• Anonym (Preggo)

Hjärtat slå i slutet på vecka 5?

Någon här som haft koll på ÄL och sedan gjort ett tidigt ultraljud i slutet på vecka 5, början på vecka 6? Vad såg ni? Hjärtat? Eller var det för tidigt? Hur stort var embryot.

Undrar eftersom jag bokat tid & kommer vara runt den tiden då.

• Svar på tråden Hjärtat slå i slutet på vecka 5?
  • Anonym (21)

Det är för tidigt. Hjärtat börjar slå runt då så det går inte se så tidigt. V.7 kan det synas och v.8 ska det synas.

• Anonym (Preggo)
    Anonym (N) skrev 2021-08-16 21:23:47 följande:

Sen räknas ju inte en graviditet från när du hade ägglossning, utan från och med senaste mensens första dag.

Ja jag är gravid. Jag fick 2-3 på clearblue så är i vecka 4 eller 5, o tänkte göra VUL om 1,5 vecka.
  • Anonym (Preggo)
    Anonym (N) skrev 2021-08-16 21:29:21 följande:

Varför slösa på vårdens resurser?

Men tyst med dig vad vet du om hur många missfall osv jag haft & vill kunna andas ut o se ett hjärta.
  • Anonym (21)
    Anonym (Preggo) skrev 2021-08-16 21:28:10 följande:
    Ja jag är gravid. Jag fick 2-3 på clearblue så är i vecka 4 eller 5, o tänkte göra VUL om 1,5 vecka.
    Nja, kanske 5-6 tom. Och då kan VUL funka om 1,5 vecka. 2 veckor efter befruktning/äl som de testen visar innebär precis v.4+0- alltså v.5. 3 veckor är 5+0. Men de är så pass osäkra att du borde boka om till en vecka senare.
  • Anonym (Preggo)
    Anonym (21) skrev 2021-08-16 21:18:30 följande:

Det är för tidigt. Hjärtat börjar slå runt då så det går inte se så tidigt. V.7 kan det synas och v.8 ska det synas.

Ok då väntar jag till v 7 :)
  • EpicF
    Anonym (Preggo) skrev 2021-08-16 21:30:59 följande:

Men tyst med dig vad vet du om hur många missfall osv jag haft & vill kunna andas ut o se ett hjärta.

Om du vill se ett hjärta som slår så är det alldeles för tidigt i slutet av v. 5. Bättre att vänta och göra vul senare.
  • Anonym (Preggo)
    Anonym (N) skrev 2021-08-16 21:37:02 följande:

Det spelar ingen roll, du kommer inte att se ett hjärta så tidigt. Sluta tro att hela världen kretsar kring dig.

Så det finns ingen som nånsin sett hjärtat i 5+5 eller 6+0? Haha. Skitsamma . Du borde dock slösa lite på vårdresurserna & gå o prata med någon, du verkar ej må så bra.
  • Anonym (Preggo)
    EpicF skrev 2021-08-16 21:35:16 följande:

Om du vill se ett hjärta som slår så är det alldeles för tidigt i slutet av v. 5. Bättre att vänta och göra vul senare.

Ok tack ska göra det :)
  • Anonym (Ingen koll)
    Anonym (21) skrev 2021-08-16 21:18:30 följande:

Stämmer inte alls. Såg ett pickande hjärta i vecka 5+4.
  • FiaFröken
    Anonym (Ingen koll) skrev 2021-08-16 21:58:38 följande:
    Stämmer inte alls. Såg ett pickande hjärta i vecka 5+4.
    Nej, det gjorde du inte.
Svar på tråden Hjärtat slå i slutet på vecka 5?