• Anonym (Hansomskämms.)

Snälla hjälp, otrogen sambo.

Hej allihop.

Jag vet inte riktigt var jag ska börja men. Jag såg att av min sambos arbetskamrat hade skrivit till henne. I meddelandet stod det tack för igår det var mysigt(afterwork). Hon svara med en smiley och inget annat, därefter skrev han "Jag kommer sakna dig".

Det var en skumm dialog och jag fick en tydlig känsla att hon raderat deras konversation innan och kanske även nått meddelande däremellan. När jag konfronterade henne så sa hon att det vara var en kollega. Under sommaren har jag ställt fler frågor och det visade sig att hon ljög om en hel del detaljer. I början sa hon att dem skrivit till varandra i 2 v men senare sagt att det var några månader. Sen sa hon att hon bara skickat en bild till han.

Efter att jag påpekat att jag kan se vilka bilder hon skickat om jag får tillgång till deras chatt erkände hon att det var fler selfies.

Hon sa för bara några dagar sen att dem gjorde ett ärende på jobbet tillsammans. Ävem att de hade gått arm i arm hem från afterworken och att kvällen avslutades med att han gav henne en puss på kinden.

Hursomhelst så har jag försökt förlåta henne. Hon har varit väldigt ledsen och det har varit många kvällar med att hon gråter och säger att hon ångrar det hon gjort. Hon nekar fortfarande till att dem har gjort något mer fysiskt och att hon bara uppskattade att bli beundrad av honom.

Eftersom hon har varit så ledsen och eftersom barnen car hemma så har jag försökt få henne att må bättre. Vi har kommit varandra nära när jag tröstat henne och vårat sexliv är något helt annat nu. Vi testar nya saker, nya ställningar, hon har sagt att hon vill ge mig en lapdance osv. Det som är skrämmande är att enligt henne så var hennes upplevelse att nästan förlora mig en trigger till att öppna upp sig mer sexuellt. Vi har två barn och varit tillsammans hela vuxna livet. Så det är extremt konstigt att ha sex med henne på detta sätt. Jag gillar det ibland men hjärnspöken är där då och då.

Vi har en fantastisk relation i övrigt och jag vill ärligt talat inte lämna henne pga att jag att jag inte vill att mina barn växer upp med ett vv liv. En sak är jag säker på är att jag vet att om det inte vore för barnen så hade jag lämnat.

Min fråga är, har ni varit med om något liknande? Han ni tips att ge?

• Svar på tråden Snälla hjälp, otrogen sambo.
  • Lione81
    Anonym (Hansomskämms.) skrev 2021-08-18 12:34:44 följande:

Jag vet vem kollegan är, detta kanske inte hör till och jag kanske skriver detta för att skydda mig själv lite men. Han ser inte bra ut alls, jag känner att jag är med mycket marginal snyggare än honom. Självklart betyder det inget i sig, han kan ha charmat henne och han kan ha fallit för hans personlighet. Jag vet inte, mitt i allt detta händer det som man inte kunde föreställa sig. All min manlighet försvinner. Jag är inte rädd att prata med han men, skulle han säga att dem har haft fysisk kontakt vet jag inte om jag skulle kunna hålla mig från att använda våld. Jag är absolut ingen våldsam person och senaste jag slogs med någon var en 10år sedan. 

Det nya sexuella säger hon har kommit för att hon inte tidigare vågat göra vissa saker och rädslan att förlora mig har bidragit till en större lust och med det vågar hon nu. 

Det är mycket som jag velat testa innan och nu känns det helt naturligt. Vi har riktigt bra sex nu men det är som jag sa innan. När som helst och under sexet kan det komma hjärnspöken som bara sätter stop för det som händer.

Jag förstår din frustration och väld i sådana här lägen är lätt att ta till.

Min fråga! Om du skulle konfrontera honom, vi säger det. Han ÄR ärlig. Vilket din sambo inte är. Han berättar att han har haft en sexuell relation med din sambo.

Vems fel är det då? Är det hans eller hennes. Nu säger jag inte att du ska ta till våld. Varför ska han råka illa ut?!? Han ska väl inte bli ditt offer?

