Inlägg från: Jonnanittio |Visa alla inlägg
  • Jonnanittio

BIM September

EIJ90 skrev 2021-09-19 11:02:48 följande:

Tyvärr kom mensen idag. Bim-3 enligt NC. Så blir nytt försök i oktober.

Verkar ha kort lutealfas på ca 9 dagar. Fler som upplevt det och ev problem?

När jag blev gravid med sonen smorde jag med progesteronkräm... Kanske borde göra igen..

Jag har också kort lutealfas (9 dagar), har aldrig haft problw

Em att bli gravid trots detta. Har fyra barn som har blivit till på mellan första-sjunde försöket. Jag har varit gravid totalt 10 ggr, har några missfall och aborter i bagaget. Så för min del har det som sagt inte spelat in.
  • Jonnanittio

Äl+4 här, ska ta mitt första test på Äl+8 då jag plussat så tidigt innan (har fyra barn), så det blir spännande att se på lördag. Fler som ska testa i helgen och vill följas åt?

• Jonnanittio
    Sockerbulle1 skrev 2021-09-21 13:32:24 följande:

Jag är på ÄL+6 idag och funderar på att ta ett test i helgen. Jag känner dock inte några symtom öht, hur är det för dig?

Spännande! Håller tummarna för ett fint plus :) Känner inga symtom här, men det har jag aldrig gjort innan plus tidigare graviditeter heller. Har snarare varit så att de månader jag tyckt mig ha symtom och varit övertygad om graviditet så har jag inte varit det xD Mina första symtom har alltid varit utebliven mens först och sen illamående efter v. 6+ någon gång.

Denna väntan är olidlig tycker jag!
  • Jonnanittio
    Tefat skrev 2021-09-21 14:12:21 följande:

Jag är på ÄL+7 idag och har BIM om 7 dagar, kommer nog testa i helgen om jag känner mig själv rätt, man blir ju så otålig!

Jaa men verkligen, den där otåligheten kommer ju som ett brev på posten där efter äl! Håller tummarna för plus, vad spännande. Själv har jag kort lutealfas (9 dagar) så bim är om 6 dagar här.. Kliar i fingrarna efter att få ta ett test trots att jag vet att det är helt meningslöst såhär tidigt, men ligger en hel radda tester här i en låda och väntar haha.
  • Jonnanittio
    Sockerbulle1 skrev 2021-09-22 09:41:55 följande:

Idag gick tempen ner avsevärt mycket, trots BIM-6. Så nu tappade jag hoppet helt och hållet om denna månad :(

Någon som fått låg temp så pass långt före BIM och ändå varit gravid?

Hur långt efter ÄL är du? Tänker spontant att det kan vara en implantationsdipp - googla :)
  • Jonnanittio
    Sockerbulle1 skrev 2021-09-22 12:37:37 följande:

Idag är det ÄL+7 så det är lite sent för det va? Hoppas tempen stiger igen. Men tack för pepp! :):)

Verkligen inte, implantatation sker oftast dag 6-10 så kan helt klart vara det :) Tycker det verkar lovande ;)
  • Jonnanittio
    Sockerbulle1 skrev 2021-09-22 14:39:29 följande:

Jaha åh nu fick jag verkligen upp förhoppningen igen. Håller tummarna för det då :D hur mår du?

Håller tummarna hårt här för dig! Jo men jag mår bra, tackar som frågar. Håller på att bli tokig i väntan på bim bara, försöker distrahera tankarna men åh vad svårt det är. Äl+5 så evigheter kvar.. Vilket försök är detta för dig?
  • Jonnanittio

ÄL+6 här. Inväntar ÄL+8 för ett första test haha. Hade ägglossning dag 15 och hade sex dag 12, 13 och 15 så man hoppas ju ändå att man har goda chanser nu. Tog ut spiralen i början av september, kanske är för mycket att hoppas att det ska ha funkat på första men..

Hur mår ni alla? Vilken dag i cykeln är ni på? Hoppas på att få se många fina plus här i dagarna!

• Jonnanittio
    Sockerbulle1 skrev 2021-09-23 13:13:23 följande:

Funderar på att ta ett första test imorgon på ÄL+9. Kommer högst troligt vara klart negativt ?:) håller tummarna för dig!

Spännande! Ja det är ju fortfarande så tidigt, men håller tummarna :) Tack, hoppas på ett svagt plus redan på lördag, hade varit fantastiskt!!
  • Jonnanittio

Fattar ingenting. Fick en magkänsla att ta ett gravtest nu på kvällen på ÄL+6 - och testet visar positivt?!!!!!! Alltså verkligen svagt positivt men det kom inom tiden och är rosa, behöver liksom inte vända och vrida för att se sträcket (är testmissbrukare, så jag vet hur man står där och kisar efter ett streck annars). Är rfsu:s röda stickor. Har visserligen ALLTID plussat tidigt med dem innan (kvällsurin på äl+8 senaste två graviditeterna) men äl+6 känns helt sjukt?!?!? Får inte ihop det??

