Hur vet man om man är psykopat?
Hej. Jag är en tjej på 27 år som ibland blivit anklagad eller vad man ska säga för att vara psykopat och empatilös.
När jag var liten var jag bråkig och blev utredd för adhd, add osv under förskoleåren men utan att man kom fram till någonting. Detta var via bup. Det var förskolepersonalen som initierade utredningen då jag var väldigt utåtagerande och inte följde regler. jag hade en egen specialpedagog som stöd.
Började sedan även i en klass med färre barn än normalt. Har under uppväxten haft en del problem och även i vuxenåldern.
Är idag mamma och arbetar med människor och börjar därför mer och mer undra över detta... Är även i ett äktenskap. Har fått veta via mina syskon att vår mamma undrar ifall jag är psykopat och jag ärvt detta av min pappa som var mycket elak. Även min man har sagt att han tror att jag är det då jag har svårt att visa känslor vid bråk osv och svårt att visa ånger.
Så... hur vet man om man är det? Finns någon som själv är det härinne som kan berätta eller någon som levt med en psykopat som kan berätta hur det tre sig i uttryck? Kan väldigt lite om det och skulle därför vilja veta vilka tecken som kan finnas.