Inlägg från: StudierKemi |Visa alla inlägg
  • StudierKemi

Varför måste man dejta?

Jag och min fästman har inte heller dejtat innan vi förlovade oss! Han är från Indien och jag är svensk, och det hela var ursprungligen hans idé. Jag tror det är vanligare i utlandet att man inte dejtar först. Båda är iallafall seriösa och troende (han tillhör baptism-kyrkan och jag är katolik). Det här känns rätt allting. Jag VET vart jag har honom och jag oroar mig inte över att han plötsligt sticker, jag älskar läget. Eftersom kvinnors hjärtan krossas så pass lätt så är det här systemet att föredra... Det svenska systemet, som ursprungligen kommer från USA att man dejtar och provar först om man passar med varandra sexuellt, är bara botten. Folk tar livet av sig på grund av allt oseriöst där ute... Vi stannar med varandra för alltid jag och min blivande man, och så fort något problem dyker upp, så BER man till Gud bara. Vårat förhållande är inte mer komplicerat än så!!! Jag ska födda honom en liten dotter senare.

Han och jag ägnar oss åt att UTVECKLAS TILLSAMMANS (kan inte göra mer i nuläget än så då han bor i Indien):

www.familjeliv.se/forum/thread/76810168-varfor-har-killar-generellt-sa-svart-att-hitta-tjejer

Svar på tråden Varför måste man dejta?