• Anonym (@)

Hjälp

Anonym (Förkrossad) skrev 2021-08-08 22:24:52 följande:
    För att hon lovade mig att vi skulle leva tillsammans, sen träffar hon en annan och jag får vackert stå åt sidan för att hon ska få leva sitt liv. Hon berättade det för att jag inte skulle få höra det från någon annan. Jag är inte stolt över svaret jag skrev som i princip var att jag aldrig vill höra från henne igen och att jag inte är glad för deras skull. Jag unnar inte dom barn. Vi skulle leva tillsammans. Vi skulle skaffa barn. Jag gav henne mitt allt
    Att känslor kan förändras bör man vara medveten om när man får sådana löften. Otaliga människor har lovat varandra att leva ihop ?tills döden skiljer oss åt?, men en stor andel av dessa relationer slutar i separation. Att man vill leva resten av sitt liv med någon är något man säger för att man känner så just då. De flesta av oss vet att man inte ska ta sådana löften bokstavligt.

Jag förstår att du är förkrossad - det är hemskt att bli lämnad. Men ditt ex har inte gjort något fel. Hon valde inte att sluta älska dig. Hon valde inte att börja älska någon annan. Det är sådant som bara blir. Att gå runt och vara bitter är inget du kommer att tjäna på. Bitterheten kommer att äta upp dig inifrån och bromsa läkningsprocessen. Och för guds skull, hämnas inte på ditt ex. Förstör inte hennes liv. Dels förtjänar hon det inte och dels kommer du bara själv att må dåligt över det när du inser vad du gjort.

Det stämmer inte att ditt ex har förstört ditt liv. Jag förstår om det känns så nu, men ditt liv är inte över. Du kommer att ta dig igenom detta och så småningom kunna älska igen. Det blir bättre, även om det inte känns så nu.
  • Anonym (@)
    Anonym (Förkrossad) skrev 2021-08-09 06:29:12 följande:
    Hur kan man vara så oansvarig och bli gravid så tidigt? Det är respektlöst. Jag får ju ingen tid att samla ihop mina bitar av mig själv och kunna gå vidare. Inte planerat.. hon säger att hon åt p-piller men jag tvivlar. Vem vet när deras förhållande egentligen påbörjade. Hon säger att hon inte var otrogen men med facit i hand känns det osannolikt.
    Hennes graviditet angår inte dig. Hon har all rätt att skaffa barn om hon vill det. Sannolikt började hon gå vidare en bra tid innan hon lämnade dig. Därför har hon inte samma bearbetningsprocess att gå igenom som du har nu. Sannolikt var hon inte lika lycklig i er relation som du var. Jag förstår att det känns tufft, men inget blir bättre av att du riktar ilska mot henne. Det har trotts allt gått sex månader sedan er separation och du verkar vara på samma ställe som den dagen då du blev lämnad. Du behöver nog professionell hjälp för att kunna släppa henne och gå vidare. Som sagt, din bitterhet och ilska gör dig inget gott.
  • Anonym (@)
    Anonym (Du har ingen äganderätt) skrev 2021-08-09 15:42:04 följande:

Fokusera på dig själv & gå vidare.

Hon har ingen skyldighet gentemot dig

Jag vet hur tjejer kan vara, de flesta är skräp.

Så hitta en som är värd besväret & är trogen.

Lita aldrig på vad kvinnor säger, de är som vädret med sina känslor. Ena dagen är det si, andra dagen är det så. De är för mycket i händerna på sina känslor så du ska aldrig tro på dem när de spinner väv om framtiden. För de kommer alltid ändra sig. Gräset är alltid grönare på andra sidan för dem. Bli rik. Åk till sydost Asien. Fixa en traditionell redig kvinna. Saken är biff. Fungerade för mig 17 år senare. Svenska kvinnor är inget att ha. (personlig preferens ni rabiata feminister)

Vilken unken kvinnosyn du har.
  • Anonym (@)
    Anonym (Förkrossad) skrev 2021-08-09 17:10:07 följande:

