Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

Förlossningsskador: Vaginal förlossning, är det verkligen det bästa för kvinnan?

nernu skrev 2021-08-10 18:21:15 följande:

Du kan inte få hur många barn som helst med kejsarsnitt. Så vill du ha många barn är det inte att rekommendera.

Det känns mer som att du har en fix idé kring det här. Du har ångest över att du fått bristning men du har inga besvär?

Du har ångest över att något förändras vid vaginal förlossning men du kan tänka dig att skära upp buken flera gånger och få ärr?

Känner en som fick fyra snitt beviljat.Allt gick bra.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Vera) skrev 2021-08-11 20:50:05 följande:

Jag fick ett larmsnitt förra gången. Nu är jag gravid igen och är livrädd för förlossningen. Jag vill inte ha ännu ett trauma med PTSD, separation från en sjuk bebis etc. För mig vore det bästa ett planerat snitt, men jag kommer med största sannolikhet inte få det.

Vill du ha snitt,var bestämd.Berätta det som hände dig.Jag fick det och hade inte accepterad nåt annat.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Naturlig förlossning) skrev 2021-08-13 06:27:48 följande:

Det är inte alls en hypotetisk icke-fråga. Det finns möjlighet att göra kejsarsnitt utomlands privat och betala det själv.

Om man inte har medicinska skäl eller verklig förlossningsskräck utan som TS bara inte vill bli slapp därnere så får man inte beviljat snitt i Sverige och det är helt rätt, man får inte göra kosmetiska ingrepp heller utan starka skäl.

Vad trist,så kvinnor får inte bestämma över sina kroppar och ändå betalar vi så extremt mycket skatt som går till andra främlingar.
Svar på tråden Förlossningsskador: Vaginal förlossning, är det verkligen det bästa för kvinnan?