• Anonym (Löjli­g?)
    Fri 13 Aug 2021 07:03
    10206 visningar
    186 svar
    186
    10206

    Min man ska börja gå ut med sin tjejkompis på jobbet, ok?

    Min man och hans tjejkompis jobbar tillsammans kontorstider måndag till fredag.

    De verkar vara bra vänner och dela samma intresse. Hon har sambo, inga barn ännu.

    Vi är gifta och har småbarn.

    Har varit i hop i 20 år. Har aldrig direkt haft egna kompisar av motsatt kön. Utan mer gemensamma vänner i såfall.

    Men de ska ut nu då hjälpa varandra i träningen efter jobbet, iaf en gång i veckan . Då i form av promenader. Han sa att de skickar bilder på varandra på gymmet i bland. Men bara för att bevisa att man är där. Samt små pratar lite då om just träning.

    Han har precis börjat med detta. Han har lite övervikt och tycker visserligen det är jättebra för hans skull att han kommer i väg. Jag gillar ju också ut och gå.

    Men kanske tråkigt att bara hänga med mig?

    Jag ska vara ärlig och känner mig faktiskt inte så bekväm. Har ni tips på hur jag kan hantera det?

  • Svar på tråden Min man ska börja gå ut med sin tjejkompis på jobbet, ok?
  • velig1­3
    Sat 28 Aug 2021 08:17
    +1
    Anonym (Löjlig?) skrev 2021-08-28 01:38:19 följande:

    Uppdatering!!

    Han lovade som sagt att inte skriva till henne privat.

    I kväll råkade jag titta .. han har tagit bort all med henne på chatten. Då blev jag misstänksam.

    Antingen är det sant eller så raderar han precis som innan? jag frågade. Han blev vansinnig

    Han har ju tagit bort henne nu. Jag borde ju fatta stg han gjort allt. I för att ta bort henne.

    Kanske sant.. men hur sjutton får jag tilllbaka tilliten?nu slängde han ut mig från sovrummet .. för han tycker jag är hemsk som anklagar honom och han har ju lämnat detta bakom sig.. han vill att jag drar. Han vill inte se mig mer


    Var hård som sten!

    Han har gjort fel inte du!

    Han ska dra!

    Du ska försöka komma helskinnad ur det
  • Anonym (Löjli­g?) Trådstartaren
    Sat 28 Aug 2021 09:02

    Tack för era svar!

    Jag ska ut och gå nu, behöver rensa tankarna.

    Han ligger fortfarande och sover.

    Han kommer tycka att jag förstörde kvällen som drog upp detta just i går. Han säger ju själv att jag är en som polis när han blir sur då. Så kanske dags att ta steget??

  • Anonym (Stell­a)
    Sat 28 Aug 2021 09:20
    +1
    Anonym (Löjlig?) skrev 2021-08-13 15:11:20 följande:

    Han har redan gjort sitt val. Han har sagt att han tänker fortsätta med detta. För han gör inget fel. Och han behöver henne nu för att pushas i sin träning. Jag sa att vi alla 4 kan gå då en gång i veckan. Men då sa han att hennes kille inte vill med.

    Då blir det vi 3.

    Hur som helst så har han gjort sitt val tydligt..

    Jag vet inte vad jag ska välja ?


    Men tänk dig in i hans situation givet att han nu inte är otrogen mot dig.

    Tycker du att du beter dig ok ?

    De är kollegor och har varit i ett år redan. Han hade väl redan varit kär i henne om det nu skulle ske? Och otrogen hade han nog redan varit det också.

    Men för all del, häng med på några promenader ibland men skippa snacket om otrohet och var trevligt mot hans kompis
  • Anonym (...)
    Sat 28 Aug 2021 11:10
    +1
    Anonym (Löjlig?) skrev 2021-08-28 09:02:05 följande:

    Tack för era svar!

    Jag ska ut och gå nu, behöver rensa tankarna.

    Han ligger fortfarande och sover.

    Han kommer tycka att jag förstörde kvällen som drog upp detta just i går. Han säger ju själv att jag är en som polis när han blir sur då. Så kanske dags att ta steget??


    Det är helt meningslöst att tjata och fråga, du pajar bara för dig själv. Var smart och säg absolut ingenting annars blir de bara duktiga på att radera och kallar dig sjukligt svartsjuk. Ta reda på sanningen själv så slipper du grubbla. Sen kan du be honom dra åt helvete och se hans dumma min när du vet allt.
  • Anonym (aaa)
    Sat 28 Aug 2021 11:22
    Anonym (Löjlig?) skrev 2021-08-28 01:38:19 följande:

    han tycker jag är hemsk som anklagar honom och han har ju lämnat detta bakom sig.. han vill att jag drar. Han vill inte se mig mer


    Lite så där sa ett ex till mig runt en sak - men sen visade det sig att mina misstankar stämde. Att han blev arg och försökte få det till att jag var "polis" var ju för att han visste att han gjorde fel. 

    Har han sagt att du ska dra - kanske dags att göra det? 
  • Anonym (S)
    Sat 28 Aug 2021 11:28
    Anonym (...) skrev 2021-08-28 11:10:22 följande:
    Det är helt meningslöst att tjata och fråga, du pajar bara för dig själv. Var smart och säg absolut ingenting annars blir de bara duktiga på att radera och kallar dig sjukligt svartsjuk. Ta reda på sanningen själv så slipper du grubbla. Sen kan du be honom dra åt helvete och se hans dumma min när du vet allt.
    Sanningen kommer kanske aldrig fram med obestridliga bevis. Om killen är så smart att han börjat radera deras konversationer så är det extremt liten chans. Ts kan ju knappast börja stalka honom runt stan liksom.

