• Jemp

Hur gör jag nu?

Anonym (Orolig) skrev 2021-08-11 09:40:36 följande:

Givetvis måste det gått att ta på faktura, men med tanke på att vi hade så vi klarade oss så betalade vi. Jag frågade dock, men han blev tjurig och sa att han inte kan göra så just nu. Och orken fanns väl inte att ta den striden just då. Även om jag såklart ångrar det nu efter att fler saker hände i samma veva. För självklart måste man få ta en sån större summa på faktura. Annat vore ju hemskt, många av oss kan ju inte slänga upp ett par tusenlappar bara sådär. Men tyvärr blev det inte att jag tog tag i det direkt och nu är allt redan betalt, så det är för sent för det.

Hos väldigt många veterinärer går det inte att betala med faktura öht.
  • Jemp
    Anonym (Orolig) skrev 2021-08-11 21:06:02 följande:

På vilket sätt verkar vi leva långt över våra tillgångar? Som jag skrev så har vi ju normalt pengar så vi klarar oss?

Och du har ju heller ingen aning om hur mycket vi hade eller hur länge vi behövt ?sno? från sparkontot, eller hur? Förstår inte ditt tänk när du säger så eftersom du inte har en aning om hur vi lever en normal månad.

Min man får ersättning men det är inte mer än ca 4000. Däremot är det ungefär vad som behövs utöver min lön för att vi ska ha det bra. Vi har det inte direkt knapert annars. Men nu blev det så efter en rad händelser och då bad jag om tips. Vad jag kan komma ihåg har jag bara bett om tips - inte påhopp.

Att ni behövt tömma sparkontot även innan katten osv är ju ett tydligt tecken att ni lever över era tillgångar under hans arbetslöshet och därmed att problemet riskerar att återkomma nästa månad. Skönt att det löst sig för tillfället, dock.
Svar på tråden Hur gör jag nu?