Inlägg från: Anonym (Loe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Loe)

Förlossningsskador: Vaginal förlossning, är det verkligen det bästa för kvinnan?

Jag har provat båda sätten att föda. 

Vaginal förlossning - Klipptes. Hade svårt att sitta efter åt i någon vecka. 

KS - Kunde inte hålla mitt barn första 14 dagarna. Kunde inte gå på 4 veckor. Hade ont och obehagskänslor över ärret i 4 år ungefär, vilket gjorde att jag hade svårt att ha andra kläder än mjukisbyxor. Har för alltid ett ärr på magen, som gör att magen "viker sig" över ärret. 

Jag vet ju vilket som var bäst för mig... 

• Anonym (Loe)
    Mrs Moneybags skrev 2021-08-10 15:12:25 följande:
    Ja, men då tillhörde ditt kejsarsnitt inte majoriteten. Jag är ledsen att du mådde dåligt, men det vanliga är att man mår ganska bra efteråt. Normal vårdtid är 2 dygn. 

Fast "normal vårdtid" säger ju ingenting. 

Jag vårdades på sjukhus 2 dygn. Men åkte rullstol därifrån, och kunde som sagt inte gå utan hjälp på en månad. Enligt alla vad det ett helt normalt snitt utan komplikationer. 

Jag jämför det helt klart med mina andra operationer. Har tagit bort magsäck och tarmar och dessutom tagit bort ett av brösten, båda dom operationerna var lättare att återhämta sig efter än kejsarsnittet. 

Svar på tråden Förlossningsskador: Vaginal förlossning, är det verkligen det bästa för kvinnan?