• Anonym (Förkrossad)

Hjälp

Hur överlever man när den man älskade med hela sin själ valt en annan och sedan blir gravid med denne inom en snar framtid? Med snar framtid menar jag att det gått 6 månader sedan vårt uppbrott. Hon hade träffat en annan, därför ville hon lämna mig. Hon kontaktade mig och berättade om sin graviditet, som ju inte var planerad, idag. Jag vill dö. Jag vill lägga all skuld på henne. Hon förstörde mitt liv och nu vill jag hämnas och förstöra hennes. Orkar inte med detta. Jag är helt förkrossad

• Svar på tråden Hjälp
  • Anonym (Varför)

Förstår att du känner dig ledsen och besviken. Men varför vill du hämnas? Vad har du att vinna på det? Och varför ringde hon och berättade det för dig? Hoppas du hittar ett sätt att gå vidare. Kanske fokusera på något kul hobby?

• Anonym (Gottegris)

Det där förhållandet kommer nog inte att hålla i framtiden.Du hinner kanske träffa en bra man istället.Låt showen börja.

• Anonym (Förkrossad)
    Anonym (Varför) skrev 2021-08-08 22:20:20 följande:

Förstår att du känner dig ledsen och besviken. Men varför vill du hämnas? Vad har du att vinna på det? Och varför ringde hon och berättade det för dig? Hoppas du hittar ett sätt att gå vidare. Kanske fokusera på något kul hobby?

För att hon lovade mig att vi skulle leva tillsammans, sen träffar hon en annan och jag får vackert stå åt sidan för att hon ska få leva sitt liv. Hon berättade det för att jag inte skulle få höra det från någon annan. Jag är inte stolt över svaret jag skrev som i princip var att jag aldrig vill höra från henne igen och att jag inte är glad för deras skull. Jag unnar inte dom barn. Vi skulle leva tillsammans. Vi skulle skaffa barn. Jag gav henne mitt allt
  • Anonym (Förkrossad)
    Anonym (Gottegris) skrev 2021-08-08 22:23:34 följande:

Det där förhållandet kommer nog inte att hålla i framtiden.Du hinner kanske träffa en bra man istället.Låt showen börja.

Jag vill aldrig leva med en kvinna igen och inte ha en relation igen
  • Anonym (J)
    Anonym (Förkrossad) skrev 2021-08-08 22:24:52 följande:

För att hon lovade mig att vi skulle leva tillsammans, sen träffar hon en annan och jag får vackert stå åt sidan för att hon ska få leva sitt liv. Hon berättade det för att jag inte skulle få höra det från någon annan. Jag är inte stolt över svaret jag skrev som i princip var att jag aldrig vill höra från henne igen och att jag inte är glad för deras skull. Jag unnar inte dom barn. Vi skulle leva tillsammans. Vi skulle skaffa barn. Jag gav henne mitt allt

Men det är spelets regler TS. Detta har hänt mängder av människor i alla tider. Livet är inte rättvist och ibland brutalt. Du har fått hjärtat krossat av din stora kärlek. Men ditt hjärta finns kvar och med tiden kommer det att läka och du kommer få perspektiv på saker och ting.

Det finns inte en enda stort kärlek det finns många.

Livet går vidare
  • Anonym (H)

Även om det inte känns så nu, kommer du över det. Försök att inte låta bitterheten äta upp dig. Du vill inte leva ihop med någon som inte älskar dig.. Gråt ut, älta och gå vidare

• Anonym (Förkrossad)
    Anonym (J) skrev 2021-08-08 22:30:39 följande:

Men det är spelets regler TS. Detta har hänt mängder av människor i alla tider. Livet är inte rättvist och ibland brutalt. Du har fått hjärtat krossat av din stora kärlek. Men ditt hjärta finns kvar och med tiden kommer det att läka och du kommer få perspektiv på saker och ting.

Det finns inte en enda stort kärlek det finns många.

Livet går vidare

Hur kan hon vara gravid nu? Hur kan hon välja att sätta ett barn till världen med en ny person såhär snabbt? Jag önskar att hon gjorde abort
  • Anonym (@)
    Anonym (Förkrossad) skrev 2021-08-08 22:24:52 följande:
    Att känslor kan förändras bör man vara medveten om när man får sådana löften. Otaliga människor har lovat varandra att leva ihop ?tills döden skiljer oss åt?, men en stor andel av dessa relationer slutar i separation. Att man vill leva resten av sitt liv med någon är något man säger för att man känner så just då. De flesta av oss vet att man inte ska ta sådana löften bokstavligt.

Jag förstår att du är förkrossad - det är hemskt att bli lämnad. Men ditt ex har inte gjort något fel. Hon valde inte att sluta älska dig. Hon valde inte att börja älska någon annan. Det är sådant som bara blir. Att gå runt och vara bitter är inget du kommer att tjäna på. Bitterheten kommer att äta upp dig inifrån och bromsa läkningsprocessen. Och för guds skull, hämnas inte på ditt ex. Förstör inte hennes liv. Dels förtjänar hon det inte och dels kommer du bara själv att må dåligt över det när du inser vad du gjort.

Det stämmer inte att ditt ex har förstört ditt liv. Jag förstår om det känns så nu, men ditt liv är inte över. Du kommer att ta dig igenom detta och så småningom kunna älska igen. Det blir bättre, även om det inte känns så nu.
  • Anonym (In)

Vad du än gör, hämnas inte!

Jag var i samma situation som sitt ex, lämnade min kille för en ny.

Han började hämnas, förstörde min bil, skickade nakenbilder på mig till min nya, och massor av andra saker. Tog alla saker i vår lägenhet mm.

Den nya och mins relation tog slut och jag hade kanske velat ta kontakt med mitt ex igen om han varit snäll mot mig efter uppbrottet. Men han var en räv och det ledde till att jag aldrig kommer ta kontakt med honom igen

• Anonym (Framåt)

En sak har mitt överjävliga liv lärt mig och det är att man kan inte ändra på saker som redan hänt. Det finns alltså ingen mening att tänka bakåt, älta och fundera. Det är slut, hon har en annan, hon är gravid med en annan. Inget av det går ändra på nu. Det enda du kan göra är att inse det och gå vidare med livet. Den bästa hämnden är att skaffa sig ett så bra liv man bara kan. Hon är dessutom inte den enda kvinnan på denna jord.

Svar på tråden Hjälp