Anonym (NN) skrev 2021-08-19 08:23:22 följande:
Låter som en rent personlig egenhet snarare än könsbaserad. När min man och jag kysser varandra använda tungan flitigt - alltid. För mig - och honom, är det liksom det som ÄR att kyssas, annars pussas man, tänker jag. Och vi pussas också, men mer hej och hejdå.
Men det där med att din tjej tycker att du bara tror att hon vill ha sex när ni kysser varandra, det ska du nog ta på allvar. Det finns få saker som jag personligen tycker är så erotikdödande som ständig press på att leverera sex. Att kunna hångla lite i vardagen utan att det förväntas leda till mer är som kittet i den intima relationen, för min man och mig. Han inleder gärna hångel för att sedan nöja sig där, vilket lämnar lusten levande hos mig. Och ibland vill jag bara hångla utan att han ska tänka att vi måste göra mer, om jag kände den pressen hade jag avstått från att ens inleda någonting alls. Värt att tänka på menar jag, om hon uttrycker sig så!
Nja, det här med hångel har vi inga problem med, detta handlade mer om kapitlet som avser tungkyssen. Vi tar mycket på varandra och hånglar upp varandra dagligen, men då kanske mer med pussar. Ständig press på att leverera sex tror jag ingen av oss känner, då vi dels har det frekvent men också där båda faktiskt kan avsäga sig inviter om man inte har lust. Där är vi nog 50/50.