• Anonym (Ledsen och ensam)

Känner mig värdelös

Detta kommer kanske låta som ett tyck synd om mig inlägg, hoppas att ni inte tar det så!! Men behöver desperat lite pepp och glimtar av hopp?

Har alltid varit en glad och positiv människa. Har många gånger fått höra att jag är en glädjespridare. Jag är 36 år, har ett bra jobb med relativt bra inkomst. Har eget hus, är skötsam, är ingen modell men ser nog relativt bra ut. Har inga skelett i garderoben, är social och trevlig mot alla jag träffar. Tränar regelbundet men inte fanatiskt. Har humor, är lättsam och ärlig.

Har haft tre relationer, men är åter igen singel.

Dejtar titt som tätt men oftast blir det inte mer än nån fika, sen är det tyst.

Den senaste tiden har jag börjar tvivla på mig själv. Börjat undra vad det är för fel på mig? varför inga relationer fungerar? varför ingen vill ha mig?

Nån som varit eller är i samma sits, som kan och vill ge lite pepp

• Svar på tråden Känner mig värdelös
  • Anonym (Pepp)

Jag ger gärna pepp. Det är inte dej det är fel på. Det här samhället/ världen är svårt att leva i. Speciellt höga krav ställs på kvinnor: du ska va sexig, men inte slampig, smal, men inte för smal, snäll men inte mesig, rolig men inte för rolig. Ja, du fattar! Inte dej det är fel på. Är det barn du är ute efter, kanske du ska överväga att skaffa dem på egen hand? Det gjorde en av mina allra bästa vänner.

• Brightside
    Anonym (Ledsen och ensam) skrev 2021-08-12 19:46:10 följande:

Detta kommer kanske låta som ett tyck synd om mig inlägg, hoppas att ni inte tar det så!! Men behöver desperat lite pepp och glimtar av hopp?

Har alltid varit en glad och positiv människa. Har många gånger fått höra att jag är en glädjespridare. Jag är 36 år, har ett bra jobb med relativt bra inkomst. Har eget hus, är skötsam, är ingen modell men ser nog relativt bra ut. Har inga skelett i garderoben, är social och trevlig mot alla jag träffar. Tränar regelbundet men inte fanatiskt. Har humor, är lättsam och ärlig.

Har haft tre relationer, men är åter igen singel.

Dejtar titt som tätt men oftast blir det inte mer än nån fika, sen är det tyst.

Den senaste tiden har jag börjar tvivla på mig själv. Börjat undra vad det är för fel på mig? varför inga relationer fungerar? varför ingen vill ha mig?

Nån som varit eller är i samma sits, som kan och vill ge lite pepp

Svårt att svara på då jag omöjligen känner till dig och din personlighet. Men det är inget fel på dig, du är bra som du är. Du har ju trots allt haft tre relationer, det är ganska många. Så uppenbarligen har det funnit flera personer i ditt liv som tyckt om dig väldigt mycket. Jag är 25 år och har aldrig haft en långvarig relation, bara dejtat. 

Försök att fokusera på partnermaterial som kanske inte är de snyggaste/coolaste, utan personer som du vet kommer vara dig trogen, få dig att skratta och vill bilda en framtid med dig. Kärlek behöver inte komma vid första ögonkastet, ibland måste man ge relationen lite tid. Lycka till.
  • Brightside
    Anonym (Pepp) skrev 2021-08-12 19:52:42 följande:

Jag ger gärna pepp. Det är inte dej det är fel på. Det här samhället/ världen är svårt att leva i. Speciellt höga krav ställs på kvinnor: du ska va sexig, men inte slampig, smal, men inte för smal, snäll men inte mesig, rolig men inte för rolig. Ja, du fattar! Inte dej det är fel på. Är det barn du är ute efter, kanske du ska överväga att skaffa dem på egen hand? Det gjorde en av mina allra bästa vänner.

Ett barn behöver både sin mamma och pappa. Väldigt egoistiskt att skaffa barn bara för sig själv.

Tack fina du!

Jag har två barn och är väldigt nöjd i livet i övrigt? har ett fantastiskt liv egentligen men jag måste erkänna att jag saknar kärlek. Vet att många säger att man måste vara nöjd med det man har, men jag hade ljugit för mig själv om jag påstått att jag inte saknar en partner i livet.