Han har ju ingen koppling till dig. Det är ju HON din sambo som har gjort alla fel i världen.

VILKET HON HAR REDAN GJORT. Jag är helt övertygad om att hon varit otrogen både 1 & 2 gånger.
  • Anonym (Vad)
    Anonym (Hon ljuger) skrev 2021-08-24 18:03:13 följande:

Du har helt rätt i din analys. Jag har varit otrogen i nästan alla mina relationer, av olika anledningar och i olika perioder av livet.

När jag var yngre för att jag inte brydde mig särskilt mycket, min moraliska kompass gav inget utslag och jag ville inte avstå från min egen njutning. Ofta har jag varit otrogen när jag har gett upp om förhållandet jag levde i. Du vet när man kommer till insikt om att man inte kommer att vilja dela resten av livet med den här personen, man börjar reta sig på honom eller bara har tröttnat, kärlekskänslorna är borta. Då har otroheten varit ett sätt att avsluta mentalt för mig själv.

När jag var i en lång relation med mitt barns pappa blev jag förälskad i en klasskamrat och vi hade en romans under ett års tid tills älskaren dumpade mig.

En gång hade jag hämndsex för att min pojkvän hade varit elak mot mig. Ibland har jag bara blivit enormt attraherad av någon. Osv.

Men jag har aldrig någonsin berättat om otroheten och om killen har börjat misstänka något eller ställer jobbiga frågor, har jag ljugit mig blå för att slippa bli upptäckt.

Varför? För att jag trots allt skäms och det skulle vara så väldigt pinsamt och jobbigt att erkänna. Jag vill inte sabba min självbild och jag vill inte att min partner ska veta det om mig. Och jag vill inte riskera att han berättar för våra gemensamma vänner och därmed solkar ner deras bild av mig. Jag vill ju gärna se mig själv som en god människa - jag är en god människa och ofta (men inte alltid) har jag haft ett giltigt skäl till att vara otrogen. Fast jag kan ha ångrat mig efteråt och jag kan ha varit väldigt kär i min pojkvän också.

Och jag har också ofta haft hämningslöst sex med min partner efter otroheten. Svårt att förklara men jag får som en kick av det, det blir som att alla känslor blir så levande, skuldkänslor blandas med kåthet och kanske lättnad och triumf över att jag lyckats lura honom och avleda hans misstankar. I outsmarted him, vad skönt!

Och jo jag har varit väldigt nära att bli avslöjad och då erkänner jag bara så lite som möjligt och skademinimerar genom att blåljuga, eller ljuga ihop en mildare historia som jag kan komma undan med. Ungefär som TS fru, som erkänner en kindpuss (fast så naiv har inte ens jag trott min partner var, jag har åtminstone erkänt en riktig kyss men inget mer, fast vi har knullat vilt i verkligheten) fniss, så dum är jag inte.

Jag har gjort det delvis för att inte såra min partner som du säger, men det har bara varit ett skäl, inte det viktigaste men klart att det är ett argument också för att inte berätta. Varför såra honom i onödan, det man inte vet har man inte ont av och jag har ju ändå tänkt göra slut/ han har varit dum så han får skylla sig själv/ jag ångrar mig och älskar min pojkvän och jag vill inte att han ska hata mig och lämna mig. Osv.

/ Otrogen tjej

Vad är ett giltigt skäl att va otrogen?
  • Anonym (jaha)
    Kungsholmsbo skrev 2021-08-25 22:58:07 följande:
    Men gud, du är ju helt rabiat. Skaffa ett liv. Eller använd en nål för att pysa ut lite luft från din uppblåsthet. För snart spricker du. Men det är sant hade jag varit din fru hade jag nog också knullat andra för du är ju inte sann. Omg. Människa vakna!

Du missförstår ju kapitalt. Det som avses med att ingen är helt ond eller helt god handlar inte om att man köper en blomma på alla hjärtans dag för att kompensera en otrohet. Men tex så kan en president vara med och förhandla fram ett riktigt bra fredsavtal även om krig kanske skulle vara bättre för landets ekonomi i det korta/långa loppet - och samtidigt sätta på sekreteraren. Han är varken helt ond eller helt god.
    Det första är så urbota korkat så det är inte ens värt att kommentera.