    Som han beter sig är bevis nog, vem sätter sig och lipar för att man inte får umgås med en kollega på fritiden...? Ingen. Det är inte en normal reaktion. Och som han beter sig nu också är ju rätt märkligt, att slänga ut sin egen fru från deras gemensamma sovrum och säga åt henne att hon ska dra. Även om han inte gjort nåt just de senaste dagarna så har han sedan allt det här börjat betett sig hur konstigt som helst. Allt talar för att han är kär i sin kollega.

    Oavsett om ts lämnar honom nu eller senare kommer han se dum ut, men jag tror hon slösar sin tid, särskilt om hon ska invänta nåt slags bevis, som kan ta månader eller hur lång tid som helst och då blir hon bara ännu mer sårad om hon hittar något mer.
  • Sat 28 Aug 2021 11:44
    +2
    Anonym (Löjlig?) skrev 2021-08-28 01:38:19 följande:

    Uppdatering!!

    Han lovade som sagt att inte skriva till henne privat.

    I kväll råkade jag titta .. han har tagit bort all med henne på chatten. Då blev jag misstänksam.

    Antingen är det sant eller så raderar han precis som innan? jag frågade. Han blev vansinnig

    Han har ju tagit bort henne nu. Jag borde ju fatta stg han gjort allt. I för att ta bort henne.

    Kanske sant.. men hur sjutton får jag tilllbaka tilliten?nu slängde han ut mig från sovrummet .. för han tycker jag är hemsk som anklagar honom och han har ju lämnat detta bakom sig.. han vill att jag drar. Han vill inte se mig mer


    Om han är oskyldig så har han ingen anledning att bete sig så.
    Jag hade kunnat förstå om du hade varit svartsjuk och snokat utan anledning.
    Men han har ju gett dig anledning att vara misstänksam.
    Då borde han också göra allt i sin makt för att bevisa sin oskuld istället för att bete sig som en trotsig 3-åring som inte får som han vill.
    Det är hans eget fel att din tillit för honom har brustit. Inte ditt.
  • Anonym (Lisa)
    Sat 28 Aug 2021 14:16
    +2
    Anonym (Löjlig?) skrev 2021-08-28 01:38:19 följande:

    Uppdatering!!

    Han lovade som sagt att inte skriva till henne privat.

    I kväll råkade jag titta .. han har tagit bort all med henne på chatten. Då blev jag misstänksam.

    Antingen är det sant eller så raderar han precis som innan? jag frågade. Han blev vansinnig

    Han har ju tagit bort henne nu. Jag borde ju fatta stg han gjort allt. I för att ta bort henne.

    Kanske sant.. men hur sjutton får jag tilllbaka tilliten?nu slängde han ut mig från sovrummet .. för han tycker jag är hemsk som anklagar honom och han har ju lämnat detta bakom sig.. han vill att jag drar. Han vill inte se mig mer


    Håll inte fast i någon som inte är värd att hålla fast i. Han har missbrukat det förtroende han hade, gång på gång. Låt honom gå.

    Han må skrika och gråta, anklaga dig för att vara polis och gud vet vad. Men vem är det som satt er i denna situation? Jo, han.

    Berätta för dina närmaste om hur han beter sig. Du behöver stöd. Han lär dessutom snacka skit om dig, allt för att dölja vad han gjort. Tar någon av hans släktingar eller vänner upp saken framför dig så ska du självklart säga din sida av saken. Skydda inte honom eftersom han aldrig skyddat dig.
  • Anonym (...)
    Sat 28 Aug 2021 14:18
    Anonym (S) skrev 2021-08-28 11:28:24 följande:
    Sanningen kommer kanske aldrig fram med obestridliga bevis. Om killen är så smart att han börjat radera deras konversationer så är det extremt liten chans. Ts kan ju knappast börja stalka honom runt stan liksom.

    Som han beter sig är bevis nog, vem sätter sig och lipar för att man inte får umgås med en kollega på fritiden...? Ingen. Det är inte en normal reaktion. Och som han beter sig nu också är ju rätt märkligt, att slänga ut sin egen fru från deras gemensamma sovrum och säga åt henne att hon ska dra. Även om han inte gjort nåt just de senaste dagarna så har han sedan allt det här börjat betett sig hur konstigt som helst. Allt talar för att han är kär i sin kollega.

    Oavsett om ts lämnar honom nu eller senare kommer han se dum ut, men jag tror hon slösar sin tid, särskilt om hon ska invänta nåt slags bevis, som kan ta månader eller hur lång tid som helst och då blir hon bara ännu mer sårad om hon hittar något mer.
    Jo fast det är bättre att få veta så mycket det går och det går snabbare än flera månader om man är smart. Mitt tips är en keylogger på datorn och eller mobilen. Sen är det klart. 
  • Anonym (S)
    Sat 28 Aug 2021 14:21
    Anonym (...) skrev 2021-08-28 14:18:28 följande:
    Jo fast det är bättre att få veta så mycket det går och det går snabbare än flera månader om man är smart. Mitt tips är en keylogger på datorn och eller mobilen. Sen är det klart. 
    Det håller jag med om! Jag undrar mer hur mycket man egentligen kan få fram om man snokar ordentligt, med tanke på att han verkar sopa spåren efter sig numera.

    Keylogger, märker man inte om det finns sånt installerat på ens mobil/dator? Nån symbol som syns eller liknande. Dyker upp i installerade appar osv.
Svar på tråden Min man ska börja gå ut med sin tjejkompis på jobbet, ok?