Anonym (Förkrossad) skrev 2021-08-08 22:24:52 följande:
För att hon lovade mig att vi skulle leva tillsammans, sen träffar hon en annan och jag får vackert stå åt sidan för att hon ska få leva sitt liv. Hon berättade det för att jag inte skulle få höra det från någon annan. Jag är inte stolt över svaret jag skrev som i princip var att jag aldrig vill höra från henne igen och att jag inte är glad för deras skull. Jag unnar inte dom barn. Vi skulle leva tillsammans. Vi skulle skaffa barn. Jag gav henne mitt allt
Att känslor kan förändras bör man vara medveten om när man får sådana löften. Otaliga människor har lovat varandra att leva ihop ?tills döden skiljer oss åt?, men en stor andel av dessa relationer slutar i separation. Att man vill leva resten av sitt liv med någon är något man säger för att man känner så just då. De flesta av oss vet att man inte ska ta sådana löften bokstavligt.
Jag förstår att du är förkrossad - det är hemskt att bli lämnad. Men ditt ex har inte gjort något fel. Hon valde inte att sluta älska dig. Hon valde inte att börja älska någon annan. Det är sådant som bara blir. Att gå runt och vara bitter är inget du kommer att tjäna på. Bitterheten kommer att äta upp dig inifrån och bromsa läkningsprocessen. Och för guds skull, hämnas inte på ditt ex. Förstör inte hennes liv. Dels förtjänar hon det inte och dels kommer du bara själv att må dåligt över det när du inser vad du gjort.
Det stämmer inte att ditt ex har förstört ditt liv. Jag förstår om det känns så nu, men ditt liv är inte över. Du kommer att ta dig igenom detta och så småningom kunna älska igen. Det blir bättre, även om det inte känns så nu.