• No Logo

Hämtmat till småbarn?

Cornellia skrev 2021-08-10 12:02:57 följande:

Nej jag väljer att laga mat som är god istället, med trevligare råvaror än malt kött. 

Hur god mat hinner du laga egentligen på den korta tid du lägger i köket?
  • No Logo
    Cornellia skrev 2021-08-10 20:13:25 följande:

Så för att man inte har tid att stå och stoppa korv så menar du att man inte lägger tid på att laga mat? 

Men att komma över nivån köttbullar i smak så krävs det ju typ ingenting, nivån snabbnudlar är ju både godare och fräschare än hemrullade köttbullar.

1. Om du anser att bara pensionärer har tid att rulla köttbullar så verkar du inte tillbringa så mycket tid i köket

2. Du tycks inte kunna laga köttbullar

3. Om du tycker att snabbnudlar är gott och fräscht så avslutar jag vidare matdiskussioner med dig : )
  • No Logo
    Cornellia skrev 2021-08-11 21:05:05 följande:

1. Just tidsmässigt snackade jag nog mest om korvstoppningen, men helt klart känns ju köttbullar som samma sorts pensionärsmat.

2. Jag vet hur man gör. Men eftersom köttbullar inte är gott oavsett så gör jag det aldrig. 

3. Läs meningen igen. Jag tycker att snabbnudlar är supertrist och smaklöst. Trots det är det godare och fräschare än malt, pressat kött. 

Jag menade att du gjorde fel, eftersom du inte kan göra goda köttbullar, men det var bara för att vara taskig ; ) Jag fattar, du har bestämt dig för att malt kött är dålig mat och tycker inte om något i den vägen. Alla har väl nåt de inte är förtjusta i. Du behöver inte gilla köttbullar även om TS tycker det är höjden av gott föräldraskap, kulinarisk kokkonst och bevarandet av svensk ; ) kultur.

Själv tycker jag att råvaran avgör om det ska bli gott. Då min familj ibland vill ha mat av malet (icke-pressat) kött har jag till och med införskaffat en egen köttkvarn. Hamburgare på short ribs och högrev, lasagne, Wallenbergare, klassisk råbiff är favoriter. Köttbullar händer, men inte så ofta. Mest när de var små och hade petiga kompisar på besök. Libanesisk råbiff med thoum och tabbouleh står numer högst på önskelistan i malet kött-kategorin!

För övrigt är nog trådstarten bara ett tramsigt försök till provokation typ ?Jag såg ett barn äta en glass, tänker inte dagens föräldrar på risken med övervikt??
Svar på tråden Hämtmat till småbarn?