• Anonym (L)

attraktiv vän

Jag tänker att oavsett om det blir något mellan dig och den här kvinnan eller ej så bör du nog skilja dig från din man. Utifrån det jag läser så verkar det inte som att det är som det ska mellan er. Du verkar inte helt lycklig i ert äktenskap. Man kan älska varandra som vänner och vara varandras trygghet men det är inte samma som romantisk kärlek, vilket man faktiskt också bör känna för sin partner. Det finns de som lever i förhållanden som har gått över till vänskap och faktiskt trivs med det men du verkar inte trivas med att ha det så och då är det nog läge att bryta upp.

Är man bara som två vänner i förhållandet så är det ju egentligen inget kärleksförhållande på det sätt som det bör vara. Då är det väl bättre att man gör slut och är vänner istället. Det skulle väl egentligen inte bli någon skillnad om ni gjorde slut? Enda skillnaden är ju att du då är fri att vara med vem du vill och din man likaså. Relationen mellan dig och din man förändras ju egentligen inte. Blir du kär i andra personer så är du inte i rätt förhållande, för då hade du inte blivit kär i andra.

Man ska inte fortsätta vara i ett förhållande bara för barnens skull. Det är bättre att de växer upp med skilda föräldrar än att de växer upp med föräldrar som inte är lyckliga tillsammans. De vänjer sig.

Du tror att den här kvinnan är intresserad av dig. Vad är det som får dig att tro det? Jag tänker att du inte ska hoppas på för mycket, ifall det nu skulle vara så att du har missuppfattat henne. Såvida hon nu inte har sagt rakt ut att hon är kär i dig eller gett dig andra tecken?

Vet du varför hon har slutat höra av sig? Vet du vad anledningen är? Vad menar du med att du har sårat henne?

Jag tänker att du kanske ska höra av dig till henne och berätta för henne hur du känner. Då lär du väl få reda på om hon känner samma sak för dig eller inte. Oavsett vad så tycker jag dock att du och din man ska bryta upp.

Svar på tråden attraktiv vän