• Mandel

Svår situation

Han ljög i början av er relation angående sin livssituation vilket i mina ögon är väldigt allvarligt.
    Allt är frid och fröjd så länge du bidrar ekonomiskt till honom och hans barn.
    Han fortsätter att röka fast det inte finns några pengar och helt plötsligt är det nu ditt fel att han inte har pengar längre - fast du betalar massor åt honom, eftersom han hade mer pengar innan han träffade dig? Skulle jag få det kastat i ansiktet skulle jag peka på dörren åt vederbörande...

På vilket vis är han rätt man i ditt liv? Hur får han dig att känna dig älskad och uppskattad? Hur mycket av det praktiska sköter han om för dig och dina barn när du bidrar ekonomiskt till honom och hans barn?
    Har du ekonomi och orken att ta hand om honom och hans barn?

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Fjäril 27 skrev 2021-08-17 13:08:08 följande:
    Han har passat min son några vardagar då jag jobbat och skola vart stängd. Han lagar mat och god efterrätt på helgen när han fått pengar visst frågar han hur jag mår och kramar om men mycket mer en så är det inte och det räcker för mig. Behöver inte ha massa dyra presenter, blommor. Han visar också hur mycket han uppskattar mig och min hjälp. Men nu har det gått så långt att jag börjar känna mig dum/korkad som håller på så här och hjälper honom. Suck,.. Känner mig frustrerad.
    Handlar absolut inte om blommor och presenter för att visa uppskattning eller få någon att känna sig älskad.

Nu när du inte ger honom pengar så gnäller han? Om han brydde sig om dig så borde han vara medveten om att du också kämpar och gör så gott du kan och att han istället ha mage att tycka synd om sig själv lägga skulden på dig säger egentligen hur lite han verkligen bryr sig om dig.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Svår situation