• Anonym (Rosie)

Hjälp

Jag känner att du kanske behöver få prata med någon professionell för att få reda ut dina känslor. För du behöver verkligen släppa henne och gå vidare med ditt liv. Bara för att hon hittade någon annan betyder inte att hon aldrig älskade dig, eller inte såg sig själv leva och skaffa barn med dig. Men nu blev det inte så. Att gräva ner dig i ältande och att börja fundera på om hon var otrogen, om hon planerade graviditeten etc. kommer inte hjälpa dig alls.

Du säger att du är 41. Om hon är i en liknande ålder är det ju verkligen inte konstigt att hon väljer att behålla barnet trots att relationen är ny. Man kan ju inte styra när man blir gravid, så de valde ju troligtvis att satsa och hoppas att det håller nu när hon ändå råkade bli gravid.

Jag tycker att det var bra att hon berättade. Det tycker jag tyder på att hon respekterar dig och vill att du ska få veta det direkt från henne och inte få en chock om du råkar se henne med stor gravidmage på ICA nån gång i framtiden. 

Hon har ju dessutom ingen skyldighet mot dig att berätta om sånt eller "respektera känslorna mellan er". Ert förhållande är slut och du har inget att säga till om när det kommer till hennes liv. Det är ju synd att du är ledsen och att det blev som det blev, men det är ju en del av livet. Ibland blir det inte som man vill och då måste man hitta sätt att hantera såna känslor och göra det bästa av situationen ändå.

Svar på tråden Hjälp