• me33

Hopbakslån med sambon

Nuförtiden har de insyn på klienters bankkonton, där kan de se vad människor spenderar sina pengar på.

Och jag råder er att vara ärliga och meddelar banken att ni ämnar lösa befintliga lån.

När jag gick igenom såna här kredit-ansökningar förut så var de flesta oärliga i sina situationer(man vill inte säga hur illa det är) 

Det slog oftast tillbaka på de själva.

• me33

Dock tycker jag att du ska tänka över situationen för att verkligen göra detta.

Nu har du som du säger redan använt de pengar som han har lånat så det vore fel att lämna honom åt hans skuldfälla själv.

Men samtidigt så bör ni sätta er ned och resonera över hur mycket pengar som du de facto har tagit del så att du inte tar på dig mer gemensamma skulder med honom än vad du rimligen borde göra. 

Observera att tar ni ut gemensamt lånedokument om 300.000:- kommer det att ställas det kravet på dig med ända till den dagen att den sista kronan+räntan är återbetalad till banken, vi pratar om att 300.000:- kommer att kosta er ca nästan en halv miljon kronor.

Kaffe

• me33

svårt å se att personer med "hög moral" har så pass kass kreditvärdighet att de inte får låna nånting själv idag.

Tungan ute

Svar på tråden Hopbakslån med sambon