• Anonym (Löjlig?)

Min man ska börja gå ut med sin tjejkompis på jobbet, ok?

Min man och hans tjejkompis jobbar tillsammans kontorstider måndag till fredag.

De verkar vara bra vänner och dela samma intresse. Hon har sambo, inga barn ännu.

Vi är gifta och har småbarn.

Har varit i hop i 20 år. Har aldrig direkt haft egna kompisar av motsatt kön. Utan mer gemensamma vänner i såfall.

Men de ska ut nu då hjälpa varandra i träningen efter jobbet, iaf en gång i veckan . Då i form av promenader. Han sa att de skickar bilder på varandra på gymmet i bland. Men bara för att bevisa att man är där. Samt små pratar lite då om just träning.

Han har precis börjat med detta. Han har lite övervikt och tycker visserligen det är jättebra för hans skull att han kommer i väg. Jag gillar ju också ut och gå.

Men kanske tråkigt att bara hänga med mig?

Jag ska vara ärlig och känner mig faktiskt inte så bekväm. Har ni tips på hur jag kan hantera det?

• Svar på tråden Min man ska börja gå ut med sin tjejkompis på jobbet, ok?
  • Anonym (S)
    Anonym (sådär) skrev 2021-08-30 18:20:22 följande:
    Vad du tycker om mig skiter jag fullkomligen i, jag diskuterar hellre sakligt.

Och sakligt, så drog personen in lagen som någon slags argument i en diskussion om otrohet, men verkar sen ha jävligt svårt att förklara vad hen menar.

Om du är för pantad för att fatta det idiotiska i att öht blanda in lagen i diskussioner om förhållanden så kan inte jag hjälpa dig.
    Apropå pantad.... Jag påpekade att det är olagligt att sätta in spionappar på någon annans telefon och att om det skulle upptäckas så lär ju ts man bli skogstokig pga det. Och varför är det fel? För att han kan polisanmäla ts!

Det finns ingenting att läsa in i det jag skrev (inlägg 141 för övrigt) att ts skulle vara kvar i en relation istället för att bryta mot lagen! De två sakerna har ingenting med varandra att göra! Men ts borde tänka sig för innan hon gör något olagligt, eftersom hennes man faktiskt kan tänkas anmäla henne, om han är på det humöret! Svårt att bevisa att det var just hon, men galen lär han bli för att ha blivit spionerad på, och ts kommer få ett rent h-vete med honom sen!

Om du hade bemödat dig om att 1) sluta läsa in en massa idiotier i mitt inlägg och 2) frågat som en normal människa hade du fått veta det för länge sen!
  • Anonym (Jobbigt)

Men snälla lägg ner, vi är flera som faktiskt vill följa den här tråden för att veta hur det går, inte läsa massa tjafs.

• Jimpan86

Ja, jag håller med. Lägg ner för fan.

• Jimpan86

Jävla sossar som alltid ska hålla på och tjafsa om saker som ingen faktiskt sagt. 

• Anonym (Löjlig?)

Hej i gen!

Vill tacka för alla svar, tips och råd!

Vi har pratat lugnt och sansat här hemma. Vi har kommit fram till att vi avslutar relationen. Vi är överens och även om det känns väldigt jobbigt, så också en lättnad. Han verkade väl också känna att han ville detta. Så kanske det varit ett tag, men ingen vågat ta steget. Han säger fortfarande att inget hänt . Hur som helst så ska jag försöka lägga det bakom mig nu, och finna en väg framåt.

Kram och åter i gen tack!

• molly50
    Anonym (Tjej) skrev 2021-08-30 17:46:01 följande:
    Vid tillfället hade ingen av oss partner.

Hade jag haft partner nu som sa att han var obekväm med det hade jag inte gjort de.

Samtidigt vet jag sju själv hur mina känslor är för Mina killkompisar och det är verkligen ingen fysisk attraktion. Men man måste alltid respektera sin partner.
    Då är det ju en annan sak om man är singel.

Du känner kanske ingen fysisk attraktion till dina killkompisar.
    Men har du tänkt på att de kan göra det för dig?
  • molly50
    Anonym (Löjlig?) skrev 2021-08-30 19:07:25 följande:

Hej i gen!

