• Anonym (Gravid)

V 30 och noll matlust

Är i v 30 och har helt tappat matlusten. Får en känsla av att vara proppmätt direkt jag börjar äta och efter några tuggor är jag ?mätt?. Får svårt att tvinga i mig mat och det slutar med att jag petar runt.

Vad göra? Har tänkt att jag ska börja äta riktigt energitäta livsmedel som nötsmör, men vad mer? Smoothies borde kanske funka också.

Har normalt god aptit och älskar mat så det är frustrerande att uppleva att jag inte får i mig saker, aldrig känt det här förr...

Någon som känner igen sig och har tips på lättätna näringstäta saker? Vill ju få i mig nog för bebis!

• Svar på tråden V 30 och noll matlust
  • Anonym (Jag)

Ät lite och ofta och det som går ner. Jag gick nästan inte upp alls sista månaderna som gravid för jag blev mätt direkt pga jättestor mage. Det rymdes ingen mat! Min b.m hetsade inget alls över det utan sa bara att jag skulle äta det jag fick ner. 

Om du tror det du nämnde funkar så kör på det. Bebisen får i sig näring ändå. 

• Anonym (Gravid)

Ja, försöker äta lite så fort jag är sugen på något för att få i mig energi med. Har bara aldrig varit med om att ha så svårt att få i mig mat så det är ovant att det tar stopp så himla fort.

• Anonym (Jo)

Lite och ofta fungerade för mig.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Gravid) skrev 2021-08-06 15:31:50 följande:
    Ja, försöker äta lite så fort jag är sugen på något för att få i mig energi med. Har bara aldrig varit med om att ha så svårt att få i mig mat så det är ovant att det tar stopp så himla fort.
    Jag äter mycket som icke-gravid och extra mycket som nygravid. Men då med andra barnet tog det tidigt stopp pga magen.Ut kom en herre på 4,1 och 53 lång ändå. Glad
Svar på tråden V 30 och noll matlust