• Anonym (Förlorad känsel)

    Mindre känsel i klitoris och svaga orgasmer (18 mån efter förlossning)

    Hej!

    Undrar om någon annan har haft samma problem och om ni då har några goda råd till mig...

    Jag har fött tre barn. Har ammat alla barn i drygt ett år. Under graviditeterna har jag haft sexlust och bra orgasmer.

    Under amningstiden har jag absolut noll sexlust, kan inte bli våt eller upphetsad, haft otroligt svårt att få orgasm. Detta pga hormoner utgår jag från. Därav har jag haft nästan inget sex dessa perioder.

    Efter mina första två barn kom sexlusten tillbaka efter amning. Känsel i klitoris och mina orgasmer har då varit minst lika sköna som innan.

    Nu efter avslutad amning med tredje barnet så har jag inga problem med lusten eller att bli våt, MEN jag har så mycket mindre känsel i klitoris, vilket gör det mycket svårare att få orgasm, och när jag väl kommer är det inte i närheten av så intensivt som förr. Det är riktigt tråkigt...

    Vad kan det bero på? Har någon nerv blivit skadad? Någon som känner igen sig?

    På efterkontrollen några månader efter senaste förlossningen sa bm att det var bra "tonus" i slidmuskulaturen. Upplever inte heller att den skulle vara direkt svagare än innan (hur man nu märker det).

    Jag har en knipkula från rfsu, 32 g. Sätter jag in den så sitter den fast av sig själv, jag får dra ut den med det lilla handtaget, så det känns inte som att den gör någon nytta för att träna muskulaturen. Bör jag ha en tyngre kula? Tar gärna emot tips och goda råd, och kanske någon som har varit med om detsamma kan berätta hur det blivit för den med tiden?

    Kan tillägga att jag alltid har fått orgasm av stimulering av klitoris, aldrig enbart av samlag.

    Om någon känner igen sig så dela gärna med er. Törs jag hoppas att känseln kommer tillbaka allteftersom, nu när jag har sex igen?

  • Svar på tråden Mindre känsel i klitoris och svaga orgasmer (18 mån efter förlossning)
  • Anonym (samma här)

    Heej! 


    Jag har samma problem efter min son föddes i augusti.. tycker också knipet är bra men orgasmerna är typ mellan 20-50% av vad dom var förut  

    blev det bättre för dig än?

  • XDX

    Kan ev finnas något intressant som även funkar för klitoris o vagina i denna video 



    Han har fler videos som berör detta, använd sökfunktionen.

  • Anonym (Fia)

    Har inget råd direkt men liknande fast inte riktigt samma erfarenhet. Jag brukade alltid komma vaginalt innan jag födde barn, hade en känslig g-punkt, nästan känsligare än klitoris. Men efter en vaginal förlossning där jag sprack invändigt i slidan och behövde sys (lilleman lekte stålmannen på vägen ut med ena armen höjd) tappade jag förmågan totalt i många år. Jag körde också kulor och knipövningar men jag tror det mest var tid som behövdes. Vet inte om det var nerver som behövde hitta varandra eller om det var ärrvävnad som behövde mjukas upp. Kanske inte så upplyftande för dig här och nu men nu är jag nästan tillbaka i samma känslighet och har inga problem att komma vaginalt. 


    Hoppas det löser sig för dig. Sex kan ju vara skönt även om man inte får orgasm. Blir du kåt i huvudet men inte våt finns ju glidmedel. 

Svar på tråden Mindre känsel i klitoris och svaga orgasmer (18 mån efter förlossning)