• Bez

BIM September

Hoppar in i tråden! Bir andra försöket efter mensen dök upp igår kväll precis som planerat, va bara första försöket men att man ändå blir så besviken. Håller tummarna för oss alla att september är vår månad!

BIM-Lista

1/9 Hoppfull (12 försöket, andra barnet)

1/9 hellow0rld (5e försöket, första barnet)

1/9 RoyalCanin (5:e försöket, första barnet)

4/9 jo (4 försöket, tredje barnet)

6/9 Meemelie (första försöket, andra barnet)

7/9 aann (6:e försöket, första barnet)

7/9 knyttets (andra försöket, första barnet)

8/9 LinneMarie (fjärde försöket, tredje barnet)

8/9 Rårakan (fjärde försöket, tredje barnet)

11/9 Försökmednr2 (fjärde försöket, andra barnet)

11/9 Pandy13 38 år (andra barnet)

14/9 4:an 36 år (andra försöket, fjärde barnet)

16/9 LakritsHallon87 33 år (4:e försöket, första barnet)

17/9 Juni81 (första försöket, tredje barnet)

17/9 Juli1990 31 år, (Andra försöket, första barnet)

17/9 värmlandsjänta 30 år (andra försöket, andra barnet)

18/9 QueenS 31 år (tredje försöket, andra barnet)

18/9 Humlisen17 29år (tredje försöket, första barnet)

20/9 evelinagra1 22år( 5e riktiga försöket, första barnet)

20/9 Etaj (första försöket, andra barnet)

21/9 Hoppas2022 37 år (sjunde försöket, fjärde barnet)

21/9 Fyrklöverns 32 år (3:e försöket, första barnet)

23/9 Bez 31år, (Andra försöket, första barnet)

23/9 Bambi (andra försöket, tredje barnet)

• Bez
    Anonym (4:an) skrev 2021-09-02 09:33:51 följande:

Är det bara jag som liksom skjuter upp livet i väntan på att bli gravid? Jag behöver nya kläder, men tänker att jag ändå är gravid snart och då måste köpa gravidkläder. Eller jag skulle behöva börja styrketräna, men jag ska ju ändå bli gravid snart och då kommer jag må dåligt och inte kunna träna så då skjuter jag upp det osv osv.

Du är inte ensam om att känna att livet är på paus, undviker att boka upp för mycket planer som skulle va jobbiga att avstå om jag inte kan dricka, trivs inte på jobbet men känns inte som en bra tid att kolla på nytt. Känns som man kanske gör sig själv en otjänst som redan anpassar sig för mycket innan man ens plussat kan ju ta tid lixsom ..
  • Bez
    LakritsHallon87 skrev 2021-09-06 17:11:02 följande:

Nionde dagen med blinkande gubbe med CB-advanced bara längtar efter att jag ska få en fast gubbe, känns konstigt att bara ha fått blinkande gubbe i så många dagar. Första dagen jag testade fick jag tom gubbe, men sen som sagt blinkande gubbe. Vi har fått till det varannan dag förra veckan fram till torsdagen för sen åkte sambon iväg på en kompisresa o kom hem igårkväll. Vi ska köra varannan dag denna vecka också o fram till BIM för att öka vår odds.

Tyckte de stod att om man fick 9dagar med blinkade skulle man sluta för då kommer inte maximal visas kan ju va nåt är galet med testet så bra att köra på ändå. Jag är på 4de dagen av blinkande känns som de flesta får fler än de 2 som de skriver att man ska få
  • Bez
    QueenS skrev 2021-09-07 06:25:17 följande:
    Shit vad ett dygn gör skillnad på hcg :D

Nu känner jag verkligen att jag har plussat!
    Åh stort grattis!!
  • Bez
    Anonym (Ägglossning) skrev 2021-09-07 10:43:22 följande:

Hej, om jag fick positivt ägglossningstest nu på morgonen så är det väl inte försent att ha sex ikväll? Hade inte sex igår tyvärr

Jag borde få positivt på torsdag om beräkningen stämmer ???? åker bort imorgon onsdag och är borta en natt så tänkte försöka få till de ikväll och sen Tord/fre så hoppas de räcker
  • Bez

Grattis!!

Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-09-10 08:50:16 följande:

Nej men alltså... Jag har plussat!!!!!! Jag är så glad! Tokbölade igår och imorse!

• Bez

Ni som har en lite kortare lutealfas hur tidigt vågar ni testa innan BIM? Min är 11 dagar typ så om jag tar ett test BIM-5 som de står ska va möjligt med vissa test är de ju bara äl+7? Är de ens möjligt att få plus då?

• Bez
    KSRG8887 skrev 2021-09-15 14:46:09 följande:
    Min lutealfas har varit 10-11 dagar sedan förra graviditeten. Börjar testa på ÄL+7, men aldrig fått positivt så tidigt. På ÄL+10 hade jag ett extremt svagt streck och idag på ÄL+11 var det positivt på sticka och digitalt. Jag kunde se en svag skugga i vissa ljus på ÄL+8-9 men det kan man ju oftast oavsett pga. att platsen för teststrecket syns ibland trots inte gravid.
    Ja det jag misstänker, blir väll att hålla ut till BIM nästan då men man är ju så nyfiken :P
  • Bez
    Anonym (Jo) skrev 2021-09-16 17:37:45 följande:

Konstigt

Förra äl hade jag bara en fast gubbe 48 h

Denna månaden har jag nu blinkande

Borde jag spara mig till fast el ligga både blinkande och fast?

Du kan börja nu men spara på krutet till det blir fast, jag hade blinkande i 5 dagar och verkar va fler som har rätt länge innan fast så kan dröja några dagar
  • Bez
    Dalarna91 skrev 2021-09-19 08:14:19 följande:

Jag har så svårt att tro på detta. Men jag är gravid!

Har alltid haft en magkänsla att jag inte kommer bli det. Satt i badkaret och grät i tisdags kväll när dom bruna flytningarna kom. Men de måste ha varit genombrottsblödning.

Har försökt sammanlagt att bli gravid i ca 1 år. 9 mån med exet. 3e gången gilt med sambon.

Denna gången drack jag 2 msk kallpressad Vetegroddsolja. Om de hjälpte eller inte, det kan man aldrig veta.

Stort grattis!!!
  • Bez

Ni som tempar, har BIM imorgon men började blöda idag men tempen gick upp istället för ner i morse, skulle lägga in mens i NC men fick då meddelande om att tempen är för hög, sov normalt och allt sånt, tog grav test imorse som var negativt. Har ni vart med om att tempen inte sjunker direkt vid mens?

• Bez

Ni som tempar, har BIM imorgon men började blöda idag men tempen gick upp istället för ner i morse, skulle lägga in mens i NC men fick då meddelande om att tempen är för hög, sov normalt och allt sånt, tog grav test imorse som var negativt. Har ni vart med om att tempen inte sjunker direkt vid mens?

• Bez
    Meemelie skrev 2021-09-21 19:46:21 följande:
    För mig har det hänt att den sjunkit dagen efter mens, dock oftast samma dag som mensen kommit!
    Va fortsatt hög idag fattar noll men blöder bara lite än så länge, vaccinerade mig den här cykeln så kanske det som spökar, brukar gå som en klocka annars
  • Bez

Får erkänna att mensen ändå kom tillslut även om de fortfarande inte kommer så mycket så har tempen sjunkit och testerna visar fortfarande neg. Blir att hoppa över till oktobertråden och hoppas det blir tredje gången gillt där. Lycka till ni som är kvar :)

Svar på tråden BIM September