Anonym (Utmattad städtant) skrev 2021-08-07 20:14:37 följande:
Nu har han städat, under stora protester. Det är fortfarande inte avtorkat men det kan jag göra i smyg.
Det är knepigt, vi tänker verkligen inte lika. Det som bet denna gång var hotet om plsänglar och kvalster. Han är noga med hygien för övrigt, det är städningen vi inte möts om. Har aldrig gjort. Nu har han åkt för att storhandla mat och dämpa ångesten med överfullt i skafferiet
Pust.
(Han är en toppen-livskamrat på alla andra sätt, vi kommer nog alltid leva ihop. Men om jag var skild och träffade en man med så usel känsla för att sköta ett hem så hade jag backat. Får skylla på att vi var 21 och bodde i varsin studentkorridor när vi möttes).
Det går ju framåt med gigantiska steg - härligt att höra! Nu lärde du dig nåt som funkade där: rädslan för ohyra. Den får du spela på även fortsättningsvis. Det finns enkla små mätare där man kan mäta hur mycket bakterier som finns på ett bord till exempel. Skaffa en sån och gör det till en sport att han städar tills värdet är grönt. Det kommer han gilla, för det blir en kamp mellan honom och ohyran och han kan komma stärkt ur det med en bättre självkänsla. Dock kommer ni båda få städnoja, för det finns bakterier överallt, men det gör inget.
Det du skrev i parantesen läste jag inte. Nu älskar du honom och inget annat spelar nån roll.