• Dennis2678

Lurad på ett tredje barn

Min Fru och jag har två fantastiska barn efter 12 års förhållande

Jag har varit övertydlig med att jag inte vill ha en tredje.

Hon har utan att berättat tagit ut sin spiral och nu är vi gravida med ett tredje barn.

Hur ska man förhålla sig??

• Svar på tråden Lurad på ett tredje barn
  • fjanten
    Caitline35 skrev 2021-08-11 00:38:19 följande:

En man som har haft sex med sin fru i tron om att hon har spiral och att de är båda skyddade för oönskade graviditeter, men som sen visar sig att frun i hemlighet har tagit ut spiralen, ska absolut inte få skit för att han borde ha tagit större ansvar och skyddat sig! Han trodde att de var skyddade! Så dåligt gjort av kvinnan att inte tala om att hon har tagit ut spiralen. Hon har lurat till sig en graviditet. Svikit sin man.

Om vi vänder på det hela. Tänk om en man säger att jag har kondom så vi är säkra. I slutet av akten tar han av kondomen i hemlighet och kommer i kvinnan vilket leder till en graviditet. Borde inte han ha sagt att han tog bort skyddet??!

Kvinnan i den här tråden har begått ett stort fel. Hon borde ha sagt att nu har jag tagit ut spiralen och det är upp till dig att skydda dig vid sex. Det är öppna kort.

Skillnaden är ju att vi kvinnor fortfarande har kontroll även efter samlag, det har ju inte männen, därför påtalar många vikten av att skydda sig. För män. För om kvinnan blir gravid är hans bestämmanderätt slut. Så myglar en man med kondomen kan ju kvinnan ändå göra något åt saken i efterhand.

...så håller jag helt med dig om att det var riktigt fult av frun att ljuga.
  • Alessia

Du har varit "övertydlig" med att inte skaffa fler barn, skriver du. Men du har inte använt kondom - eller bättre - genomgått vasektomi för att säkerställa att du inte blir far till fler.Du har inte tagit något personligt ansvar alls. Du har överlåtit preventivtekniken på din fru och du har mage att gnälla nu. Skäms!

• LaFontaine
    Alessia skrev 2021-08-11 15:58:56 följande:

Du har varit "övertydlig" med att inte skaffa fler barn, skriver du. Men du har inte använt kondom - eller bättre - genomgått vasektomi för att säkerställa att du inte blir far till fler.Du har inte tagit något personligt ansvar alls. Du har överlåtit preventivtekniken på din fru och du har mage att gnälla nu. Skäms!

Men vad är det med andra kvinnor? Är ni hjälplösa våp utan eget ansvar? Om man nu tagit på sig att ansvara för något, i det här fallet preventivmedel, tar man väl det ansvaret eller meddelar att man inte ämnar göra så?

Jag betackar mig för att hamna i samma fack som sådana samvetslösa våp!
  • EnAnonumius
    LaFontaine skrev 2021-08-11 16:02:54 följande:
    Men vad är det med andra kvinnor? Är ni hjälplösa våp utan eget ansvar? Om man nu tagit på sig att ansvara för något, i det här fallet preventivmedel, tar man väl det ansvaret eller meddelar att man inte ämnar göra så?

Håller med..
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • FannyN

Jag skulle ha svårt att fortsätta. Men väljer du att stanna kan du ju inte bli bitter heller det kan ju förstöra ännu mer. Jag tycker ni ska söka familjeterapi helt spontant för att reda upp lite tankar.

• molly50
    Alessia skrev 2021-08-11 15:58:56 följande:

Jag håller med om att män som inte vill ha barn ska skydda sig med kondom eller sterilisera sig.
    Men i detta fallet så har ju kvinnan lurat honom och tagit ut spiralen när han litade fullt på att hon hade den kvar.
    Så om någon ska skämmas så är det väl hon?!
  • Themis
    LaFontaine skrev 2021-08-11 16:02:54 följande:

Amen, för helvete.

Kan dessa med helt förtappade X-kromosomer skärpa sig!?!
    Alla mänskliga känslor resulterar förr eller senare i slem.
  • Xenia
    Dennis2678 skrev 2021-08-10 12:57:10 följande:

Absolut har jag ett eget ansvar och det är inget jag flyr ifrån men anledningen att jag inte steriliserat mig är ju för att vi inte varit överens om ett tredje barn vilket jag tycker man måste vara både för att ta ut spiral och klippa sädesledarna.

Jag vet inte om jag ska vara arg ledsen glad eller uppgiven det är inga känslor jag hunnit landa i då det här uppdagades igår. Därför behov av åsikter.

Men om du var säker på att du aldrig vill ha några fler barn, varför inte sterilisera dig? Du måste förstås berätta det för din fru men hon har ingen vetorätt.

Eller var du iaf öppen för fler barn, t ex om detta förhållande skulle ta slut och du ingått nytt förhållande?

Med det sagt så har din fru svikit dig på det grövsta. Kan du verkligen fortsätta med henne och spela den lycklige trebarnsfadern?

Oavsett hoppas jag du kan älska detta barn, som ju är helt oskyldigt.
  • Themis

Anta att en man kunde sno ett ägg av en kvinna i hemlighet, befrukta det och köra det i en inkubator på ett lab, är det okej då bara för att han vill ha barnet?

Hur tänker dessa kvinnor egentligen?

Alla mänskliga känslor resulterar förr eller senare i slem.
  • Tecum
    Embla twopointoh skrev 2021-08-10 23:46:43 följande:
    Du, jag har bekanta som glömt sin egen bröllopsdag, alltså den dag de skulle gifta sig. Det finns människor som är oerhört glömska/disträa. Stress kan också orsaka den typen av glömska, till exempel.
    Att glömma en bröllopsdag som är bokad flera månader frami tiden kan jag ha en viss förståelse för... Men att ta ut en spiral aktualiseras redan vid nästa samlag. Dessutom, varför sa hon inte att hon skulle ta ut den, eller sa det direkt när hon gjort det? Nä det här var fulspel från början till slut.
Svar på tråden Lurad på ett tredje barn