Nej, jag missförstår ingenting. Jag är mycket väl medveten om att människor inte alltid är heltigenom onda eller goda. Jag tycker snarare det är jäkla märkligt att otrogna människor alltid tar upp det som argument. Finns det någon som påstått att en otrogen person är alltigenom ond? Eller syftar man kanske på att personen beter sig fegt och falskt mot sin partner när man kallar personen för ett rövhål, etc?

Och så har vi då frågan jag ställde som du tydligen inte orkade svara på i all din kränkthet, spelar det någon roll om personen är jättesnäll innerst inne om personen ändå inte går att lita på?
  • Anonym (jaha)
    Lione81 skrev 2021-08-26 07:14:07 följande:
    Jag förstår din frustration och väld i sådana här lägen är lätt att ta till.

Min fråga! Om du skulle konfrontera honom, vi säger det. Han ÄR ärlig. Vilket din sambo inte är. Han berättar att han har haft en sexuell relation med din sambo.

Vems fel är det då? Är det hans eller hennes. Nu säger jag inte att du ska ta till våld. Varför ska han råka illa ut?!? Han ska väl inte bli ditt offer?

Han har ju ingen koppling till dig. Det är ju HON din sambo som har gjort alla fel i världen.

VILKET HON HAR REDAN GJORT. Jag är helt övertygad om att hon varit otrogen både 1 & 2 gånger.
    Anonym (God eller ej?) skrev 2021-08-25 18:25:59 följande:
    Finns inga människor som är helt onda eller helt goda. Utgångspunkten att alla otrogna är skräp är så konstig. Visst de beter sig riktigt illa mot personen de har en relation med, men inte är de onda människor för det.

Kan också säga att jag under ett års tid haft en chattrelation med en annan man som jag också träffat några gånger. Det är över sedan ca 9 månader. Vi har inte haft sex. Bara kysst varandra några gånger och jag vet att han är superattraherad av mig, men att det också finns gränser som man av olika anledningar inte vill eller kan gå över. Så man kan visst ha en relation vid sidan av utan att ligga. Det kan visst bara vara flirt och någon enstaka puss/kyss. Bara den som var med kan veta.
    Det här är exakt samma argument som används för att förmå kvinnor som blir misshandlade av sin man att stanna kvar i förhållanden.

Visst, han slår dig då och då, men annars är han väl ganska snäll?
    Du kanske borde fokusera på det snälla han gör istället för de gånger han misshandlar dig?

Så ja, detta är bara ännu en av den långa långa raden patetiska ursäkter som otrogna människor ALLTID kör med för att kunna se sig själva i spegeln utan att kräkas i munnen som MammAmma var inne på. 
    MammAmma skrev 2021-08-24 14:03:54 följande:

för att rättfärdiga för sig själva varför de är berättigade till att "få" vara otrogna, så att de kan sova om nätterna och se sig själva i spegeln.

Man använder sina goda gärningar för att rättfärdiga dåliga och försöker få det till att de jämnar ut varandra. Och det jag försöker förklara för dig är att precis som det inte spelar någon roll hur snäll en kvinnomisshandlare är mellan slagen så spelar det ingen roll hur snäll den som är otrogen är mellan sveken, en sån person gör man bäst i att inte ha ett förhållande med. Speciellt när personen inte inser hur illa den beter sig och rättfärdigar sitt agerande med alla möjliga fantasifulla ursäkter.

Hur vore det om otrogna människor för en gångs skull var ärliga med sig själva och skärpte sig istället för att försöka bortförklara sitt agerande med alla möjliga fjantiga ursäkter och förvänta sig att andra ska acceptera dem? Vem vet man kanske tom skulle växa som människa då...
  • Anonym (jaha)

Oj, ser att jag citerade fel inlägg i början... sorry Lione, det var Kungsholmsbo jag skulle ha citerat Skål

• Anonym (Mman)
    Anonym (Hansomskämms.) skrev 2021-08-16 15:31:46 följande:

Hej allihop.

