• Anonym (?)

Känner mig värdelös

StudierKemi skrev 2021-08-12 20:24:07 följande:
    Du har kommit dubbelt så långt som jag i livet, och jag är bara 7 år yngre än Dig. Du är helt fantastisk! Det är fel på protestantismen i vårat land. Denna fyller inte sin funktion, den lär inte männen något... Om Du bara visste vilken ENORM skillnad det är på en praktiserande katolsk/kristen man och en vanlig svensson, så kommer Du bara fråga Dig - varför är inte jag katolik sedan redan 15 år tillbaka? Nu ska jag skicka lite bilder på min konversation med pojkvännen (Vi har inget sex innan bröllopet, vi är båda 29 år och vi är båda troende. Vi tar skärmdumpar och skickar böner mellan varandra på mobil m.m. pratar mitt i konversationen plötsligt att Gud kommer leda oss, eller Tack Gud för allt, Tack Gud för att jag träffat Dig, o.s.v.). Observera vad rar och underbar han är (min fästman). Det är religionen som har uppfostrat honom (han gör och säger allt i Guds namn, och detta gör att det låter perfekt då).
    Din pojkvän? Har ni ens träffats?
  • Anonym (?)
    StudierKemi skrev 2021-08-12 21:28:18 följande:
    Han är mycket mer än en pojkvän i mitt liv. Han lovar att älska min dotter som sitt eget barn. Han säger att jag inte behöver födda honom ett bio-barn för vi kan nöja oss med min dotter, men jag kan göra det om jag vill (jag får själv bestämma i barn-frågan säger han). Han vill lära min dotter naturvetenskap och säger att vi 3 kan resa världen runt. Jag har gett honom mitt ord att jag ska försörja oss alla 3 utan gnäll när han ankommer till Sverige under våren 2023 (då jag har ett fast, deltidsjobb). Han får leta jobb i lugn och ro. No stress.

Det är han och jag nu genom livet, där vi turas om att stå upp för varandra. Vi har bara skrivit massa sms, skickat helkroppsbilder på varandra (ej naket dock, Du ser ju hur han skriver, vilken hög klass det är på mannen), och vi har pratat på telefon med varandra. Båda var blyga, haha. Men IRL har vi inte träffats ännu nej, det kommer bli hett. Jag har inte svårt att tända på en man inom åldersspannet 18-55 år (jag är 29, går igång på "nästan" varje man). Så om Du trodde att jag kanske inte tänder på honom IRL så har Du fel. Fästmannen är ju heelt underbar på alla sätt...
    Så svaret är alltså nej, ni har inte träffats.
Svar på tråden Känner mig värdelös