• Anonym (Äntligen)

Jag gjorde det!

Igår kväll gjorde jag det! Sa att jag vill skiljas. Efter 17 år och två barn. Befrielse, lättnad och stolthet känner jag nu. Att jag äntligen tog tag i det. Kan andra så kan jag!

Fler i samma situation som just har tagit beslutet?

• Svar på tråden Jag gjorde det!
  • Magical

Gratulerar till beslutet eftersom du känner dig så lättad nu. Då var det säkerligen helt rätt. 

• Anonym (Q)

Inte gjort än men har samma funderingar men vågar ju inte. Samma sits som er ungefär med långt förhållande och barn. Hur reagerade mannen?

• Anonym (Samma fast tvärtom)

Jag var den som fick höra det. Efter 25 år och 4 barn. Chocken var total. Efter 2 år och 8 månader tackade jag honom för att han befriade mig. Jag blev inte dumpad. Det var bra att han vågade ta steget och jag förstår att det inte var lätt. Men det var rätt. Nu är det 7 år sedan jag fock höra de orden. Har varit kär igen men är singel sedan 3 år.

Nu har ni mycket praktiskt att ta itu med. Det värsta är gjort. Hoppas ni orkar vara respektfulla mot varandra. Allt blir bra tillslut. Kram från mig. Kvinna 55

• Anonym (Samma fast tvärtom)
    Anonym (Samma fast tvärtom) skrev 2021-08-07 12:33:06 följande:

Jag var den som fick höra det. Efter 25 år och 4 barn. Chocken var total. Efter 2 år och 8 månader tackade jag honom för att han befriade mig. Jag blev inte dumpad. Det var bra att han vågade ta steget och jag förstår att det inte var lätt. Men det var rätt. Nu är det 7 år sedan jag fock höra de orden. Har varit kär igen men är singel sedan 3 år.

Nu har ni mycket praktiskt att ta itu med. Det värsta är gjort. Hoppas ni orkar vara respektfulla mot varandra. Allt blir bra tillslut. Kram från mig. Kvinna 55

Iom skilsmässan befriade han även sig själv från det fängelse vårt äktenskap blivit. Vi levde för länge i något som var dött.
  • Anonym (J)

Jag har gjort det men mår skit över det vi har två gemensamma barn och levt ihop i tio år. Träffade honom som mycket ung (han är lite äldre). Vi är mitt i skilsmässan ff och det äter upp oss båda varje dag. ?Men hänt oförlåtliga händelser mellan oss tyvärr. Barnen vet ingenting/ yngsta är för liten för att förstå.

• Anonym (Äntligen)
    Anonym (Q) skrev 2021-08-07 12:28:04 följande:

Inte gjort än men har samma funderingar men vågar ju inte. Samma sits som er ungefär med långt förhållande och barn. Hur reagerade mannen?

Det sjuka är att han inte visar mycket känslor alls. Men det är också en av anledningarna till att jag bryter. Han är känslokall och har alltid varit svår att diskutera med. Vår kommunikation har varit nästan obefintlig. Efter 17 år tar det stopp då.

Jag har funderat på detta i flera år och inte vågat, men på allvar sedan bara någon månad tillbaka.
  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (Samma fast tvärtom) skrev 2021-08-07 12:33:06 följande:

Tack! Ja, inte lätt men ett måste. Det är dött och då går det inte. Jag vill vara singel, längtar till eget boende!
  • Anonym (Ok)
    Anonym (Äntligen) skrev 2021-08-07 13:51:46 följande:
    Det sjuka är att han inte visar mycket känslor alls. Men det är också en av anledningarna till att jag bryter. Han är känslokall och har alltid varit svår att diskutera med. Vår kommunikation har varit nästan obefintlig. Efter 17 år tar det stopp då.

Jag har funderat på detta i flera år och inte vågat, men på allvar sedan bara någon månad tillbaka.
    Så du blev ihop och skaffade barn ihop med någon som alltid varit känslokall och inte gått att diskutera med?
  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (J) skrev 2021-08-07 13:45:44 följande:

Jag har gjort det men mår skit över det vi har två gemensamma barn och levt ihop i tio år. Träffade honom som mycket ung (han är lite äldre). Vi är mitt i skilsmässan ff och det äter upp oss båda varje dag. ?Men hänt oförlåtliga händelser mellan oss tyvärr. Barnen vet ingenting/ yngsta är för liten för att förstå.

Varför mår du skit? Är det otrohet inblandat? Man får tänka långsiktigt. Det kommer vara jobbigt ett tag nu, men tänk framåt! Det kommer bli bra. Jag längtar så mycket till mitt egna boende, kunna göra vad jag vill. Slippa dela bostad med någon jag stör mig på.
  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (Ok) skrev 2021-08-07 13:54:31 följande:

Så du blev ihop och skaffade barn ihop med någon som alltid varit känslokall och inte gått att diskutera med?

Ja det låter ju konstigt, men jag var kär trots det. Och vi fick barn snabbt in i förhållandet och då blev vi väldigt mycket föräldrar och parrelationen sattes nästan åt sidan. Inte riktigt, vi hade fortfarande sex, jag kände ff att jag älskade honom. Och han visade såklart lite känslor. Inte totalt känslokall som det lät. Men har alltid varit svår att kommunicera med. Låter helt galet när jag skriver om det nu men man är väl både blind och bekväm.
Svar på tråden Jag gjorde det!