• Anonym (Framåt)

Hjälp

En sak har mitt överjävliga liv lärt mig och det är att man kan inte ändra på saker som redan hänt. Det finns alltså ingen mening att tänka bakåt, älta och fundera. Det är slut, hon har en annan, hon är gravid med en annan. Inget av det går ändra på nu. Det enda du kan göra är att inse det och gå vidare med livet. Den bästa hämnden är att skaffa sig ett så bra liv man bara kan. Hon är dessutom inte den enda kvinnan på denna jord.

• Anonym (Framåt)
    Anonym (Förkrossad) skrev 2021-08-09 21:59:29 följande:
    Ansvar för ett snyggt avslut. Att respektera känslorna mellan oss. Om hon någonsin brytt sig om mig så hade hon kunnat ta ett par djupa andetag och inte bli på smällen direkt med en man hon knappt känner.
    Du vet ju inte om hon medvetet blev gravid eller om hon råkade bli gravid och valde att behålla. Nu har hon i vart fall inget ansvar för dig mer utan du och ditt mående vilar på dig. Du har ansvar för hur du går vidare- för det måste du. Sluta tänk på alla om hit och dit- det leder ingenstans. Ha ingen kontakt öht med henne. Låt henne inte stjäla din framtid genom att du fastnar i det som varit. Gjort är gjort.
  • Anonym (Framåt)

Ang. p-medel och att man inte blir gravid då kan jag berätta om min bästa vän som trots 4 olika p-medel ändå blev gravid. Hon steriliserade sig efter 5 barn. Inget är nämligen 100% säkert. Så det kan visst vara helt oplanerat. 

Svar på tråden Hjälp