• Anonym (#)

Jag gjorde det!

Anonym (Boyaa!) skrev 2021-08-07 18:58:05 följande:

Funderar på det varje dag, hela tiden. Trött på det. Inga känslor. Klarar inte röra henne och avskyr hennes röst och brist på "go". Men barn och hon är arbetslös. Man känner visst ansvar. Vill vara fri.

Har hon ingen inkomst alls?
  • Anonym (#)
    Anonym (Äntligen) skrev 2021-08-08 14:22:11 följande:
    Han har tagit det bra. Visar inte mycket men är nog ledsen innerst inne. Jag befarar dock att han kommer hala på bodelningen och flytt för att han ev har hoppet uppe att det kan bli vi igen. Vi har sagt att jag inte ska leta lägenhet just nu, utan börja lite senare i höst. Jag är ok med det men vill börja kolla iallafall om max 2 månader!

Likaså vill han vänta lite med att berätta för barnen men det vill inte jag. Jag ger honom max 1 vecka till det, sen vill jag att vi berättar.

Skuldkänslor är svårt men man måste stålsätta sig. Man kan inte fortsätta tsm pga skuldkänslor.
    Varför kan du inte börja leta lägenhet nu?
  • Anonym (#)

Jag måste för övrigt säga att det känns väldigt upplyftande med en tråd som är positiv till separationer, till skillnad från alla andra trådar där vi som har barn och har valt att separera bara skuldbeläggs. Att separera från mina barns pappa är det bästa jag gjort!

• Anonym (#)
    Anonym (Klassiska kvinnor som splittrar familjen!) skrev 2021-08-08 18:34:02 följande:

Grattis!

Ännu en frigjord, självständig kvinna som splittrat en familj, vänt barn mot sina fäder & finner ingen skamm i kroppen. Klassiskt svenskt.

Barn med skilda föräldrar får en betydligt svårare chans i livet än de vars föräldrar arbetat genom sina problem & bibehållit kärnfamiljen.

Bravo!

Lägg ned din bullshit.
  • Anonym (#)
    Anonym (Klassiska kvinnor som splittrar familjen!) skrev 2021-08-08 18:44:38 följande:
    Bullshit? Statistiken talar sitt tydliga klarspråk.

Facts don't care about your feelings

Allt jag ser här är kvinnor som gottar sig i att ha splittrat familjen. Bättre att stå för vad ni är än att låtsas som om detta är något nobelt.
    Sluta förvränga det vi skriver. INGEN här har sagt att vi är glada över att ha ?splittrat familjen?.
  • Anonym (#)
    Anonym (Klassiska kvinnor som splittrar familjen!) skrev 2021-08-08 18:34:02 följande:

Grattis!

Ännu en frigjord, självständig kvinna som splittrat en familj, vänt barn mot sina fäder & finner ingen skamm i kroppen. Klassiskt svenskt.

Barn med skilda föräldrar får en betydligt svårare chans i livet än de vars föräldrar arbetat genom sina problem & bibehållit kärnfamiljen.

Bravo!

?Vänt barn mot sina fäder? är det inte heller någon som skriver att de gjort. Sluta hitta på. Rätt uppenbart vad du varit med om och nu projicerar du dina egna erfarenheter på alla i tråden.
  • Anonym (#)
    Anonym (Klassiska kvinnor som splittrar familjen!) skrev 2021-08-09 09:42:21 följande:

Ja, absolut. Problemet med giftermål idag är att folk behandlar det utifrån känslor. Giftermål handlar inte om känslor, det handlar om commitment. Vi har en kultur idag där kortsiktiga njutningar & känslor ska styra. Det är inte vad giftermål handlar om. Res utanför Sverige så kommer du se vad giftermål egentligen är. Det handlar om stabilitet, att skapa rätt förutsättningar för framtida generationen & att skapa starka släktskap mellan familjer. Sverige som kultur är för individualistisk & självisk för att förstå vad äktenskap handlar om.

Det är vad DU tycker att äktenskap ska handla om. Du har ingen rätt att bestämma vad andra ska basera sina äktenskap på. Du får väl flytta utomlands då, om du tycker att den svenska kulturen inte passar dig. Men för att hitta den kultur du pratar om så räcker det inte med att lämna Sverige, du måste åka utanför Västvärlden, t.ex. till ett muslimskt land.

För övrigt kan du väl svara på varför du anklagar oss i tråden för att vända våra barn mot deras pappor och för att gotta oss åt att splittra familjer? Var skriver vi det? Har du själv blivit lämnad och är bitter?
  • Anonym (#)
    Anonym (Äntligen) skrev 2021-08-13 15:54:29 följande:

Det går oväntat bra! Igår skrattade vi tillsammans. Jag frågade hur han mådde för han visar inte så mycket.

"Det är ok" svarade han.

"Säkert"? Frågade jag.

"Ja, det har ju gått några dagar nu" sa han.

Jag bara: "Tack så mycket, 17 års förhållande som du släpper på några dagar" (med glimten i ögat) och så skrattade vi.

Nej men helt ärligt så rullar det på ok. Jag försäkrar mig med jämna mellanrum att han förstår att jag menar allvar. Det verkar som att han gör det.

Han har även berättat för några av sina vänner, och det tar jag som ett tecken att han förstår.

Men...det måste väl komma ett bakslag? Kan det vara så här lätt? ;)

Har han berättat något om älskarinnan?
  • Anonym (#)
    Anonym (Äntligen) skrev 2021-08-13 21:42:53 följande:

Nice try. Han har garanterat inte någon älskarinna! Däremot svårt att visa känslor. Kanske är ledsen inombords eller så tycker han faktiskt att det här är ett bra beslut

Ledsen, blandade ihop denna tråden med en annan tråd!
Svar på tråden Jag gjorde det!