Var nöjd som singel efter att jag separerade från mina barns pappa, det var et kärlekslöst förhållande länge där jag kände mig väldigt ensam. Men sen kom längtan och jag började dejta. Även de gånger då jag trott att det klickar så blir det inget mer? senast för några dagar sedan träffade jag en man som jag blev jätte förtjust i. Han skrev flera gånger efteråt om hur vacker och underbar jag är men sedan slutade kontakten.

Jag undrar verkligen på riktigt vad det är med mig som gör att förhållanden inte går vidare.
  • Anonym (Pepp)

Svar till brightside och ledsen och ensam:

Nä ett barn behöver inte både en mamma och en pappa. Min pappa slog mamma och mig och det är min stora sorg i livet, att jag aldrig fick va barn. Jag fick va den som försökte trösta min mamma och hon var ändå bara ledsen. Bättre att leva utan en man/ pappa som slåss!

• Brightside
    Anonym (Pepp) skrev 2021-08-12 20:13:49 följande:

Svar till brightside och ledsen och ensam:

Nä ett barn behöver inte både en mamma och en pappa. Min pappa slog mamma och mig och det är min stora sorg i livet, att jag aldrig fick va barn. Jag fick va den som försökte trösta min mamma och hon var ändå bara ledsen. Bättre att leva utan en man/ pappa som slåss!

Ja, det finns undantag till allt. Hemskt att du blev slagen av din pappa, självklart är det aldrig okej. Jag är ganska övertygad om att du hade mått bättre idag om du hade haft en bra pappa genom din uppväxt.
  • Drottningen1970

Fast ditt värde ligger inte i att bli vald av en man.

Du har säkert själv valt bort en hel del män på resan.

• StudierKemi

Du har kommit dubbelt så långt som jag i livet, och jag är bara 7 år yngre än Dig. Du är helt fantastisk! Det är fel på protestantismen i vårat land. Denna fyller inte sin funktion, den lär inte männen något... Om Du bara visste vilken ENORM skillnad det är på en praktiserande katolsk/kristen man och en vanlig svensson, så kommer Du bara fråga Dig - varför är inte jag katolik sedan redan 15 år tillbaka? Nu ska jag skicka lite bilder på min konversation med pojkvännen (Vi har inget sex innan bröllopet, vi är båda 29 år och vi är båda troende. Vi tar skärmdumpar och skickar böner mellan varandra på mobil m.m. pratar mitt i konversationen plötsligt att Gud kommer leda oss, eller Tack Gud för allt, Tack Gud för att jag träffat Dig, o.s.v.). Observera vad rar och underbar han är (min fästman). Det är religionen som har uppfostrat honom (han gör och säger allt i Guds namn, och detta gör att det låter perfekt då).

• Drottningen1970
    Brightside skrev 2021-08-12 20:01:51 följande:

Ett barn behöver både sin mamma och pappa. Väldigt egoistiskt att skaffa barn bara för sig själv.

Världen är full av barn som har rätt värdelösa både mammor och pappor.

Föräldrarskap handlar om kvalitet inte kvantitet.
  • Anonym (A)
    Håller med
  • Anonym (?)
    StudierKemi skrev 2021-08-12 20:24:07 följande:
    Du har kommit dubbelt så långt som jag i livet, och jag är bara 7 år yngre än Dig. Du är helt fantastisk! Det är fel på protestantismen i vårat land. Denna fyller inte sin funktion, den lär inte männen något... Om Du bara visste vilken ENORM skillnad det är på en praktiserande katolsk/kristen man och en vanlig svensson, så kommer Du bara fråga Dig - varför är inte jag katolik sedan redan 15 år tillbaka? Nu ska jag skicka lite bilder på min konversation med pojkvännen (Vi har inget sex innan bröllopet, vi är båda 29 år och vi är båda troende. Vi tar skärmdumpar och skickar böner mellan varandra på mobil m.m. pratar mitt i konversationen plötsligt att Gud kommer leda oss, eller Tack Gud för allt, Tack Gud för att jag träffat Dig, o.s.v.). Observera vad rar och underbar han är (min fästman). Det är religionen som har uppfostrat honom (han gör och säger allt i Guds namn, och detta gör att det låter perfekt då).
    Din pojkvän? Har ni ens träffats?
  • Brightside
    Drottningen1970 skrev 2021-08-12 20:25:26 följande:
    Världen är full av barn som har rätt värdelösa både mammor och pappor.

Föräldrarskap handlar om kvalitet inte kvantitet.
    Utgångspunkten bör vara att ett barn har rätt till både sin mamma och pappa. Jag tänker på barnet i första hand, inte en kvinnas rätt att få bli mamma.
  • StudierKemi
    Anonym (?) skrev 2021-08-12 20:32:17 följande:

Din pojkvän? Har ni ens träffats?

