Hämtmat till småbarn?
Om jag skulle äta på en restaurang och det kommer fram en okänd människa som frågar mig om jag gillar hemgjorda köttbullar och falukorv bättre än maten jag blivit serverad skulle jag nog också se förvånad ut samt inte förstå någonting. Jag skulle uppfatta situationen som obehaglig då jag inte skulle förstå syftet med frågan. Då är jag ändå vuxen och inte ett barn. Vad är det barnet skulle förstått?
Vi har småbarn och lagar mat till barnen oftast men visst blir det hämtmat ibland oftast dock något nyttigare alternativ barnens favoriter är grillade kycklingspett med bulgur eller lax och avokado sushi.
Falukorv vet nog yngsta förskolebarnet inte vad det är för det är inget vi brukar laga hemma. Däremot har nog tonåringen fått det serverat i skolan någon gång.
Hemgjorda köttbullar brukar vi laga ibland. Köpta köttbullar har jag haft hemma som snabblunch till tonåringen nu under pandemin när han haft distansundervisning nästan hela senaste skolåret. Själv gillar jag inte köpta köttbullar som är färdiggjorda däremot tycker jag att de råa endast färdigrullade köttbullarna som man kan köpa på vissa affärer är ok.