Inlägg från: Sockerbulle1 |Visa alla inlägg
  • Sockerbulle1

BIM September

Hej!

Lägger in mig på listan här. Har BIM 3/9 och absolut inga symtom. Min tempkurva (NC) har dock gått upp rejält och nu börjar jag undra. Har ni andra några symtom än?

BIM lista:

1/9 Hoppfull (12 försöket, andra barnet)

1/9 hellow0rld (5e försöket, första barnet)

1/9 RoyalCanin (5:e försöket, första barnet)

2/9 Viola94 (fjärde försöket, första barnet)

3/9 sockerbulle1, (fjärde försöket, första barnet)

4/9 jo (4 försöket, tredje barnet)

6/9 Meemelie (första försöket, andra barnet)

7/9 aann (6:e försöket, första barnet)

7/9 knyttets (andra försöket, första barnet)

8/9 LinneMarie (fjärde försöket, tredje barnet)

8/9 Rårakan (fjärde försöket, tredje barnet)

11/9 Försökmednr2 (fjärde försöket, andra barnet)

11/9 Pandy13 38 år (andra barnet)

11/9 QueenS 31 år (tredje försöket, andra barnet)

14/9 4:an 36 år (andra försöket, fjärde barnet)

16/9 LakritsHallon87 33 år (4:e försöket, första barnet)

17/9 Juni81 (första försöket, tredje barnet)

17/9 Juli1990 31 år, (Andra försöket, första barnet)

17/9 värmlandsjänta 30 år (andra försöket, andra barnet)

18/9 Humlisen17 29år (tredje försöket, första barnet)

20/9 evelinagra1 22år( 5e riktiga försöket, första barnet)

20/9 Etaj 40 år första försöket, (andra gemensamma barnet) (4 stora sen innan)

20/9 Längtar efter dig, ( 7e försöket, 33 år, fjärde barnet)

21/9 Hoppas2022 37 år (sjunde försöket, fjärde barnet)

21/9 Fyrklöverns 32 år (3:e försöket, första barnet)

23/9 Bez 31år, (Andra försöket, första barnet)

23/9 Bambi (andra försöket, tredje barnet)

24/9 Hallonglass91 (7:e försöket, första barnet)

• Sockerbulle1

Jag är sugen på att göra ett test imorgon BIM -3. Men man blir så besviken och jag har fortfarande inte några symtom :(

• Sockerbulle1

Och där kom mensen på BIM. Hinner få BIM en gång till i september, så flyttar till 30/9 nu. Blir så ledsen varje gång förhoppningarna om plus på stickan, men så dyker den där jäkla mensen upp månad efter månad. Temperaturen sjönk rejält idag, så förstod att det var dags :(

• Sockerbulle1
    Jonnanittio skrev 2021-09-21 10:17:29 följande:

Äl+4 här, ska ta mitt första test på Äl+8 då jag plussat så tidigt innan (har fyra barn), så det blir spännande att se på lördag. Fler som ska testa i helgen och vill följas åt?

Jag är på ÄL+6 idag och funderar på att ta ett test i helgen. Jag känner dock inte några symtom öht, hur är det för dig?
  • Sockerbulle1
    Jonnanittio skrev 2021-09-21 14:08:05 följande:

Spännande! Håller tummarna för ett fint plus :) Känner inga symtom här, men det har jag aldrig gjort innan plus tidigare graviditeter heller. Har snarare varit så att de månader jag tyckt mig ha symtom och varit övertygad om graviditet så har jag inte varit det xD Mina första symtom har alltid varit utebliven mens först och sen illamående efter v. 6+ någon gång.

Denna väntan är olidlig tycker jag!

Det är positivt att du inte känt av före utebliven mens. Jag har tidigare månader inbillat mig en hel rad med symtom och sen kommer mensen som vanligt ändå ???? svårt att veta hur det ska kännas, har aldrig varit gravid tidigare.
  • Sockerbulle1

Idag gick tempen ner avsevärt mycket, trots BIM-6. Så nu tappade jag hoppet helt och hållet om denna månad :(

Någon som fått låg temp så pass långt före BIM och ändå varit gravid?