Jag läser allt ni skriver och jag förstår att jag inte har någon äganderätt och att jag ?bara borde gå vidare? men jag har aldrig hamnat i denna situation förut. Jag har aldrig blottat mig så totalt för en annan människa. Aldrig visat hela mitt register så att säga. Jag trodde på henne. Jag trodde på oss. För mig finns ingen annan och kommer aldrig finnas någon annan. Det gör så förbannat ont att jag inte betydde mera än så. Jag känner mig som en som hon lekte med. Jag känner inte henne längre. Det här är en annan person. Jag älskade henne på djupet och hon sa detsamma om mig. Jag har aldrig i mitt liv känt mig så förkrossad och då har man ändå varit med om en del. Jag är inte så ung som ni tror. 41 år. Hela livet rasar samman och jag hittar inget sätt att agera ut det på än att vilja skicka meddelanden till henne om hur ont hon gjort mig. Vad jag gjort för att förtjäna att hon gör såhär mot mig. Sen det här barnet och graviditeten. Jag vet inte hur jag ska kunna se henne med en mage med någon annans barn. Jag drömde om att få ha en familj med henne. Jag trodde att vi var menade för varandra. Vi bor i en relativt liten stad vilket gör att jag med säkerhet kommer att få följa hennes graviditet vare sig jag vill eller inte. Är bara så otroligt ledsen

Det vi säger är ju att du behöver söka professionell hjälp för att ta dig ur detta och gå vidare. Skicka inga bittra meddelanden till henne, det är bara patetiskt. Och det kommer definitivt inte att hjälpa dig att gå vidare.
  • Anonym (@)
    Anonym (Förkrossad) skrev 2021-08-09 19:08:36 följande:

Menar ni på riktigt att hon inte har något ansvar alls?

Vad skulle hon ha ansvar för, menar du? Dina känslor? Såklart hon inte har. Ni gjorde slut för ett halvår sedan. Hon har rätt att göra vad hon vill med sitt liv.
  • Anonym (@)
    Anonym (Förkrossad) skrev 2021-08-09 21:59:29 följande:

Ansvar för ett snyggt avslut. Att respektera känslorna mellan oss. Om hon någonsin brytt sig om mig så hade hon kunnat ta ett par djupa andetag och inte bli på smällen direkt med en man hon knappt känner.

Fast återigen - det där angår inte dig. Det är upp till henne när hon vill skaffa barn och med vem. Hur väl hon känner honom är nog inte du rätt person att avgöra. Nej, man är faktiskt inte skyldig sitt ex att vänta med att gå vidare. Det är ju inte som att ni gjorde slut igår. Det var ett halvår sedan. Som vi redan har påpekat så tappade hon sannolikt känslorna för dig ett bra tag innan det tog slut och därför kan hon gå vidare betydligt fortare än vad du kan. Hon har helt enkelt kommit mycket längre i sin process än vad du har. Det betyder inte att hon aldrig har älskat dig. Men tyvärr tar kärleken slut ibland.
  • Anonym (@)
    Anonym (Förkrossad) skrev 2021-08-10 06:41:12 följande:

Hon säger att det inte var planerat men jag finner det högst otroligt. Man blir inte gravid bara sådär. Inte om man äter p-piller. Jag undrar också hur ni andra ställer er till att hon tog kontakt och berättade om graviditeten? Det har hon väl ändå skyldighet att berätta om om hon någonsin brytt sig om mig? Eller hade ni inte velat veta och det hade varit bäst så?

Nej, hon hade ingen som helst skyldighet att berätta för dig om graviditeten! Vad du vill eller inte vill veta är ovidkommande. Hennes graviditet angår inte dig. När ska du inse det? I början tyckte jag synd om dig. Nu är du mest bara tröttsam och egocentrisk.
  • Anonym (@)
    Lainie Kennedy skrev 2021-08-10 16:53:42 följande:
    Sen kan du inte ställa upp kriterier för hur hon ska agera nu för att bevisa om hon har brytt sig om dig tidigare.
    DETTA
Svar på tråden Hjälp