Inlägg från: Blomman223344 |Visa alla inlägg
  • Blomman223344

BIM September

Hej,

Jag är ny här på familjeliv, när ni skriver tex bim+11

Eller äl+11

Vad menas med de då?

Enligt min app med natural Cycles så ska jag ha min mens på måndag.

Kan man ta ett grav test i helgen?

Vi har försökt aktivt sen januari i år, så hoppas hoppas att de snart kan bli vår tur.

• Blomman223344
    pandarinen skrev 2021-09-17 21:26:49 följande:

Hej!

Bim +11 betyder 11 dagar efter beräknad mens

Äl + 11 betyder 11 dagar efter ägglossning

Bim -3 betyder 3 dagar innan beräknad mens

Det finns tidiga graviditetstest att ta som kan visa resultar om du är gravid upp till 1 vecka före din beräknade mens. Men ju tidigare du testar dessto större risk att det tex visar neg. Fast du är gravid. De visar alltså inte 99% rätr svar utan kansle 70% tex. Men visar det att du är fravid så kan du lita på det. Visar det negativt kan du ta ett test igen om några dagar. Det beror på att hcg i kroppen som testen mätee stiger för varje dag du är gravid.

Tack för förklaringen.

Kunde inte hålla mig så tog ett test imorse (ett av RFSU)

Och de va jättenegativt, de blev ett streck direkt bara.

Ska invänta o se ifall mensen kommer på måndag, annars tar jag ett nytt test då, men känns verkligen inte som att de e vår tur denna månaden heller?

Hade ni kontakt barnmorska nu eller väntat?

Vet att man ska ha försökt aktivt 1 år innan man får hjälp.

Men tänker om de kan ge något tips eller kanske ta blodprover redan nu?
  • Blomman223344
    pandarinen skrev 2021-09-19 13:04:29 följande:

[qiuote=81384083][quote-nick]Blomman223344 skrev 2021-09-18 09:01:53 följande:[/quote-nick]Tack för förklaringen.

Kunde inte hålla mig så tog ett test imorse (ett av RFSU)

Och de va jättenegativt, de blev ett streck direkt bara.

Ska invänta o se ifall mensen kommer på måndag, annars tar jag ett nytt test då, men känns verkligen inte som att de e vår tur denna månaden heller?

Hade ni kontakt barnmorska nu eller väntat?

Vet att man ska ha försökt aktivt 1 år innan man får hjälp.

Men tänker om de kan ge något tips eller kanske ta blodprover redan nu?

Hur länge har ni försökt? Det går absolut att ta kontakt med en bm, jag gjorde det inför första barnet och ville ta lite blodprover så jag varit vegetarian i så många år och prata lite om det hela.

Hur länge har ni försökt? Su kan absolut ringa och prata med en bm. Jag gjorde det inför första barnet. Ville kolla mina järnvärden bla och bvitamin värden efter många år som vegetarian. Sen fick jag med mig broschyr och lyckönskningar mm[/quote]

Vi har försökt sen januari i år så är rädd att bli nekad någon hjälp pga de inte har gått 1 år ännu.

Vad säger man när man ringer barnmorskan? Att man bara vill ta blodprover för att se att allt är i sin ordning?

Har ingen i min omgivning som jag kan rådfråga sånt här med så känns skönt o kunna ventilera här inne.
Svar på tråden BIM September