Jag vet inte riktigt var jag ska börja men. Jag såg att av min sambos arbetskamrat hade skrivit till henne. I meddelandet stod det tack för igår det var mysigt(afterwork). Hon svara med en smiley och inget annat, därefter skrev han "Jag kommer sakna dig".

Det var en skumm dialog och jag fick en tydlig känsla att hon raderat deras konversation innan och kanske även nått meddelande däremellan. När jag konfronterade henne så sa hon att det vara var en kollega. Under sommaren har jag ställt fler frågor och det visade sig att hon ljög om en hel del detaljer. I början sa hon att dem skrivit till varandra i 2 v men senare sagt att det var några månader. Sen sa hon att hon bara skickat en bild till han.

Efter att jag påpekat att jag kan se vilka bilder hon skickat om jag får tillgång till deras chatt erkände hon att det var fler selfies.

Hon sa för bara några dagar sen att dem gjorde ett ärende på jobbet tillsammans. Ävem att de hade gått arm i arm hem från afterworken och att kvällen avslutades med att han gav henne en puss på kinden.

Hursomhelst så har jag försökt förlåta henne. Hon har varit väldigt ledsen och det har varit många kvällar med att hon gråter och säger att hon ångrar det hon gjort. Hon nekar fortfarande till att dem har gjort något mer fysiskt och att hon bara uppskattade att bli beundrad av honom.

Eftersom hon har varit så ledsen och eftersom barnen car hemma så har jag försökt få henne att må bättre. Vi har kommit varandra nära när jag tröstat henne och vårat sexliv är något helt annat nu. Vi testar nya saker, nya ställningar, hon har sagt att hon vill ge mig en lapdance osv. Det som är skrämmande är att enligt henne så var hennes upplevelse att nästan förlora mig en trigger till att öppna upp sig mer sexuellt. Vi har två barn och varit tillsammans hela vuxna livet. Så det är extremt konstigt att ha sex med henne på detta sätt. Jag gillar det ibland men hjärnspöken är där då och då.

Vi har en fantastisk relation i övrigt och jag vill ärligt talat inte lämna henne pga att jag att jag inte vill att mina barn växer upp med ett vv liv. En sak är jag säker på är att jag vet att om det inte vore för barnen så hade jag lämnat.

Min fråga är, har ni varit med om något liknande? Han ni tips att ge?

Jag hade lämnat, jag hade personligen aldrig kunnat lita tillräckligt på en person som beter sig så. Jag hade inte kunnat låta detta bero utan hade tänkt på det varje gång hon var på jobb, varje gång mobilen pep....
  • Anonym (Hansomskämms.)

Hej igen.

Jag känner bara för att skriva av mig lite, hoppas ni fortfarande kan komma med ny perspektiv. Det har varit ett helvete ett tag. Jag fick reda på att hon har kramats med sin kollega på jobbet under tiden dem skrev med varandra. Enligt henne vanliga kramar utan tafs eller kyssar. Det gjorde självklart att jag mådde ännu sämre. Vi är fortfarande tillsammans idag. Ni som skrev att det heta sexet skulle försvinna hade rätt. Kort efter att hon börjat jobba var hon som en helt annan person rent sexuellt. Det var inte förrän jag påpekade detta som hon började att förföra mig och bete sig som efter otroheten. Jag mår fortfarande skit, hon vill inte lämna mig och får panikattack när jag berättar att jag vill lämna henne. Detta gör jag inte pga barnen, ekonomi och att jag trots allt älskar henne. Men även det börjar rinna ur sanden, argumentet att det är för barnens skull och min kärlek till henne. Hon har bytt jobb, men det var inte hennes initiativ, det tog ca en månad efter hon börjat jobba. Jag hoppades att hon skulle inse det själv. Dock var hon snabb med att hitta en ny arbetsplats efter att jag förklarat hur ledsen och orolig jag var när hon jobbade. Jag tänker fruktansvärt ofta på om hon haft något sexuellt med honom, jag får bilder på när dem har sex. Detta är oönskade tankar, jag känner mig så nedvärderad och vet inte hur jag ska bli kvitt tankarna. De som jag pratat med IRL tycker att det är konstigt att två vuxna människor kramas. Vilket gör att min svartsjuka blir starkare och med det mår jag sämre och får de äckliga tankarna. Jag vet fortfarande inte hur jag ska gå vidare. Hon tar inga initiativ till att prata om det som hänt. Det känns som om hon tar mig för givet igen, vilket hon sagt att hon gjort under otroheten. Men enligt henne är hon orolig varje dag för att jag ska lämna. Jag vet inte vad mer jag ska berätta. Men har ni några frågor så försöker jag svara så gott jag kan. Till er som läst, tack från botten av ett sårat hjärta.

