• Erika71

    Hur mycket har du gått upp i sommar?

    Jag tog på mig jeans härom kvällen och insåg att jag även denna sommar har gått upp några kilon. Synd eftersom jag inte behöver fler kilon på denna kropp men jag kan förstås inte skylla på någon annan än mig själv.

    Jag brukar gå ner en del så fort jag börjar jobba igen och inte spenderar dagarna med att fika men fram till dess är det riktigt trist att gå med tighta kläder (framför allt när man ska träffa kollegorna igen efter semestern...). 

    Hur är det med dig? Går du också upp i vikt under sommaren eller är du en sådan som tycker att det är viktigt att hålla kilona på plats oavsett semester eller ej? Eller har du till och med sådan tur att du inte har några viktproblem?

  • Svar på tråden Hur mycket har du gått upp i sommar?
  • Kusinen

    Går ofta ned sommartid, särskillt när jag är ledig eftersom jag har tid att röra mig mer då - älskar långpromenader som dessutom är roligare på sommaren i fint väder. Dessutom är jag mindre sugen på tung mat vid varmt väder.

  • Drottningen1970

    Jag brukar gå ned några kilon på semester. När jag jobbar dricker jag massa kaffe med socker hela dagarna och har en tendens att småsnugga på nån godispåse under dagen för att hålla ångan uppe.

  • Jonnynilsson

    Ungefär 1 kilo plus. All god mat och dryck sätter sina spår. Men jag hoppas att det går att gå till gymmet till hösten så man äntligen kan börja träna igen.

  • gråfågel
    Jonnynilsson skrev 2021-08-03 12:52:44 följande:

    Ungefär 1 kilo plus. All god mat och dryck sätter sina spår. Men jag hoppas att det går att gå till gymmet till hösten så man äntligen kan börja träna igen.


    Varför går det inte att gå till gymmet? Tycker mitt har covidanpassat väldigt bra.
  • Jonnynilsson
    gråfågel skrev 2021-08-03 12:55:54 följande:
    Varför går det inte att gå till gymmet? Tycker mitt har covidanpassat väldigt bra.
    Jag tycker inte det passar sig eftersom min arbetsgivare fortfarande tycker att vi skall arbeta hemifrån. Att då gå till gymmet och vara inomhus tillsammans med andra svettiga och andfådda människor är inte schysst mot arbetsgivaren som gör allt i sin makt för att förhindra smittspridning.
  • sextiotalist
    Erika71 skrev 2021-08-03 10:44:54 följande:

    Jag tog på mig jeans härom kvällen och insåg att jag även denna sommar har gått upp några kilon. Synd eftersom jag inte behöver fler kilon på denna kropp men jag kan förstås inte skylla på någon annan än mig själv.

    Jag brukar gå ner en del så fort jag börjar jobba igen och inte spenderar dagarna med att fika men fram till dess är det riktigt trist att gå med tighta kläder (framför allt när man ska träffa kollegorna igen efter semestern...). 

    Hur är det med dig? Går du också upp i vikt under sommaren eller är du en sådan som tycker att det är viktigt att hålla kilona på plats oavsett semester eller ej? Eller har du till och med sådan tur att du inte har några viktproblem?


    Sommaren innebär alltid viktnedgång för mig. Som andra skrivit, så rör jag på mig mer. Förutom mina envisa klimakteriekilon så har jag inga större problem med vikten
  • LFF

    Denna sommar förhållandevis still. Annars brukar jag gå ner på sommaren då jag äter nyttigare (mer grönsaker, mindre pasta/ris/potatis) och rör på mig mer. Men, då värmen varit för mycket har det inte blivit lika mycket cykling etc som annars. 

Svar på tråden Hur mycket har du gått upp i sommar?