• Anonym (Jannike)

Otrohet

Nån mer som har ett fast förhållande men har kk samtidigt?

• Svar på tråden Otrohet
  • Anonym (H)
    Anonym (nej) skrev 2021-08-15 15:42:52 följande:

Men en öppen dialog med era partner är inte lika viktigt eller hur?

Nej, min man eller hans fru vet inte
  • Anonym (nej)
    Anonym (H) skrev 2021-08-15 18:35:20 följande:
    Nej, min man eller hans fru vet inte
    Precis, och du tycker inte det är konstigt att säga att det är jättebra att kunna ha en bra kommunikation med sin älskare men sin partner kan man ljuga för lite som man vill?
  • Graipus

Vadå? Sin "livspartner" älskar man, värnar om. Kärlek så som jag definierar det.
    Pippa med någon annan är nöje, inte kärlek. Möjligen lite utveckling och nya friska idéer som min kärlek får del av, lite win-win där. Så är det egentligen värre än att spela fia med knuff i enrum med någon ny bekantskap? Fan, jag kan inte spela kort eller bär med mig något fiaspel. Så kombinera nytta med nöje är väl inget fel? Så länge det inte är kärlek med i bilden. 
    De som inte får utlopp för detta sätt att upptäcka, njuta nya saker och ting eller förfasar sig över det hur är det då ni onanerar?Alla onanerar så några  kommentarer som att det gör jag inte, löjligt bara. Tänker ni på er vardagspartner då?
    Tänker ni på vardagliga scener i hemmalivet? Typ, när Britta ska plocka upp strumpan jag la där vid TVn då jävlar ska jag.....
    Är tanke och handling i detta ämne vitt skilda?
    Rätt intressant tycker jag

• Anonym (Öppet)

Öppet förhållande där tjejen får ligga med andra :)

• Anonym (Har haft)

Har haft något som liknade KK 

Det började som en rent sexuell relation där vi båda kunde leva ut vår sexualitet på ett annat sätt än med våra respektive partners. Men allteftersom kom flera känslor in i bilden. Mannen blev svartsjuk på min make så vi avslutade arrangemanget. 

Har aldrig varit otrogen därefter.

• Anonym (Nope)
    Graipus skrev 2023-08-23 17:42:22 följande:

De som inte får utlopp för detta sätt att upptäcka, njuta nya saker och ting eller förfasar sig över det hur är det då ni onanerar?Alla onanerar så några  kommentarer som att det gör jag inte, löjligt bara. 

Sorry men alla onanerar faktiskt inte....
  • Anonym (Trötter)

Något jag finner intressant med otrogna människor är behovet att vara i ett förhållande. De skulle kunna vara singel och vara med vem de vill men icke. Det är som att ha ett förhållande med någon som de kan bedra och potentiellt skada är en stor del av själva drivkraften kring otroheten.

• Less is more

Eller kan det vara att de känner sig trygga när de redan lever i ett äktenskap. Otroheten blir en flykt och krydda. Många verkar ju ändå älska sin äkta hälft även om passionen svalnat. De vill inte gå miste om det heller utan äta kakan och ha den kvar.

Kanske upplevs singellivet som mer sårbart och ensamt. 

Det är vad jag tror. 

Sen finns det de vars förhållande är på väg att ta slut och så vips hamnar en ny person i blickfånget.

Jag hoppas aldrig jag hamnar där. Men så klart att det är möjligt att kunna tycka om fler än " en "  person i livet. Så det bästa är att fokusera på sin partner och vara med hen så ökar närheten och behovet minskar.

Hade jag sett att min partner spanar på andra hade det definitivt tagit slut.

• Tyra myra

Jag tror tvärtom att det handlar om personer som inte känner sig trygga i sina förhållanden.  Personer som behöver bekräftelse från fler än sin partner.

Svar på tråden Otrohet