Fick positiva ägglossningstest cykeldag 14 och hade ägglossning dag 15 enligt Natural cycles, dag 16 enligt premom (där jag lagt in alla äl-test för att hitta min peak). Så går jag efter vad NC säger är jag alltså på äl+6 idag. Kan jag ha haft två ägglossningar och missat en tidigare eller vad?

Ska ta nya test till morgonen, rfsu plus annat märke. Känns som att det inte kan stämma... Känner mig SÅ chockad just nu.

• Jonnanittio
    Sockerbulle1 skrev 2021-09-24 16:09:49 följande:

Negativt test idag BIM-5 :( svårt att tro att det ska komma ett plus någon gång.

Fasen vad tråkigt, MEN ge inte upp hoppet än fortfarande tidigt <3

Deppar också idag. Fick svaaaaaagt positivt på rfsu sticka igår, kunde knappt sova inatt, och idag inget. Helt negativt. VET att det är sjukt tidigt än (ÄL+7, bim-3) men nu bara känns det som att mensen kommer att komma där på måndag. Man blir ju så deppig.
  • Jonnanittio

Svagt positivt på rfsu imorse (äl+8), men det har absolut blivit starkare än det jag fick på äl+6!! Rosa och syns utan ansträngning. Rekommenderar verkligen rfsus röda stickor om man testar tidigt, deras "testa tidigt"-test (den där staven) är dock skit om man ska testa innan bim.

Testade även med Cb early i samma urin som var blankt, vanliga cb svagt positivt efter utgången tid. Tror på ett svagt plus även på cb imorgon, håll tummarna för mig!!!

• Jonnanittio
    Ankanpankan123 skrev 2021-09-25 12:07:24 följande:

Hej!! :)

Jag hoppar in här efter ha läst hela tråden, gillar ändå detta med att alla är så trevliga mot varandra och peppar:)

Jag är på, vad jag tror BIM-4 idag och tog gravtest med RFSU-testa ofta. Väntade 5 minuter, såg inget så jag blev såklart lite besviken. Hällde ut kisset och tvättade händerna, när jag då skulle ta upp testet och titta en sista gång ser jag ett svaaaagt streck, ca 5-10 min efter testtiden, stickan hade inte hunnit torka. Tog bild!

(Vet att bild-kvalitén blir lite sämre när man laddar upp det här, men jag försöker ändå).

Blev osäker på vad jag själv såg, la in lite mörker/kontrast på bilden och tycker mig se 2 streck tydligare då.. vad tror ni? Är sååå nervös, kan inte tänka på något annat?! Mitt första pluss någonsin isåfall.

Tacksam för svar och vad ni tror, jag själv har ju absolut ingen erfarenhet själv.

Lite svårt att avgöra färg på strecket utifrån bilden, om det är rosa så är det verkligen lovande :) Men ibland kan man ju få gråa torkstreck, men det borde vara senare än 5 min isåfall.

Håller tummarna för dig!
  • Jonnanittio

Vågar man tro att man är gravid? Svagt positivt på rfsu även imorse och detta på cb, såg svagt inom testtiden men det blev starkare när testet torkat. Kan spök bli såhär tydliga??

• Jonnanittio
    Anonym (Jo) skrev 2021-09-26 16:17:58 följande:

Hittar inte dig på listan. Nät har du bim?

Har inte skrivit in mig på listan. Är som sagt på äl+9, bim säger ju inte så mkt eftersom alla har olika lång lutealfas..

Jag har bim imorgon pga kort lutealfas.
  • Jonnanittio

Äl+10 idag och bim. Rfsu stickorna fortsatt bara svaga streck likt de senaste två dagarna (äl+8 och äl+9), knappt synligt liksom.

Fick dock svagt positivt på predictor early och det testet var helt blankt i förrgår. Även svagt på cb inom tiden, men verkligen sååååå svagt på cb :/

Känns som att det är missfall/kemisk graviditet när man inte ser den där tydliga ökningen. Haft flera mf innan. Mitt hopp står till att Natural cyckes satt ut ägglossningen på fel dag och att jag är på äl+9 idag och inte 10 (fick positivt äl-test på kvällen cd 14 och enligt nc äl dag 15). Vet inte. Känns som jag greppar efter halmstrån.

Svar på tråden BIM September