• Sockerbulle1
    Jonnanittio skrev 2021-09-22 12:19:24 följande:

Hur långt efter ÄL är du? Tänker spontant att det kan vara en implantationsdipp - googla :)

Idag är det ÄL+7 så det är lite sent för det va? Hoppas tempen stiger igen. Men tack för pepp! :):)
  • Sockerbulle1
    Jonnanittio skrev 2021-09-22 14:27:21 följande:

Verkligen inte, implantatation sker oftast dag 6-10 så kan helt klart vara det :) Tycker det verkar lovande ;)

Jaha åh nu fick jag verkligen upp förhoppningen igen. Håller tummarna för det då :D hur mår du?
  • Sockerbulle1
    Jonnanittio skrev 2021-09-22 16:33:19 följande:

Håller tummarna hårt här för dig! Jo men jag mår bra, tackar som frågar. Håller på att bli tokig i väntan på bim bara, försöker distrahera tankarna men åh vad svårt det är. Äl+5 så evigheter kvar.. Vilket försök är detta för dig?

Lite svårt att räkna försök, har försökt sedan i våras. Men mer ordentligt så skulle jag vilja säga försök 2? Med ÄL tester och olika tillskott. Har aldrig varit gravid och inbillar mig att jag inte kan bli det heller? vilket försök är det för dig?
  • Sockerbulle1
    Meemelie skrev 2021-09-22 21:10:49 följande:

Jag fick en tydlig dip i tempen på äl+9, nästan ner till medellinjen. Tempen steg sedan dagen efter och fortsatte sedan stiga. Visade sig att jag var gravid!

Grattis! :) mitt hopp lever vidare ett tag till då. Vill inte testa för tidigt denna gång, blir bara besviken. Hur tidigt testade ni?
  • Sockerbulle1
    Meemelie skrev 2021-09-22 22:48:07 följande:

Testade inte förrän BIM, trodde att min dip i temp berodde på att mensen skulle komma tidigt. Men så var det tydligen inte. Spännande att se om tempen ökar för dig imorgon igen!

Tempen har ökat! Bara med 0,2. Men ändå ökning :)
  • Sockerbulle1
    Jonnanittio skrev 2021-09-23 11:02:53 följande:

ÄL+6 här. Inväntar ÄL+8 för ett första test haha. Hade ägglossning dag 15 och hade sex dag 12, 13 och 15 så man hoppas ju ändå att man har goda chanser nu. Tog ut spiralen i början av september, kanske är för mycket att hoppas att det ska ha funkat på första men..

Hur mår ni alla? Vilken dag i cykeln är ni på? Hoppas på att få se många fina plus här i dagarna!

Funderar på att ta ett första test imorgon på ÄL+9. Kommer högst troligt vara klart negativt ?:) håller tummarna för dig!
  • Sockerbulle1
    JaeL skrev 2021-09-23 14:18:14 följande:

Nu lämnar jag gruppen då jag har har kommit till efter min BIM och vågar nu hoppas på en bebis, jag är sjukt nervös men hoppfull. Har lite ptsd från min förra katastrof förlossning så detta få bli min revansch (blir planerat kejsarsnitt pga för trångt bäcken)

Grattis till er som plussat och lycka till i oktober

Stort grattis!!
  • Sockerbulle1
    Jonnanittio skrev 2021-09-25 10:30:26 följande:

Svagt positivt på rfsu imorse (äl+8), men det har absolut blivit starkare än det jag fick på äl+6!! Rosa och syns utan ansträngning. Rekommenderar verkligen rfsus röda stickor om man testar tidigt, deras "testa tidigt"-test (den där staven) är dock skit om man ska testa innan bim.

Testade även med Cb early i samma urin som var blankt, vanliga cb svagt positivt efter utgången tid. Tror på ett svagt plus även på cb imorgon, håll tummarna för mig!!!

Åh vad roligt!! Håller tummarna <3
  • Sockerbulle1

Känner mig så nere och besviken. Efter tempdipp på ÄL+7 så fick jag verkligen upp hoppet denna månad. Idag på BIM kom mensen ändå. Den brutala mensvärken nu får mig bara att må ännu sämre. Vet att det fortfarande är tidigt med våra försök, men varje månad som går nu blir man bara mer besviken och känner sig misslyckad :(

Grattis till alla som plussar! <3 Jag hoppas att det blir min tur snart!

Rör mig vidare till oktober - gruppen.

Svar på tråden BIM September