• Anonym (jaha)
    Anonym (Hansomskämms.) skrev 2021-10-01 12:59:29 följande:

Hej igen.

Jag känner bara för att skriva av mig lite, hoppas ni fortfarande kan komma med ny perspektiv. Det har varit ett helvete ett tag. Jag fick reda på att hon har kramats med sin kollega på jobbet under tiden dem skrev med varandra. Enligt henne vanliga kramar utan tafs eller kyssar. Det gjorde självklart att jag mådde ännu sämre. Vi är fortfarande tillsammans idag. Ni som skrev att det heta sexet skulle försvinna hade rätt. Kort efter att hon börjat jobba var hon som en helt annan person rent sexuellt. Det var inte förrän jag påpekade detta som hon började att förföra mig och bete sig som efter otroheten. Jag mår fortfarande skit, hon vill inte lämna mig och får panikattack när jag berättar att jag vill lämna henne. Detta gör jag inte pga barnen, ekonomi och att jag trots allt älskar henne. Men även det börjar rinna ur sanden, argumentet att det är för barnens skull och min kärlek till henne. Hon har bytt jobb, men det var inte hennes initiativ, det tog ca en månad efter hon börjat jobba. Jag hoppades att hon skulle inse det själv. Dock var hon snabb med att hitta en ny arbetsplats efter att jag förklarat hur ledsen och orolig jag var när hon jobbade. Jag tänker fruktansvärt ofta på om hon haft något sexuellt med honom, jag får bilder på när dem har sex. Detta är oönskade tankar, jag känner mig så nedvärderad och vet inte hur jag ska bli kvitt tankarna. De som jag pratat med IRL tycker att det är konstigt att två vuxna människor kramas. Vilket gör att min svartsjuka blir starkare och med det mår jag sämre och får de äckliga tankarna. Jag vet fortfarande inte hur jag ska gå vidare. Hon tar inga initiativ till att prata om det som hänt. Det känns som om hon tar mig för givet igen, vilket hon sagt att hon gjort under otroheten. Men enligt henne är hon orolig varje dag för att jag ska lämna. Jag vet inte vad mer jag ska berätta. Men har ni några frågor så försöker jag svara så gott jag kan. Till er som läst, tack från botten av ett sårat hjärta.

Fast TS, vad vill du att vi ska säga mer än vad vi redan sagt?

JA hon är en lögnare

JA hon går inte att lita på

JA hon kommer säga vafan som helst för att slippa ta konsekvenserna för sitt agerande

NEJ du kan inte lita på något hon säger för hon har trotts allt bevisat för dig att hennes ord inte är värt vatten så att stanna är en chansning och JA det kommer garanterat göra väldigt ont om du chansade fel.

JA det finns en liten chans att hon skulle kunna bli en bättre människa men det finns inga som helst garantier och oddsen är stora att hon bara kommer göra likadant igen

NEJ du kan inte förändra henne, inte ens genom att förnedra dig själv och förlåta allt hon gör

NEJ hon har ingen som helst respekt för dig det har hon redan sagt, hon låtsas bara som att det inte gäller lägre för att hon vet att säga att hon saknar all respekt för dig och tar dig för given nu med inte kommer öka chanserna att du förlåter.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Hansomskämms.) skrev 2021-10-01 12:59:29 följande:

Hej igen.

Tack för att du uppdaterade hur det ser ut numera. Tyvärr inte många som gör det.

