina barn , du borde inte låta dina barn bo på det sättet du beskriver.

Dela på en bäddsoffa och bo i papperskassar.

Men det är fullt rimligt att han inte kollar av med dig alls innan han köper nåt till sin son om ni varken bor ihop eller delar ekonomi.

Kollar du av med honom innan du köper någonting?

Har man gemensam ekonomi är det en annan sak.

Du får väl också köpa vad du vill till dina barn ?

• Cecese

Första tanken är att varför utsätter du dina barn för det här? Att sova på en bäddsoffa men saker i papperskassar. Ok om det är en helg ett par gånger om året (typ som att man åker till en stuga eller släkt på semestern) eller så men inte regelbundet. Flytta absolut inte ihop. Fortsätt som särbo och träffas på era barnfria veckor. Veckorna ni har barnen kan ni kanske träffas dagtid nån dag men sov hemma och träffas inte så ofta. Det är dags att vara vuxen och prioritera barnens välbefinnande före ditt eget. Varannan vecka är gott om tid att spendera tillsammans och det kan vara nyttigt att vara i från varandra på barnveckorna. Då får ni längta efter varandra. 

• sextiotalist

Håller med de övriga, flytta inte ihop. Dina barns mående är ditt ansvar, hans barns mående är hans ansvar.
    Dela inte heller ekonomi med honom. Umgås bara med honom under era barnfria veckor.
    Det är tufft att bo tillsammans med en man som har barn sedan tidigare

• Anonym (ööö)
    Sthlms tjej skrev 2021-08-03 10:55:48 följande:

Vi har ingen delad ekonomi men bor mer eller mindre ihop förutom att mina barn inte får plats!

Det här är det enda du behöver skriva egentligen, och bry dig om

Om du hade läst detta från en annan person, hade du då tänkt att den personen prioriterade sina barn över att denne mött en ny partner? Skulle inte tro det. 

Du ska inte flytta in på riktigt, och dina barn, även om de är äldre ska förstås inte behöva ha det så där. Om jag var dina barn hade jag valt att bo heltid hos den andra föräldern, om det är möjligt. 

Bygga ut? Det tar lång tid. Hellre då se sig om efter ett nytt gemensamt boende. 
    Nej, du får faktiskt bromsa dig själv här - inte ens du har det ju bra när ni är där, om du tvingas sitta i köket mot din vilja för att hans barn ska nattas, osv. 

Lösningen på allt är att ni inte bor ihop men också att dina tonåringar inte ska tvingas bo där de veckor du tänker vara hos din partner. 
    Jag är själv omgift och vi har barn sedan tidigare båda två men för oss var det helt självklart att vi behövde hitta ett boende där alla barn fick egna rum! 
  • Anonym (J)

Vad säger dina barn om att bo i källaren och dela soffa?

Och vad tycker alla barn om att ni skulle bo ihop?

• Canadasvensk

Hej TS,

Varför prioriterar inte du dina barn?

Varför lägger han inte sonen i sitt rum?

Tror du saker kommer att bli bättre så fort ni flyttar ihop?

Funderar ni att hyra/köpa ett hus/lägenhet ihop? Annars kommer dina barn ALDRIG känna sig hemma utan dom kommer att känna att dom bor hos din pojkvän.

Och varför har han tappat kontakten med sin dotter? Ser lite röd flagga på det?

Så många frågor men har du eget så tycker jag dina barn ska kunna bo där de veckorna du har dina barn.

Jag förstår att du är kär och kanske rädd att förlora honom men du behöver nog tänka ett varv till och prioritera dina barn lite mer. Dom har liksom inget val utan gör det du tror är bäst.

Lycka till!

• Anonym (Ö)

Bo inte ihop. Umgås inte varannan vecka.

Svar på tråden Han köper sin son