Han är mycket mer än en pojkvän i mitt liv. Han lovar att älska min dotter som sitt eget barn. Han säger att jag inte behöver födda honom ett bio-barn för vi kan nöja oss med min dotter, men jag kan göra det om jag vill (jag får själv bestämma i barn-frågan säger han). Han vill lära min dotter naturvetenskap och säger att vi 3 kan resa världen runt. Jag har gett honom mitt ord att jag ska försörja oss alla 3 utan gnäll när han ankommer till Sverige under våren 2023 (då jag har ett fast, deltidsjobb). Han får leta jobb i lugn och ro. No stress.

Det är han och jag nu genom livet, där vi turas om att stå upp för varandra. Vi har bara skrivit massa sms, skickat helkroppsbilder på varandra (ej naket dock, Du ser ju hur han skriver, vilken hög klass det är på mannen), och vi har pratat på telefon med varandra. Båda var blyga, haha. Men IRL har vi inte träffats ännu nej, det kommer bli hett. Jag har inte svårt att tända på en man inom åldersspannet 18-55 år (jag är 29, går igång på "nästan" varje man). Så om Du trodde att jag kanske inte tänder på honom IRL så har Du fel. Fästmannen är ju heelt underbar på alla sätt...

• Tow2Mater

Två hemmaboende barn kan ju vara ett hinder for en del. Ar du oppen med det till att borja med? (t ex sa du inget om barnen i TS)

• Anonym (Pepp)

Åh, har du redan barn behöver du å andra sidan inte ha bråttom alls. Jag har man och barn och trivs med det. Men ibland tycker jag faktiskt att det blir för mycket av det goda och söker ensamhet..

• Anonym (?)
    StudierKemi skrev 2021-08-12 21:28:18 följande:
    Han är mycket mer än en pojkvän i mitt liv. Han lovar att älska min dotter som sitt eget barn. Han säger att jag inte behöver födda honom ett bio-barn för vi kan nöja oss med min dotter, men jag kan göra det om jag vill (jag får själv bestämma i barn-frågan säger han). Han vill lära min dotter naturvetenskap och säger att vi 3 kan resa världen runt. Jag har gett honom mitt ord att jag ska försörja oss alla 3 utan gnäll när han ankommer till Sverige under våren 2023 (då jag har ett fast, deltidsjobb). Han får leta jobb i lugn och ro. No stress.

Det är han och jag nu genom livet, där vi turas om att stå upp för varandra. Vi har bara skrivit massa sms, skickat helkroppsbilder på varandra (ej naket dock, Du ser ju hur han skriver, vilken hög klass det är på mannen), och vi har pratat på telefon med varandra. Båda var blyga, haha. Men IRL har vi inte träffats ännu nej, det kommer bli hett. Jag har inte svårt att tända på en man inom åldersspannet 18-55 år (jag är 29, går igång på "nästan" varje man). Så om Du trodde att jag kanske inte tänder på honom IRL så har Du fel. Fästmannen är ju heelt underbar på alla sätt...
    Så svaret är alltså nej, ni har inte träffats.
    Anonym (Pepp) skrev 2021-08-12 21:37:52 följande:

Åh, har du redan barn behöver du å andra sidan inte ha bråttom alls. Jag har man och barn och trivs med det. Men ibland tycker jag faktiskt att det blir för mycket av det goda och söker ensamhet..

Jag har inte bråttom, det är inte längtan efter barn som gör att jag känner mig värdelös :) jag saknar kärlek, saknar att ha någon att dela mitt liv ihop med. Har mycket i livet jag är otroligt sent vaksam över, men det gör inte att jag slutar sakna kärlek och undra varför jag har så svårt att hitta kärlek.
    Tow2Mater skrev 2021-08-12 21:29:06 följande:

Två hemmaboende barn kan ju vara ett hinder for en del. Ar du oppen med det till att borja med? (t ex sa du inget om barnen i TS)

Jag vet att många tycker att barn är ett hinder. Självklart är jag öppen med att jag har barn!! De är det viktigare som finns i mitt liv.
  • Anonym (OIN)
    Drottningen1970 skrev 2021-08-12 20:23:51 följande:

Fast ditt värde ligger inte i att bli vald av en man.

jo, hon vill känna sig brudig..............................................
Svar på tråden Känner mig värdelös