Tyvärr håller jag med i mycket som (jaha) säger ovan. Jag tror inte du kommer att få reda på hela sanningen någonsin, så egentligen har du tre val.
    Antingen gå isär, förlåta och acceptera eller fortsätta som nu och må dåligt.

Det hon påstås ha gjort (som du fått reda på) tycker jag kanske inte är helt oförlåtligt om det stannade där, men du kommer inte att få reda på om det är allt. Förmodligen inte eftersom det tycks komma lite i taget. Och kommer du någonsin att tro på att du fått veta allt?

Har ni gått på någon terapi? Det påstås ju ibland vara bra. Har ingen erfarenhet av det själv, så jag vet inte, men kanske värt att testa.

Har du allvarliga funderingar på att gå isär om det inte blir bättre, och hur hade du reagerat på om det kom fram att dom gått hela vägen. 
  • Dirtyminded
    Anonym (Hon ljuger) skrev 2021-08-24 18:03:13 följande:
    Du har helt rätt i din analys. Jag har varit otrogen i nästan alla mina relationer, av olika anledningar och i olika perioder av livet.

När jag var yngre för att jag inte brydde mig särskilt mycket, min moraliska kompass gav inget utslag och jag ville inte avstå från min egen njutning. Ofta har jag varit otrogen när jag har gett upp om förhållandet jag levde i. Du vet när man kommer till insikt om att man inte kommer att vilja dela resten av livet med den här personen, man börjar reta sig på honom eller bara har tröttnat, kärlekskänslorna är borta. Då har otroheten varit ett sätt att avsluta mentalt för mig själv.

När jag var i en lång relation med mitt barns pappa blev jag förälskad i en klasskamrat och vi hade en romans under ett års tid tills älskaren dumpade mig.

En gång hade jag hämndsex för att min pojkvän hade varit elak mot mig. Ibland har jag bara blivit enormt attraherad av någon. Osv.

Men jag har aldrig någonsin berättat om otroheten och om killen har börjat misstänka något eller ställer jobbiga frågor, har jag ljugit mig blå för att slippa bli upptäckt.

Varför? För att jag trots allt skäms och det skulle vara så väldigt pinsamt och jobbigt att erkänna. Jag vill inte sabba min självbild och jag vill inte att min partner ska veta det om mig. Och jag vill inte riskera att han berättar för våra gemensamma vänner och därmed solkar ner deras bild av mig. Jag vill ju gärna se mig själv som en god människa - jag är en god människa och ofta (men inte alltid) har jag haft ett giltigt skäl till att vara otrogen. Fast jag kan ha ångrat mig efteråt och jag kan ha varit väldigt kär i min pojkvän också.

Och jag har också ofta haft hämningslöst sex med min partner efter otroheten. Svårt att förklara men jag får som en kick av det, det blir som att alla känslor blir så levande, skuldkänslor blandas med kåthet och kanske lättnad och triumf över att jag lyckats lura honom och avleda hans misstankar. I outsmarted him, vad skönt!

Och jo jag har varit väldigt nära att bli avslöjad och då erkänner jag bara så lite som möjligt och skademinimerar genom att blåljuga, eller ljuga ihop en mildare historia som jag kan komma undan med. Ungefär som TS fru, som erkänner en kindpuss (fast så naiv har inte ens jag trott min partner var, jag har åtminstone erkänt en riktig kyss men inget mer, fast vi har knullat vilt i verkligheten) fniss, så dum är jag inte.

Jag har gjort det delvis för att inte såra min partner som du säger, men det har bara varit ett skäl, inte det viktigaste men klart att det är ett argument också för att inte berätta. Varför såra honom i onödan, det man inte vet har man inte ont av och jag har ju ändå tänkt göra slut/ han har varit dum så han får skylla sig själv/ jag ångrar mig och älskar min pojkvän och jag vill inte att han ska hata mig och lämna mig. Osv.

/ Otrogen tjej
    Oooooh... jag blev lite kär i dig... Tungan ute{#emotions_dlg.djavulsk}
Svar på tråden Snälla hjälp, otrogen sambo.