• 1jasminar

Ruvare augusti 2021

Hej alla, undrar om det är fler här som håller på ruvar just nu så kan vi stötta och bolla med varandra. Jag har fått en blastocyst tillbaka den 9/8 så om vi knte räknar insättnings dagen så är jag på ruvardag 4. Känner inget speciellt förutom idag hade jag mensvärk i några timmar men sen gick det över och innan har jag haft lite stickningar. Hur går det för er som ruvar just nu?

• Svar på tråden Ruvare augusti 2021
  • Sesssel

Det igår- timmar, tittade efter 3min o då var det inget, sen kollade jag inte förrän efter lunch.

Det idag- kollade efter 3min: ingenting. Efter typ 10min: då var det nåt väääääldigt svagt men jag tyckte inte det va blått utan grått så tänkte spökstreck. Sen efter nån timme när jag gick in på badrummet tyckte jag att det är nog nåt ändå o syntes bättre när man tog ut det ut plastskalet. Men var ju långt efter? o tror eg inte att det grå strecket jag såg först eg var blått o att jag tittade slarvigt. Tror det blev blåare först sen efter 10min?

• Mimu
    Sesssel skrev 2021-09-02 11:33:42 följande:

Det igår- timmar, tittade efter 3min o då var det inget, sen kollade jag inte förrän efter lunch.

Det idag- kollade efter 3min: ingenting. Efter typ 10min: då var det nåt väääääldigt svagt men jag tyckte inte det va blått utan grått så tänkte spökstreck. Sen efter nån timme när jag gick in på badrummet tyckte jag att det är nog nåt ändå o syntes bättre när man tog ut det ut plastskalet. Men var ju långt efter? o tror eg inte att det grå strecket jag såg först eg var blått o att jag tittade slarvigt. Tror det blev blåare först sen efter 10min?

Flera timmar efter bör man nog inte kolla men det du gjorde idag, ja man vet ju aldrig. Dessvärre har jag själv erfarenhet av att tycka mig se något svagt på clearblue?s tidiga men det visade sig vara negativt. Frustrerande men tyvärr får du väl vänta och ta ett nytt imorgon eller om några dagar. Är det 2,3 eller 5-dagars du ruvar?
  • Sesssel

Ja, jag har också läst att Cbs tidiga kan visa falskt..

Ruvar ett 5dagars, så kan tycka det borde synas nu RD6 om det va nåt.. är nog kört men ska testa igen imorgon iaf.

• Vicktoria88
    Mimu skrev 2021-09-02 10:38:56 följande:

Ja precis ett 2-dagars och testdag är på lördag dvs dag 13. Lite tidigt kan jag nog tycka, förstått att vissa kliniker kör upp till 18 dagar men så är det sagt i alla fall. Jag testade med ett vanligt test, apotekets. Jag har bara lutinus så det räcker till imorgon men fick rådet av kliniken att testa då för att i så fall få mer utskrivet om jag är gravid. Med andra ord verkar de tämligen säkra på att ett graviditetstest bör visa dag 12.

Håller tummarna för ett positivt test för dig imorgon! Är det första försöket?

Ja jag fick också dag 13 som testdag, konstigt att vi har samma när jag fick ett 5 dgr och du ett 2 dgrs.. Hmm okej, vad snålt att de inte ens skrev ut till testdag!

Hoppas att det slår om innan lördag! Är det ditt första försök?

Det är mitt andra IVF försök, blev gravid förra återförandet i april men fick missfall v6.. Fick dessutom problem med en cysta då så hann inte göra någon ny FET innan sommaren. Det var en riktig käftsmäll efter att ha försökt i då 2,5 år. Som tur är har vi många blastocyster i frysen iallafall så behöver nog inte göra något nytt ägguttag. Har du fler på lager?
  • Mimu
    Vicktoria88 skrev 2021-09-02 13:47:25 följande:

Ja jag fick också dag 13 som testdag, konstigt att vi har samma när jag fick ett 5 dgr och du ett 2 dgrs.. Hmm okej, vad snålt att de inte ens skrev ut till testdag!

Hoppas att det slår om innan lördag! Är det ditt första försök?

