• LFF

Hämtmat till småbarn?

Ruter skrev 2021-08-09 12:42:42 följande:

Frågan är ju vad du gjorde på restaurangen? Om du nu anser att det är så farligt för barn att äta denna mat någon gång ibland, borde den ju vara minst lika skadlig för dig också?

Fast väldigt många restaurangers barnmeny består just av hamburgare med pommes, oavsett hur bra mat man sen har på vuxenmenyn. Det är så sjukt trist på svenska restauranger att barnmenyn alltid består av hamburgare/korv med pommen, spagetti och köttfärssås samt pannkakor.

Det var något jag gillade skarpt när vi var i Spanien för ett par år sedan, att det inte fanns barnmenyer utan man beställde in en halv portion från ordinarie meny. Så även på en restaurang vi var på i vintras (under coronaförhållanden) i fjällen. Där kunde barnen välja från huvudmenyn men få en mindre portion. 
  • LFF
    Cornellia skrev 2021-08-09 13:22:14 följande:

Men snälla. 

Det är väl bara pensionärer som har tid och möjlighet att stå och stoppa korv och rulla köttbullar?

För det andra, hemgjorda köttbullar och hemstoppad korv är ju verkligen bland det äckligaste som finns, varför i hela världen skulle ungarna gilla det?

Vem tusan gillar färdiggjorda köttbullar undrar jag (och mina barn)?! De smakar illa och luktar vidrigt!
Svar på tråden Hämtmat till småbarn?