Fjäril kär skrev 2021-08-10 11:47:12 följande:
Fast nej..
Han har uppenbart varit tydlig flera gånger om att han inte vill ha flera barn och har därmed flera gånger kunnat ta ansvar för sig själv och valt att skydda sig.
Visst har frun gått bakom ryggen ja men han har när som helst kunnat ta eget ansvar för sitt nej
Varför är det enbart hennes ansvar att det inte blir barn när hon dessutom vill ha fler?
För en gångs skull pratar du i nattmössan. En relation bygger på ärlighet och lojalitet. Frun tog ju ut spiralen och teg om det med avsikt att bli gravid då hon visste att maken inte ville ha fler barn. En uppenbar lögn och ett svek med livslånga konsekvenser. Ett svek även mot barnen, även de två äldre, då detta svek kan leda till skilsmässa. Ärligt talat begriper jag inte hur du kan försvara henne och lägga skulden på TS? Är det okej att ljuga i relationer för att få sin vilja igenom menar du? Är det okej att var otrogen och ljuga om det också?
Att hon gärna ville ha ett barn till har inte med saken att göra. Barn ska man vara överens om, man lurar inte sin partner och i synnerhet inte i en så livsavgörande fråga.
Om hustrun hade tagit ut spiralen, sagt detta till maken och sedan sagt att det är hans ansvar att skydda sig, ja då hade det varit hans fel. Men nu gjorde hon inte det då hon visste att TS då hade skyddat sig!
Jag hade aldrig kunnat lita på min fru mer och hade lämnat relationen.