Det är mitt andra IVF försök, blev gravid förra återförandet i april men fick missfall v6.. Fick dessutom problem med en cysta då så hann inte göra någon ny FET innan sommaren. Det var en riktig käftsmäll efter att ha försökt i då 2,5 år. Som tur är har vi många blastocyster i frysen iallafall så behöver nog inte göra något nytt ägguttag. Har du fler på lager?

Det märkliga var att jag ringde och frågade igår eftersom det stod olika testdatum i mina papper. Det första dag 16 och det andra dag 13. Dock hävdade även sköterskan jag pratade med att det är lördag som gäller men att jag kunde testa redan imorgon för att få möjlighet till nytt lutinus-recept innan helgen OM jag är gravid. Funderar nu på om de blandat ihop lite och tror att jag ruvar en 5-dagars? Eftersom du fick dag 13 som testdag menar jag och de varit tvetydiga i pappren.

Beklagar missfallet. Det är vårt första försök. Vi har båda barn sedan tidigare. Jag är nyss fyllda 39 och mannen har lite försämrad spermiekvalitet, därav att vi inte lyckats på egen hand. Vi har tyvärr inte några frysta att ta till nästa gång.
  • Mimu
    Sesssel skrev 2021-09-02 13:06:21 följande:

Ja, jag har också läst att Cbs tidiga kan visa falskt..

Ruvar ett 5dagars, så kan tycka det borde synas nu RD6 om det va nåt.. är nog kört men ska testa igen imorgon iaf.

Håller alla tummar o tår! Tala gärna om hur det gick!
  • Buggan
    Mimu skrev 2021-09-02 10:46:32 följande:

Nej fy, det är verkligen ingen dans på rosor det här med IVF! Man får försöka ta sig igenom dagarna, hålla modet uppe någorlunda och lita på att naturen har sin gång. Efter ET finns det ju ingenting vi kan göra för att påverka även om man önskade det. När har du testdag?

Nej visst är det så? Förutom att ta det lugnt, inte bada eller ha sex på fem dgr fick jag instruktion. Ngt mer man ska tänka på?

Nu nojar jag dock för förra ggn satt jag nog o vilade 10 min efter återförandet innan åkte bil hem. Nu denna gång sa de inget o då bara gick, väldigt försiktigt, hem. Nojar ihjäl mig att jag inte satt o vilade?!!!

Har testdag 16 sept, alltså 16 dgr efter, men har förstått på er som skriver här att man borde kunna testa tidigare när det är blasto?
  • Anonym (Nervös)
    Buggan skrev 2021-09-02 17:16:34 följande:

Nej visst är det så? Förutom att ta det lugnt, inte bada eller ha sex på fem dgr fick jag instruktion. Ngt mer man ska tänka på?

Nu nojar jag dock för förra ggn satt jag nog o vilade 10 min efter återförandet innan åkte bil hem. Nu denna gång sa de inget o då bara gick, väldigt försiktigt, hem. Nojar ihjäl mig att jag inte satt o vilade?!!!

Har testdag 16 sept, alltså 16 dgr efter, men har förstått på er som skriver här att man borde kunna testa tidigare när det är blasto?

Gud vad olika det kan vara! Jag fick:

- testdag efter 17 dagar (3dagars)

- ta det lugnt

- inget nikotin/alkohol

- max 200ml kaffe

- inget sex eller bad på 2 veckor

- lutinus i 2 veckor

Försök att inte nojja (VET att det är svårt) men så du inte stressar upp "ditt system"
  • Sesssel

Testlagrets vanliga test neg nu RD7? får nog inse faktum att det blir ivf igen för oss, vi hade bara detta enda i frysen ?

• Vicktoria88

Testade negativt imorse på RD 8, känns som hoppet är ute för den här ruvningen.. :( Vid förra FET fick jag gravid 2-3 v med CB digital på RD 8 (slutade dock i missfall) men känns som det borde ha blivit positivt nu om det skulle ha lyckats.. Man blir så sjukt deppig och på dåligt humör av det här. Var tvungen att ta en liten löprunda igår för att tänka på nått annat och hade fått lite bruna flytningar när jag kom hem så det är väll mens på gång nu också trots progesteronet.

Någon i tråden som fått negativt RD 8 men sen positivt vid testdag? Finns det någon med lite hopp?

Svar på tråden Ruvare augusti 2021