Anonym (mina tankar) skrev 2021-08-12 21:14:43 följande:
Jag hade inte känt mig bekväm om min partner gjort samma sak.
Tror inte hon hade varit lika ok om du hade gjort samma sak heller, det brukar låta helt annorlunda då.
Är man fler i en familj ska ALLA må bra, man ska ta hänsyn till ALLAS känslor, både barn och vuxna.
Barnen mår inte dåligt om deras mamma och pappa inte bor ihop eller i sover i samma hus(då skulle dom ju inte ha gjort slut) men du ts är ju inte helt ok så prata med henne, dina känslor ska också räknas.
Respekt och hänsyn är A och O, och det ska gälla alla.
Anonym (mina tankar) skrev 2021-08-12 21:43:11 följande:
Att en del i tråden försöker göra det normalt till att man ska fortsätta sova hos ex och leka familj när man bor ihop med en ny visar på att man inte visar hänsyn till den närmaste omgivningen, man går bara efter sig själv själv och sen när andra påtalar att verkligen inte vanligt så slår man bakut, men det ändrar inte på faktum att nej det är inte vanligt att åka och sova hos flera olika ex när man lever ihop med någon ny som tätt hos flera ex.
Att vissa tillbringar jular och andra högtidsdagar ihop är en sak, ja till och med semestrar ibland men under vardagen? Nej det är verkligen inte norm.
Inte heller ska man skylla på att man gör det för barnens skull, då skulle man fortsatt leva ihop från början.
Risken är ju att tjejen får ett tredje ex om hon fortsätter så, för att vara rälig så är det inte helt lätt för singelmammor att få träffa nya och om man beter sig som henne blir man inte heller direkt eftertraktad. Ts är ju redan på väg att tröttna, han älskar henne men hennes beteende får ju honom att må dåligt, det kommer knappast bli bättre om hon inte börjar visa honom hänsyn också.,
Håller med dessa båda inlägg till 110%
Det är många som kräver att ts ska acceptera och respektera hennes vilja men struntar i att respekt och hänsyn ska gå åt båda hållen
Här finns det också tydliga signaler som indikerar på att man kanske behöver fundera på sitt beteende om man har 3 barn med 3 olika pappor och 2 av dom är ex och den tredje nu inte mår bra, det finns alltså risk att hon får ett tredje ex.