Vi har pratat lugnt och sansat här hemma. Vi har kommit fram till att vi avslutar relationen. Vi är överens och även om det känns väldigt jobbigt, så också en lättnad. Han verkade väl också känna att han ville detta. Så kanske det varit ett tag, men ingen vågat ta steget. Han säger fortfarande att inget hänt . Hur som helst så ska jag försöka lägga det bakom mig nu, och finna en väg framåt.

Skönt att ni i alla fall har kunnat komma fram till en lösning.
    Men synd att han inte kan stå för sina misstag.
  • Anonym (Tjej)
    molly50 skrev 2021-08-30 19:08:09 följande:

Då är det ju en annan sak om man är singel.

Du känner kanske ingen fysisk attraktion till dina killkompisar.

Men har du tänkt på att de kan göra det för dig?

Självklart har jag tänkt på att dom kan ha en fysisk attraktion. Men den känslan jag har känt har det enbart varit vänskap. Aldrig några kärleksfulla blickar eller att man har velat vara nära personen, från någon sida. Men man vet ju aldrig.
  • molly50
    Anonym (Tjej) skrev 2021-08-30 19:25:28 följande:
    Självklart har jag tänkt på att dom kan ha en fysisk attraktion. Men den känslan jag har känt har det enbart varit vänskap. Aldrig några kärleksfulla blickar eller att man har velat vara nära personen, från någon sida. Men man vet ju aldrig.
    Nej,det kan vara svårt att veta.
    Jag har varit med om många killkompisar som också visat sig vara attraherade när det har kommit till kritan.
  • Anonym (sådär)
    Jimpan86 skrev 2021-08-30 18:59:00 följande:

Jävla sossar som alltid ska hålla på och tjafsa om saker som ingen faktiskt sagt. 

Ah, en Sverigedemokrat, ja det förklarar ju en hel delDrömmer
  • Anonym (sådär)
    Anonym (S) skrev 2021-08-30 18:28:00 följande:
    Apropå pantad.... Jag påpekade att det är olagligt att sätta in spionappar på någon annans telefon och att om det skulle upptäckas så lär ju ts man bli skogstokig pga det. Och varför är det fel? För att han kan polisanmäla ts!

Det finns ingenting att läsa in i det jag skrev (inlägg 141 för övrigt) att ts skulle vara kvar i en relation istället för att bryta mot lagen! De två sakerna har ingenting med varandra att göra! Men ts borde tänka sig för innan hon gör något olagligt, eftersom hennes man faktiskt kan tänkas anmäla henne, om han är på det humöret! Svårt att bevisa att det var just hon, men galen lär han bli för att ha blivit spionerad på, och ts kommer få ett rent h-vete med honom sen!

Om du hade bemödat dig om att 1) sluta läsa in en massa idiotier i mitt inlägg och 2) frågat som en normal människa hade du fått veta det för länge sen!
    Bra där, då har du (äntligen) förklarat hur du tänkte och jag förstår dig bättre.

Om han blir galen eller inte beror kanske på om han varit otrogen eller inte eftersom om han varit det så blir det ju lite svårt för honom att spela offer när han själv bettet sig som ett svin. Vill han få en andra chans så lär ju inte en polisanmälan hjälpa.

Men visst, du har en poäng i att han kan polisanmäla henne oavsett. Och oavsett vilket så är det ju dumt att basera ett förhållande på kontroll, då är det bättre att göra slut.
  • Jimpan86
    Anonym (sådär) skrev 2021-08-30 19:31:51 följande:
    Ah, en Sverigedemokrat, ja det förklarar ju en hel delDrömmer
    Man behöver nog inte vara Sverigedemokrat bara för att man ogillar folk som inte har något vettigt o säga, när de tror att de "argumenterar".
  • Anonym (S)

Hej i gen!

Skönt att ni kunde lösa det som civiliserade människor! Det kommer att underlätta separationen också.
  • Anonym (...)

Hej i gen!

Vad är anledningen till avslutet efter 20 år och med småbarn? Enligt honom? Enligt dig?
  • Anonym (sådär)
    Jimpan86 skrev 2021-08-30 20:34:41 följande:
    Man behöver nog inte vara Sverigedemokrat bara för att man ogillar folk som inte har något vettigt o säga, när de tror att de "argumenterar".
    Pratar du om dig själv nu?
Svar på tråden Min man ska börja gå ut med sin tjejkompis på jobbet, ok?