• Anonym (Vante)

Varför har vissa män svårt för att träffa en kvinna?

Det känns som jag är en "bra man", men samtidigt är det väldigt få kvinnor som visar sitt intresse eller som jag börjar dejta, och än mindre blir ihop med. Jag är lite blyg och introvert, undrar om det är en stor avgörande faktor i det hela.

Är det någon mer man som tänker liknande, att det är så svårt att träffa någon? Och som samtidigt tänker att det egentligen inte är något större fel med en som person.

• Svar på tråden Varför har vissa män svårt för att träffa en kvinna?
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (X) skrev 2021-08-25 09:34:19 följande:
    Det har annars låtit som du har haft ganska begränsat med vänner.
    Har du så många kvinnor (förutom din syster) som gett dig råd och själva gjort tvärtom?
    Ja, det har varit en del under åren.
  • ThomasJo
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-08-25 08:15:31 följande:
    Jag skulle gärna få lite tips från kvinnor hur jag och andra män ska visa att man är sexuellt intresserad av henne, och NÄR man ska göra det.
    Du skojar, va? ALLA män vet att man ALDRIG frågor kvinnor om kvinnor. Anledningen är att kvinnor hellre säger sånt som låter bra, än sånt som är sant. Fråga alltid män om kvinnor.
  • Anonym (kaffedraken2)
    ThomasJo skrev 2021-08-25 09:38:08 följande:
    Du skojar, va? ALLA män vet att man ALDRIG frågor kvinnor om kvinnor. Anledningen är att kvinnor hellre säger sånt som låter bra, än sånt som är sant. Fråga alltid män om kvinnor.
    Jag har lärt mig det, och gjorde en tråd om det.
    Men det handlade mest om dejtråd. Sex kan vara komplicerat. Eller enkelt. Beror nog på massa olika saker.
    Jag tycker det vore intressant att höra vad tjejer tycker att killar ska göra för att visa att man är sexuellt intresserad av henne. 
  • ThomasJo
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-08-25 09:41:59 följande:
    Jag har lärt mig det, och gjorde en tråd om det.
    Men det handlade mest om dejtråd. Sex kan vara komplicerat. Eller enkelt. Beror nog på massa olika saker.
    Jag tycker det vore intressant att höra vad tjejer tycker att killar ska göra för att visa att man är sexuellt intresserad av henne. 
    Fråga hellre sexerfarna män om det, då får du garanterat ärliga svar som hjälper dig. Kvinnor kommer bara säga det som låter fint eller det som de tror att andra vill höra.
  • Anonym (kaffedraken2)
    ThomasJo skrev 2021-08-25 09:38:08 följande:
    Och det var mer att jag frågade tjejer om råd hur jag som kille ska göra när jag träffar tjejer.
  • ThomasJo
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-08-25 09:43:42 följande:
    Och det var mer att jag frågade tjejer om råd hur jag som kille ska göra när jag träffar tjejer.
    Du ska aldrig fråga tjejer om råd överhuvudtaget, just pga att de är så konflikträdda att de hellre säger något vackert än säger sanningen.
  • Anonym (kaffedraken2)
    ThomasJo skrev 2021-08-25 09:43:06 följande:
    Fråga hellre sexerfarna män om det, då får du garanterat ärliga svar som hjälper dig. Kvinnor kommer bara säga det som låter fint eller det som de tror att andra vill höra.
    Ja, när jag pratade med killar om tjejer, då var det mer tuta o köra. En sak gemensamt med tjejerna var rådet att inte tänka för mycket.
    Men samtidigt så dömdes jag inte lika hårt för att jag var osäker när jag träffat en tjej, eller att jag var blyg. Killarna själva kunde relatera till det. Killar vet hur det är att vara kille. Allt jag tänkte, sa, eller gjorde, var inte fel.
  • Anonym (kaffedraken2)
    ThomasJo skrev 2021-08-25 09:46:23 följande:
    Du ska aldrig fråga tjejer om råd överhuvudtaget, just pga att de är så konflikträdda att de hellre säger något vackert än säger sanningen.
    Jag vet bara att samma tjejer träffade killar som var blyga och osäkra, men då var det gulligt. När jag var blyg och osäker så var det omanligt.
  • Anonym (*)
    ThomasJo skrev 2021-08-25 09:46:23 följande:
    Oj, lika fördomsfull och okunnig i detta ämne som när det  gäller Covid-19...
  • ThomasJo
    Anonym (*) skrev 2021-08-25 09:49:21 följande:
    Oj, lika fördomsfull och okunnig i detta ämne som när det  gäller Covid-19...
    Du är fortfarande välkommen att bidra med faktiska argument istället för personangrepp och åsikter.
Svar på tråden Varför har vissa män svårt för att träffa en kvinna?